|
کدخبر: 167189

حفره های امنیتی ۳۰ ساله در سازمان انرژی اتمی

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حفره‌های امنیتی از ۳۰ سال قبل وجود داشته اما پس از برجام تشدید شده است، گفت: سازمان انرژی اتمی باید تجدید نظر اساسی در سامانه امنیتی خود کند.

سیاست داخلی حفره های امنیتی ۳۰ ساله در سازمان انرژی اتمی

۲۱ فروردین ماه بود که انفجاری در تاسیسات برقی سایت هسته‌ای نطنز رخ داد و باعث آسیب به ماشین‌های سانتریفیوژ IR۱ شد. پس از این اتفاق، وزارت امور خارجه و دستگاه‌های امنیتی این حادثه را یک خرابکاری عمدی اعلام کردند و انگشت اتهام را به سمت رژیم صهیونیستی نشانه رفتند. در این زمینه گفتگویی با سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم.

میرسلیم معتقد است که «در مذاکرات جدید با گروه ۱+۴ باید تنبیه عاملان خرابکاری نطنز مطالبه شود» و به این مسئله هم اشاره می‌کند که «حفره امنیتی در مراکز هسته‌ای ما از سال‌های قبل وجود داشته اما برجام آن را تشدید کرده است.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت تجدید نظر اساسی در سامانه امنیتی سازمان انرژی اتمی تاکید می‌کند و می‌گوید: «دولت باید با دست پُر و با برآورد دقیق از خسارت‌هایی که به مردم ما در این سال‌ها بر اثر تحریم‌ها وارد شده است، وارد مذاکرات جدید برجامی ۱+۴ شود»

با توجه به اینکه کاملاً محرز شده است که دشمنان از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به کشورمان مضایقه نمی‌کنند، تا چه حد ضرورت دارد که دستگاه دیپلماسی ما از گروه ۱+۴ و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخواهند که درباره حادثه اخیر در نطنز پاسخگو باشند؟

وزارت امور خارجه موظف است در اقدامات جاری و آتی خود حتماً تمام حوادثی را که در این چند سال با خرابکاری‌های عناصر نفوذی بیگانگان از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام گرفته است، مدنظر قرار دهد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه ادعای دولت همواره این بوده است که ریشه تمام مشکلات کشور به تحریم‌های ظالمانه آمریکا برمی‌گردد، باید با دست پُر و با برآورد دقیقی از خسارت‌هایی که به مردم ما در این سال‌ها بر اثر تحریم‌ها وارد شده است، وارد مذاکرات جدید برجامی ۱+۴ شود و توأم با مطالبه تنبیه عوامل اصلی آن خرابکاری‌ها، خواستار رفع تحریم‌ها و بدون هیچ مجامله‌ای جبران آن خسارات شود.

آیا می‌توان گفت که به واسطه افزایش بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مراکز هسته‌ای حفره امنیتی به وجود آمده است؟

موضوع فقط به بازرسی‌های نطنز ختم نمی‌شود. حفره امنیتی که از سی سال قبل وجود داشته، با تبعات برجام تشدید شده است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها