|
کدخبر: 174300

کمیسیون تخصصی مجلس پذیرای ۹ وزیر خواهد بود

وزیران کشور، امور اقتصادی و دارایی، نفت، اطلاعات، نیرو، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند.

سیاست داخلی کمیسیون تخصصی مجلس پذیرای ۹ وزیر خواهد بود

کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته میهمان فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیژن زنگنه وزیر نفت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت و معدن و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی خواهند.  

دژپسند به کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید می‌رود

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی دوشنبه این هفته میهمان کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بررسی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با تاکید بر رفع موانع تولید، بهبود محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها و استفاده از ظرفیت ماده ۷ قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، پشتیبانی از تولید با تاکید بر تامین مالی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه ۱۴۰۰ با حضور سازمان برنامه و بودجه کشور، اتاق ایران، دیوان محاسبات به کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی می‌رود.

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی این هفته همچنین ادامه بررسی طرح جهش تولید دانش‌بنیان را با حضور وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در دستور کار خود دارند.

بیژن زنگنه به کمیسیون آموزش می‌رود

بیژن زنگنه وزیر نفت سه‌شنبه این هفته میهمان کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

وزیر نفت برای پاسخگویی به سوالات سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان، محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس می‌رود.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یکشنبه این هفته بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر را در دستور کار خود دارند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گزارش عملکرد کمیسیون در اجلاسیه اول دوره یازدهم و لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دانشگاه فنی و حرفه‌ای را هم بررسی خواهد کرد.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس هم این هفته طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی، طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه و طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی را بررسی می‌کنند.

انتخاب تعداد پنج نفر از نمایندگان کمیسیون اجتماعی به منظور عضویت در کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه‌های «انرژی» و «آب و محیط زیست» هم در دستور کار این هفته اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

وزیران اقتصاد و کشور به کمیسیون اقتصادی می‌روند

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی روز یکشنبه و عبدالرضا رحمانی‌فضلی سه‌شنبه این هفته میهمان کمیسیون اقتصادی مجلس خواهند بود.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی برای ارائه گزارش تصمیمات و اقدامات بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص رمزارزها به کمیسیون اقتصادی می‌رود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور هم روز سه‌شنبه برای پاسخ به سوال محمد سرگزی نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون، شیوا قاسمی نماینده مریوان و سروآباد، سیدمحمد مولوی نماینده آبادان و کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت به کمیسیون اقتصادی می‌رود.

بررسی لایحه موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر، بررسی لایحه پروتکل اصلاحی اساسنامه مؤسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه‌شناسی سازمان همکاری اقتصادی(ریسکام)، بررسی لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه و رأی‌گیری درخصوص لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در دستور کار این هفته اعضای کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

وزیر اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی می‌رود

سید محمود علوی وزیر اطلاعات سه‌شنبه این هفته میهمان اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

وزیر اطلاعات برای بررسی و پاسخگویی به سوال ۷ نماینده به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به این کمیسیون دعوت شده است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این هفته استماع گزارش ریاست کمیته هسته‌ای و ادامه بررسی و تصویب نگاشت نهادی کمیسیون برای اجلاسیه دوم را در دستور کار خود دارند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این هفته همچنین آخرین روند مذاکرات وین را با حضور مسئولان ذیربط را هم بررسی می‌کنند.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یکشنبه این هفته لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را با حضور نماینده شورای نگهبان، کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر را بررسی می‌کنند.

بررسی پیشنهادات طرح اصلاح موادی از قانون وظایف، تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی کشور (شور دوم) با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری، بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات در دستور کار  این هفته شوراها و امور داخلی کشور در مجلس قرار دارد.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس این هفته همچنین طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه شوراها و شهرداری‌ها طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی را هم بررسی می‌کنند.

زنگنه و اردکانیان به کمیسیون انرژی می‌روند

رضا اردکانیان وزیر نیرو و بیژن زنگنه وزیر نفت دوشنبه این هفته میهمان کمیسیون انرژی مجلس خواهند بود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو برای پاسخ به سوال ۲۳ نماینده و بیژن زنگنه وزیر نفت برای پاسخ به سوال ۲۲ نماینده به کمیسیون انرژی می‌روند.

وزیر نفت همچنین روز سه‌شنبه هم برای بررسی وضعیت میدان گازی پارس جنوبی و افت فشار آن و همچنین مسائل و مشکلات نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش حوزه‌های انتخابیه اعضای کمیسیون به کمیسیون انرژی می‌رود.

اعضای کمیسیون انرژی این هفته همچنین بررسی طرح مدیریت خدمات کشوری و اصلاح موادی از قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی را هم در دستور کار خود دارند.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات این هفته استماع گزارش عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۹ هدفمندسازی یارانه‌ها، بررسی میزان درآمدهای وصولی سالجاری و نحوه تخصیص منابع به مصارف مندرج در قانون باتوجه به میزان تحقق آن و رسیدگی به لایحه به هزینه قطعی منظور کردن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک را در دستور کار خود دارد.

حاجی‌میرزایی به کمیسیون بهداشت می‌رود

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه به دعوت کمیسیون بهداشت و درمان برای پاسخگوئی به سئوال قادری نماینده شیراز به این کمیسیون می‌رود.

بررسی طرح استفساریه ردیف ۷۰ پیوست قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت، بررسی میزان تحقق احکام بخش سلامت برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، بررسی طرح حمایت از خیرین سلامت هم در دستور کار این هفته کمیسیون بهداشت و درمان قرار دارد.

رزم‌حسینی به کمیسیون صنایع و معادن می‌رود

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت و معدن روز سه‌شنبه به دعوت کمیسیون صنایع و معادن میهمان این کمیسیون خواهد بود.

وزیر صنعت و معدن برای ادامه جلسه بررسی وضعیت بازار و صنعت خودرو با حضور رییس شورای رقابت و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا به کمیسیون صنعت می‌رود.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس این هفته بررسی وضعیت تامین کالا و مواد غذایی مردم با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی از وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، بازدید از شرکت مخابرات ایران و استماع گزارش مدیرعامل و معاونین مربوط را در دستور کار خود دارد.

اسلامی و زنگنه به کمیسیون عمران می‌روند

کمیسیون عمران مجلس این هفته میهمان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و بیژن زنگنه وزیر نفت خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوال ۸ نماینده و بیژن زنگنه وزیر نفت برای پاسخ به سوال جلیل مختار نماینده آبادان به کمیسیون عمران خواهند رفت.

اعضای کمیسیون عمران مجلس این هفته ادامه رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، ارائه گزارش کمیته حمل و نقل ریلی درخصوص قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و بررسی گزارش کمیته حمل و نقل زمینی در خصوص مسائل و مشکلات حمل و نقل کشور را نیز در دستور کار خود دارد.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس این هفته لایحه دوفوریتی شوراهای حل اختلاف، طرح حمایت قضایی از چرخه تولید در مراجع اجرایی، لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل و لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی را بررسی خواهند کرد.

وزیر جهاد کشاورزی به کمیسیون کشاورزی می‌رود

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس سه‌شنبه این هفته میهمان کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی خواهد بود. وی برای پاسخ به سوال ۱۴ نماینده به این کمیسیون می‌رود.

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست این هفته همچنین بررسی مسائل و مشکلات تولید تخم‌مرغ در سال ۱۴۰۰ و اتخاذ تدابیر لازم با دعوت از مسئولین ذیربط دستگاه‌های اجرایی ذیربط و تولیدکنندگان بخش خصوصی را در دستور کار خود دارد.

اعضای کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس سه‌شنبه این هفته گزارش عملکرد کمیسیون در سال اول دوره یازدهم و رسیدگی به طرح‌های اصلاح آیین‌نامه داخلی را با حضور یکی از طراحان و کارشناس مرکز پژوهش‌ها و سایر مدعوین بررسی می‌کنند و انتخابات هیات رییسه کمیسیون برای سال دوم دوره یازدهم را هم در دستور کار خود دارند.

نشست با رییس سازمان تامین اجتماعی، رییس سازمان امور مالیاتی کشور، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نمایندگان دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس و رییس سازمان تعزیرات حکومتی در در دستور کار این هفته اعضای کمیسیون اصلی نود مجلس قرار دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها