|
کدخبر: 312088

رئیس انجمن داروسازان ایران/ شیر خشک/طرح دارویار

قاچاق معکوس شیرخشک /طرح دارویار کارایی لازم را نداشته ؟

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: قیمت شیر خشک در ایران یک دهم کشور‌های همجوار بوده و این موضوع سبب بروز قاچاق معکوس خواهد شد.

سلامت قاچاق معکوس شیرخشک /طرح دارویار کارایی لازم را نداشته ؟

شهرام کلانتری، رئیس انجمن داروسازان ایران در نشست خبری گفت: قیمت شیر خشک در ایران یک دهم کشورهای همجوار بوده و این موضوع سبب بروز قاچاق معکوس خواهد شد. 

 به گفته وی یکی از مسائل پیش رو اعتبار کم بودجه طرح دارویار برای سال جاری است. پیش بینی سازمان غذا و دارو ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده که در مجلس ۶۹ هزار میلیارد تومان برای بودجه طرح دارویار به تصویب رسیده است. 

او افزود: میزان بودجه اختصاص یافته در طرح دارویار برای بخش دولتی و خصوصی مشخص نشده است. 

محمد رضا دری، نائب رئیس انجمن داروسازان ایران نیز گفت: الان ارز شیر خشک ترجیحی است و ارز ترجیحی انگیزه ای برای افراد فرصت طلب برای قاچاق معکوس ایجاد می‌کند.

 محمد عبده زاده، رئیس سندیکای داروهای منابع انسانی تاکید کرد: توزیع داروهای بیماران خاص در استان های مختلف متفاوت است اما وضعیت دارویی نسبت به سال گذشته بهتر شده و قابل قیاس نیست.

به گفته وی برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک ها پرمصرف بوده و کمبود آنها در سال گذشته وجود داشت اما اکنون مشکلی از این بابت وجود ندارد. 

علی پیرصالحی، عضو سندیکای داروهای منابع انسانی هم گفت: پنج شرکت تولید کننده شیرخشک در کشور داریم که از لحاط ظرفیتی بیش از توان تولید دارند و تاکنون صادرات هم داشتیم. امسال به دلیل این که ارز به موقع در اختیار آن ها قرار نگرفته باعث ایجاد کمبود شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها