|
کدخبر: 174987

برنامه‌های تبلیغی نامزد‌ها قرعه کشی می شود

عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت:مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی آنان امشب در رسانه ملی برگزار می‌شود.

سیاست داخلی برنامه‌های تبلیغی نامزد‌ها قرعه کشی می شود

 احسان قاضی زاده هاشمی افزود: دیشب شورای نگهبان اسامی نامزد‌های تأیید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام کرد.

وی گفت: اگر اسامی نامزد‌های تأیید صلاحیت شده تا بعدازظهر امروز از جانب وزارت کشور اعلام شود امشب مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغی برگزار خواهد شد وگرنه این مراسم فردا شب برپا خواهد شد.

آقای قاضی زاده هاشمی افزود: مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغی نامزد‌های ریاست جمهوری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما به مدت ۴۵ دقیقه برگزار می‌شود و به طور زنده و مستقیم از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

وی همچنین درباره ترکیب حاضران در این مراسم گفت: سه گروه در مراسم قرعه کشی حضور دارند نخست اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، دوم رئیس رسانه ملی و معاونان مرتبط با موضوع انتخابات در این رسانه و گروه سوم رؤسا و نمایندگان ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری.

عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره محتوای قرعه کشی اظهار داشت: جدول برنامه‌های تبلیغاتی که قرار است از رسانه ملی پخش شود پیش از این در این کمیسیون به تصویب رسیده و فقط نیازمند این است که معلوم شود در هر یک از زمان‌های مصوب، کدام نامزد در چه روز و ساعتی پخش برنامه دارد.

آقای قاضی زاده هاشمی افزود: البته زمان پخش برنامه‌های تبلیغی در همه شبکه‌ها در ساعات مشخصی است و فقط روز‌های آن تعیین می‌شود و این جدول زمان پخش برای هر یک از نامزد‌های ریاست جمهوری پس از قرعه کشی، مشخص و اعلام خواهد شد.

وی گفت: در مدت ۲۰ روزه تبلیغات انتخاباتی، روزانه از شبکه‌های مختلف رسانه ملی برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها پخش خواهد شد و جدول زمانی هر روز نیز به تفکیک هر روز اعلام می‌شود.

برگزاری سه مناظره تلویزیونی برای نامزد‌های ریاست جمهوری

عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از برنامه ریزی برای برگزاری سه مناظره زنده تلویزیونی با حضور نامزد‌های این انتخابات در روز‌های آینده خبر داد.

آقای احسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به برگزاری مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری که امشب یا فرداشب در رسانه ملی برگزار می‌شود افزود: جدول پخش مناظره‌های تلویزیونی پس از مراسم قرعه کشی اعلام خواهد شد.

وی گفت: هر یک از مناظره‌های سه گانه تلویزیونی حداقل سه ساعت برگزار می‌شود و چنانچه هر یک از نامزد‌ها موضوعاتی را خلاف قانون انتخابات بیان کنند به نامزد‌های دیگر فرصت اضافی داده خواهد شد و ممکن است زمان مناظره از سه ساعت هم بیشتر شود که این به تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است.

آقای قاضی زاده هاشمی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری حداقل سه مناظره رادیویی برای نمایندگان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود: محور اصلی این مناظره ها، موضوعات اقتصادی و زمان آن چهار ساعت است.

عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: برای هر یک از نامزد‌های ریاست جمهوری نیز پخش دو مستند تلویزیونی سی دقیقه‌ای در نظر گرفته شده است که زمان پخش آن پس از مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی تعیین و اعلام خواهد شد.

وی افزود: پیش از این بعضی پیشنهاد‌ها وجود داشت که مستند تلویزیونی برای نامزد‌ها نداشته باشیم، اما کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری تصویب کرد که هر یک از نامزد‌ها دو مستند تبلیغی داشته باشند.

آقای قاضی زاده هاشمی گفت: پس پخش مستند‌ها به گونه‌ای است که ابتدا مستند نخست همه نامزد‌ها پخش می‌شود و پس از آن مستند‌های دوم پخش خواهد شد و این گونه نیست که پخش دو مستند هر یک از نامزد‌ها توالی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها