|
کدخبر: 165119

رییسی پا به عرصه انتخابات ۱۴۰۰ می گذارد؟

احمد کریمی اصفهانی گفت: آقای رئیسی فردی است که می‌تواند موجب وحدت و همگرایی در جریان اصولگرایی شود بنابراین ۵۰ درصد قضیه تمام است.

سیاست داخلی

معادلات انتخابات ریاست جمهوری وارد فاز سریع خود شده است، هر روز گویا اتفاق جدیدی می‌افتد و مسیر تحولات تغییر می‌کند.

احمد کریمی اصفهانی درباره آخرین وضعیت تصمیم گیری در جریان اصولگرا برای انتخاب نامزد نهایی گفت: تمام گروه‌ها و مجموعه‌های مختلف به طور مشخص شورای وحدت و شورای ائتلاف روی حمایت از آقای رئیسی بحثی ندارند. آقای رئیسی فردی است که می‌تواند موجب وحدت و همگرایی در جریان اصولگرایی شود بنابراین ۵۰ درصد قضیه تمام است.

ی با بیان اینکه امروز جامعه نیز اعتقاد دارد ریاست جمهوری آقای رئیسی می‌تواند منشأ حل معضلات و مشکلات کشور باشد، افزود: با وجود رضایت مجموعه‌های اصولگرا، ۵۰ درصد دیگر مربوط به نگاه و نظر آقای رئیسی است. با این حال او تاکنون هیچ نوع تمایلی برای کاندیداتوری نشان نداده و درباره این موضوع به جمع بندی نرسیده است.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: فارغ از تصمیم آقای رئیسی نمی‌تواند انتخابات یله و رها باشد. تاکنون ۹۰ نفر برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند و همه نیز مدعی هستند «رهنمودهایی که رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری داده‌اند در من صدق می‌کند.» این هم از عجایبی است که ما داریم مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: حُب ریاست باعث شده که تعداد کاندیداها به ۹۰ نفر رسیده است بنابراین گروه ها، جبهه‌ها و مجموعه‌های مختلف باید به یک جمع بندی برسند تا از تکثر کاندیداها پیشگیری شود. حالا اگر آقای رئیسی نامزد انتخابات ۱۴۰۰ شد حضور او می‌تواند عامل وحدت شود اما اگر نیامد حداقل می‌توان از حالا برای جلوگیری از تکثر تدبیر کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره رایزنی‌ها با آیت الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ بیان کرد: شخصیت‌ها و افراد مختلف با ایشان صحبت هایی انجام داده اند، به رغم تماس‌های متعدد اما تا به امروز آقای رئیسی هیچ گونه تمایلی نشان نداده است. حالا باید دید در آینده ایشان چه سیاستی را در پیش می‌گیرد.

کریمی اصفهانی درباره اجماع اصولگرایان بر کاندیداتوری قالیباف گفت: یکی از کسانی که مطرح است و مورد تأیید قرار گرفته آقای قالیباف است. البته آقای قالیباف نیز تاکنون شخصا برای ورود به عرصه انتخابات اعلام نکرده، درحال‌حاضر یکی از کسانی که جدی تر نامش مطرح می‌شود و در مظان قرار دارد بعد از آقای رئیسی، آقای قالیباف است.

 

منبع: نامه نیوز

ارسال نظر