|
کدخبر: 312096

رئیس انجمن داروسازان ایران/ کمبودهای دارویی/داروهای وارداتی

دیدگاه متفاوت مردم و سازمان غذا ودارو به کمبود دارو/ ملاک ارزیابی در کدام بازه زمانی است؟

شهرام کلانتری رئیس انجمن داروسازان ایران در نشست خبری بعد از ظهر شنبه ۲۲آبان ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس انجمن داروسازان ایران گفت: کمبود دارو با آنچه سازمان غذا و دارو می بیند متفاوت است.

سلامت دیدگاه متفاوت مردم و سازمان غذا ودارو به کمبود دارو/ ملاک ارزیابی در کدام بازه زمانی است؟

وی افزود: سال گذشته با کمبود شدید دارو مواجه بودیم، اما سازمان غذا و دارو اصرار داشت که کمبودها روی عدد ۱۰۰ قلم بوده است.

کلانتری ادامه داد: در دو مصاحبه از مدیران سازمان غذا و دارو، خواندم که اصرار داشتند امسال کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته از ۴۰۰ به ۱۰۰ قلم رسیده که باید پرسید در کدام بازه زمانی بوده و ملاک تصمیم گیری چه بوده است.

وی افزود: آنچه ما می‌بینیم، کمبودهای دارویی نسبت به اعداد سازمان غذا و دارو، خیلی بیشتر است.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: سازمان غذا و دارو در اعلام کمبودهای دارویی، بر اساس داروهای حیاتی و داروهایی که نمونه مشابه خارجی ندارند و همچنین، بدون در نظر گرفتن داروهای وارداتی اقدام می‌کند.

وی افزود: سازمان غذا و دارو بدون توجه به برندهای مختلف داخلی، کمبودها را اعلام می‌کند و اگر یک نمونه از برندها در بازار داخلی باشد، آن دارو را موجود اعلام می‌کند و به بقیه برندها که موجود نیست، توجه نمی‌کند.

کلانتری ادامه داد: مردم به کمبودهای دارویی به این شکل نگاه نمی‌کنند، بلکه بر اساس کمبود کارخانه است.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: کمبودها در استان‌های مختلف بر اساس توزیع و مصرف دارو، با یکدیگر فرق دارد و بعضاً یک قلم دارو در یک استان دچار کمبود بیشتری است که باید به این موضوع توجه داشت.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها