|
کدخبر: 175017

محسن مهرعلیزاده کیست؟/از زورخانه تا انتخابات

محسن مهر علیزاده نیز یکی از ۷ کاندیدای تائید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری هست که در این گزارش با سیاست‌ها و عملکرد او بیشتر آشنا می‌شویم.

سیاست داخلی محسن مهرعلیزاده کیست؟/از زورخانه تا انتخابات

محسن مهرعلیزاده در سال ۱۳۳۵ و در مراغه متولد شده است. او همراه با سیاست نیم‌نگاهی به ورزش و مسائل اقتصادی نیز دارد. این سیاستمدار اصلاح‌طلب رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و عضو هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس هیئت‌مدیره شرکت مهندسی توسعه آب آسیا است.

سمت‌های اجرایی مهرعلیزاده

 وی در دولت اول سید محمد خاتمی استاندار خراسان و در دولت دوم او معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت‌بدنی بود.

مهر علیزاده در ۷ آبان ۱۳۹۶ در دولت حسن روحانی، به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد و در ۲۶ آبان ۱۳۹۷ به علت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان سمت خود را ترک کرد.

حضور مهرعلیزاده در انتخابات‌ها

مهر علیزاده به جز انتخابات فعلی وی در انتخابات دور نهم ریاست جمهوری نیز شرکت کرده بود. محسن مهرعلیزاده و مصطفی معین در سال ۱۳۸۴ به عنوان نامزدهای جناح اصلاح‌طلب وارد کارزار نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شده بودند اما توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. در نهایت با نامه رهبر معظم انقلاب، هر دو نفر مجدداً تأیید صلاحیت شدند. در این دوره مهرعلیزاده از جانب حزب اصلاحاتی راه ملت به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خود را معرفی کرده است. نکته جالب این است که محسن مهرعلیزاده برای نمایندگی مجلس در دوره دهم ثبت‌نام کرده بود اما از سوى شورای نگهبان صلاحیتش احراز نشده بود.

مهرعلیزاده در تنها تجربه حضور خود در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ با کسب حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار رأی، نفر هفتم شد. این سیاستمدار اصلاح‌طلب در این دوره نام دولت خود را «دولت تحول و عدالت» عنوان کرد.

حاشیه حضور مهر علیزاده در وزارت کشور

محسن مهرعلیزاده در حالی کاندید انتخابات شد که نوه‌هایش او را همراهی می‌کردند. یکی از این دو کودک لباس نظامی و دیگری لباس معمولی بر تن داشت که بر اساس نظر فعالان فضای مجازی یکی نماد میدان و دیگری نماد دیپلماسی بود. اقدام او با واکنش‌های متفاوت در فضای مجازی رو به ‌رو شد.

اظهارات متفاوت مهر علیزاده

در این بخش تعدادی از اظهارات محسن مهر علیزاده را به اختصار برای شما ذکر می‌کنیم.

 «ملت ایران امروز سرباز می‌خواهد و نه سردار».

 «رئیس‌جمهور آینده باید یک نفر از نسل دوم باشد تا بتواند انقلاب و جریان حرکت نظام اسلامی را به نسل سوم منتقل کند.»

 «امروز مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که شرایط زندگی آنها را لمس کرده باشد و مانند آن‌ها زندگی کند.»

 «به خدا قسم نخواهیم گذاشت آنهایی که دامنشان به آقازاده بودن و آقازاده پروری، سوءاستفاده کلان از بیت‌المال، به لذات و شهوات و تفریحات سویس و تجارت‌خانه‌های آن طرف آب آلوده است، خودشان و خانواده‌شان یک‌بار دیگر بر سرنوشت این ملت حاکم شوند.»

 «رئیس‌جمهور، سرباز فداکاری است که از ترور نمی‌ترسد.»

 «چگونه است عده‌ای که ادعای پیشگامی در انقلاب می‌کنند و مدعی هستند اگر نباشند کائنات تعطیل می‌شود، کار را به جایی رسانده‌اند که به خاطر حضور اختاپوسی آقازاده‌هایشان، اقتصادمان به خاک سیاه کشانده می‌شود.»

 «بهترین سیاست صداقت است، اما برخی از آقایان به این مسئله توجهی ندارند و می‌کوشند با سیاست تزویر، ارعاب و تطمیع فرصت را از سایرین بگیرند و پیروز میدان باشند.»

 «ما پدیده آقازاده گری را عامل اصلی شکست سیاست‌های کشور می‌دانیم و باید ریشه آقازادگی از بیخ و بن خشکانده شود.»

مهرعلیزاده مردم ایران را اصلاح‌طلب می‌داند

محسن مهر علیزاده مردم ایران را ذاتاً اصلاح‌طلب می‌داند و معتقد هست که مردم ایران با قصد اصلاح، نهضت تنباکو را پایه‌گذاری کرده‌اند و مشروطیت را ساختند.

برنامه‌های مهرعلیزاده چیست؟

رابطه پویا با نخبگان، تأمین معیشت مردم و رفع موانع تولید و صادرات و افزایش ۳ تا ۵ برابری یارانه برای دهک‌های پایین، ایجاد یک ‌میلیون شغل برای جوانان در سال و جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و اصلاح نظام صادراتی از جمله برنامه‌های او است.

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها