|
کدخبر: 171623

آمریکا بخشی از پیشنهادات ایران را قبول کرد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکا در چارچوب تعهداتش بخش عمده‌ای از آن چیزی را که باید انجام دهد و ما برای آمریکا قطعا لازم، ضروری و الزام آو می‌دانیم، تا امروز قبول کرده است.

سیاست داخلی آمریکا بخشی از پیشنهادات ایران را قبول کرد

خطیب زاده درباره اظهارات عباس عراقچی مبنی بر آمادگی آمریکایی‌ها برای رفع بخش بزرگی از تحریم‌ها و این‌که این کدام بخش از تحریم‌ها را شامل می‌شود؟ گفت: گفت‌وگوها در وین چون وارد فاز نگارش در حوزه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها شده است و همچنین کارگروه سوم که کارش به صورت آرام‌تری پیگیری می‌شود. با دقایق و جزییات مختلفی روبرو است و این سیالیت و جزییات اجازه نمی‌دهد که در فضای عمومی وارد اعلان شویم، چون گفت‌وگوها در حال جریان است و هر روز به نتیجه متفاوتی می‌رسد.

خطیب‌زاده درباره این‌که گفت‌وگوها در بحث رفع تحریم‌ها در چه مرحله‌ای است نیز ادامه داد: آمریکا در چارچوب تعهداتش بخش عمده‌ای از آن چیزی را که باید انجام دهد و ما برای آمریکا قطعا لازم، ضروری و الزام آور می‌دانیم، تا امروز قبول کرده است. آن بخشی را که قبول نکرده اعلام کرده‌ایم همه مواردی که در لیست جمهوری اسلامی ایران است از نظر ما تحریم‌هایی است که برای از بین بردن برجام و از بین بردن انتفاع ایران از برجام بوده است. لذا فارغ از این‌که بخشی،گروهی و بعضی از اشخاص و برچسب‌های مختلف باشد، نظر خود را قطعی گفته‌ایم و همچنان با جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: پنهان و پوشیده نیست که اختلافات جدی در این حوزه داریم. هم با کمیسیون مشترک برجام در حال گفت‌وگو هستیم و هم تهران در حال بررسی این موضوع است. گزارش‌ها در تهران بررسی می‌شود و هر روز مواضع به اطلاع تیم مذاکراتی می‌رسد و آنها کارها را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: انتظار ما این است که دستورالعمل‌هایی که در تهران صادر می‌شود، دوستان به عنوان چارچوب عمل تیم مذاکراتی در وین به آن توجه کنند.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    لطفانتیجه مذاکرات وارزانی مسکن وخودرووطل اوارزوکالاوموادمصرفی خانواررااگرمذاکره ر ضایت بخش است اطلاع رسانی فرماییدتادلال و محتکرکه یک روزهایی درزمان تحریم های ظالم انه سودهای کلانی برده است دست بردارشوندو کسی هم دلش برای سرمایه ارزودلاروطلاومسکن نسوزدچون تاشخصی سرمایه دارنباشدبه بازار وکسبهای مازادمثل خریدسکه وطلاوارزومسکن م ازاداقدام نمی کند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها