|
کدخبر: 180306

طرح نمایندگان برای برگزاری مجازی جلسات علنی مجلس

نماینده شیراز در مجلس جزئیات طرح برگزاری مجازی جلسات علنی قوه مقننه را تشریح کرد.

سیاست داخلی طرح نمایندگان برای برگزاری مجازی جلسات علنی مجلس

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات طرح برگزاری مجازی جلسات علنی اظهار کرد:رسیدگی به طرح ها و لوایح کند بوده و با سرعت کمی انجام می‌شود که ما به دنبال سرعت بخشیدن به این موضوع هستیم، در حال حاضر حدود ۱۱ هزار عنوان قانونی داریم که بسیاری از این قوانین نیاز به اصلاح دارد و در عین حال هم خلا‌ءهای قانونی داریم که باید بر طرف شود.

وی افزود:  اگر ما بخواهیم همین روال عادی رسیدگی به طرح‌ها و لوایح را داشته باشیم ، فرصت کافی برای رسیدگی به آنها وجود ندارد در عین حال که ما می‌خواهیم بخش نظارتی مانند سوال ، تذکر  و غیره را نیز پیگیری کنیم که این موارد وقت زیادی را از مجلس و نمایندگان می‌گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: بنابراین شاید نیاز باشد مجلس و نمایندگان بخشی از فعالیت هایشان را در جلسات مجازی دنبال کنند، برای مثال در زمان قرائت تذکرات، یا نطق‌های میان دستور یا قرائت برخی از گزارشات و موارد این چنینی ، نیاز به حضور نمایندگان نیست و آنها می‌توانند این بخش از فعالیت‌های مجلس را به صورت غیر حضوری دنبال کنند.

قادری بیان کرد: بنابراین اگر در آیین نامه این اجازه به هیئت رئیسه داده شود که برخی از جلسات یا بخشی از یک جلسه را به صورت مجازی برگزار کند در هفته هایی که نمایندگان در حوزه های انتخابیه هم هستند می‌توان جلسات مجلس را برگزار کرد.

وی بیان کرد: اینکه نحوه برگزاری این جلسه به چه صورت باشد یعنی اینکه نمایندگان هر استان در یک جا جمع شوند از یک نقطه با مجلس ارتباط بگیرند و یا اینکه هر یک از نمایندگان به صورت جداگانه با مجلس ارتباط بر قرار کند ، نیاز به بررسی و تصمیم‌گیری دارد.

نماینده شیراز در مجلس تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح و دادن اجازه  به هیئت رئیسه برای برگزاری مجازی یک جلسه و یا بخشی از آن ، فرصت کافی برای اصلاح و رسیدگی به طرح‌ها و لوایح فراهم می‌شود.

قادری در پایان تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح تذکرات و سوالاتی که در نوبت مانده رسیدگی خواهد شد و نمایندگان نیز فرصت کافی برای وظیفه نظارتی خود خواهند داشت؛ و زمان جلسات حضوری را به اصلاح و تقدوین قوانین بپردازیم تا بتوانیم به انتظارات مردم پاسخ دهیم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها