|
کدخبر: 180270

انتظار برای اعلام نتایج شورای شهر در قم

با گذشت ساعت ها از پایان انتخابات شهر قم که به صورت الکترونیکی روی داد هنوز نتایج انتخابات مشخص نشده است.

سیاست داخلی انتظار برای اعلام نتایج شورای شهر در قم

با اعلام رسمی مسئولان ستاد انتخابات استان قم قرار بود نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر قم ظهر دیروز مشخص شود که با گذشت یک روز از وعده گذشته، هنوز این امر محقق نشده است.

با توجه به الکترونیکی بود روند برگزاری انتخابات شورای شهر، انتظار می رفت که پس از انتخابات و در همان ساعات اولیه صبح نتایج الکترونیکی که به شکل تجمیع شده و لحظه ای نتایج را ثبت می کند تکلیف شورای شهر جدید را مشخص کند ولی چنین نشد.

بعد از ظهر دیروز، لیستی به عنوان لیست غیر رسمی برندگان شورای شهر قم به کانال های قم راه یافت که نشان از اتفاقی جالب توجه در قم می داد و آن هم پایان برتری مطلق لیست معروف طلایی در قم بود ولی همچنان برچسب غیر رسمی این لیست، نگاه ها را به سمت مسئولان متوجه کرد.

شب گذشته بود که کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان قم با انتشار بیانیه ای در خصوص روند برگزاری انتخابات مردم را به صبر و شکیبایی بیشتر دعوت کرد. در این اطلاعیه آمده بود:

«خداوند قادر متعال را شکر گزاریم  که ملت بزرگ ایران خصوصا مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه استان قم با تعصب ملی ، غیرت دینی و شعور انقلابی ، درلبیک به ندای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) عاشقانه پای صندوق های رأی آمدند و حماسه ای غرور آفرین خلق کرده و در انتقامی سخت  ،    تو دهنی محکمی به دشمنان و تحریم کنندگان انتخابات زدند.

با تبریک این پیروزی بزرگ ،  از زحمات و تلاش های شایسته عوامل اجرایی ، نظارت ، بازرسی ، نیروهای قضایی ،  اطلاعاتی ، امنیتی و انتظامی و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تقدیر و تشکر نموده و  به استحضار شهروندان عزیز و به و یژه نامزد های انتخابات شورای اسلامی شهر مقدس قم  می رساند  ، اعلام نتایج انتخابات  شورای اسلامی شهر قم  به دلایل متعددی از جمله طولانی بودن زمان برگزاری انتخابات از ٧ صبح روز جمعه تا ساعت ٢ بامداد امروز ،  اولویت شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری ، کثرت نامزدهای این انتخابات ،  قطعئ شبکه ارتباطی در برخی ساعات روز  و اجتناب ناپذیر بودن اخذ رای بصورت آفلاین و دستی  در برخی شعب ، حساسیت حمل و جابجایی صندوق های الکترونیکی و نهایتا" تأکید بر دقت در انجام فرآیند تجمیع صورتجلسات آنلاین و آفلاین و صیانت از آرای نامزدها ، زمان بر شد .

لیکن  تمامی عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی به صورت تمام وقت در حال انجام  فرایند شمارش و تجمیع   اراء بوده و سعی دارند در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه به اطلاع عموم برسد .

 بنابراین انتظار دارد با شکیبایی ، خویشتنداری و همکاری  با خادمان خود ،  به اخبار غیر رسمی و نا معتبر  در مورد نتیجه انتخابات و اعلام اسامی نامزدهای های پیروز و راه یافته به شورای شهر قم و سایر شایعات منتشره در رسانه‌ ها و شبکه های اجتماعی که صرفا گمانه زنی رسانه ای بوده و فاقد اعتبار  و وجاهت قانونی است. توجه نکرده و منتظر اعلام نتیجه از سوی ستاد انتخابات شهرستان باشند.»

با این وجود هنوز نتایج انتخابات مشخص نشده و با پیگیری خبرنگاران، مسئولان هنوز وعده ظهر امروز را می دهند که امید است با توجه به آنکه اولین تجربه انتخابات تمام الکترونیکی در قم به دلیل بروز برخی ناهماهنگی ها چندان خاطره خوشی را در ذهن ها ثبت نکرد، هرچه زودتر تکلیف لیست ها مشخص شود زیرا از هم اکنون هم شائبه های بسیاری در گروه ها و شبکه های اجتماعی مطرح شده است و هر دقیقه ای که در اعلام نتایج تاخیر شود بر گمانه زنی های اغلب نادرست افزوده می شود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها