|
کدخبر: 171838

تحقیق و تفحص از دفتر آشنا تصویب شد

نمایندگان مجلس با تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد مرکز بررسی های استرتژیک ریاست جمهوری موافقت کردند.

سیاست داخلی  تحقیق و تفحص از دفتر آشنا تصویب شد

 تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از عملکرد مرکز بررسی های استرتژیک ریاست جمهوری در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب این تقاضا در کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: مصاحبه اخیر آقای ظریف آثار منفی بر امنیت ملی و سیاست خارجی کشور داشته و در فضای رسانه ای به دوگانه باطل میدان و دیپلماسی دامن زده است که از دید ما چنین دوگانه ای وجود ندارد بلکه دوگانه واقعی منافع ملت ایران و دشمن است.

وی اضافه کرد: میدان و دیپلماسی هر دو ابزار کسب منافع ملی هستند و باید در جهت اهداف کشور قرار بگیرند. گفته های ایشان به این موضوع دامن زد که تعارضی در این رابطه وجود دارد، همچنین این مساله به روابط خارجی به خصوص با برخی کشورهای همکار و همسایه مان آسیب زده است. لذا  مجلس از دو زاویه به این موضوع نگاه می کند یکی نحوه انتشار فایل صوتی و هدف انجام مصاحبه و دیگری اطلاعات طبقه بندی شده که در این مصاحبه مورد توجه قرار می گیرد و این که با چه هدفی به طرف گفت و گو منتقل می شود و طرف گفت و گو چه طور انتخاب می شود، زیرا آنچه که گفته شد برای چشم های ناپاک دشمن محرمانه بود.

در ادامه تقاضای تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۱۷۹ رای موافق با آن موافقت کردند.


 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها