|
کدخبر: 305341

بهترین سمعک نامرئی برای کودکان کدام است؟

بهترین سمعک نامرئی برای کودکان کدام است؟

عینک طبی و سمعک هر دو کاربرد پزشکی دارند اما اغلب افراد در هنگام استفاده از عینک خجالت نمی­کشند و چه بسا آن را جزئی از استایل خود بدانند، اما این مورد در مورد سمعک صدق نمی­کند. بسیاری از افراد تمایلی ندارند که سمعکشان در معرض دید دیگران باشد و این موضوع یک اتفاق ناخوشایند برای آنها است. به همین دلیل برندهای معتبر تولید کننده سمعک تلاش کرده اند با به کارگیری پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا، سمعک هایی تولید کنند که به سختی دیده می­شوند.

سمعک های نامرئی در عمق کانال گوش قرار می­گیرند و به سختی قابل مشاهده هستند. این گروه از سمعک ها بیشتر برای افرادی که از کم شنوایی خفیف تا متوسط رنج می­برند مناسب می­باشند. ممکن است برای شما هم سوال باشد که سمعک نامرئی برای کودکان مناسب است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می­کنیم حتماً ادامه مطالب را مطالعه کنید.

سمعک های نامرئی در شکل و طراحی های گوناگونی تولید می­شوند و ممکن است به صورت از پیش ساخته یا سفارشی به مراجعین ارائه شود. در سمعک های نامرئی سفارشی لازم است که از شکل گوش بیمار قالبگیری انجام شود تا سمعک هایی متناسب با کانال گوش بیمار ساخته و ارائه شود. برای قالبگیری و خرید سمعک نامرئی مناسب بهتر است به کلینیک ها و مراکز شنوایی معتبر مراجعه کنید. یکی از بهترین کلینیک های تخصصی سمعک در شهر تهران کلینیک سمعک برتر است که 24 سال سابقه در ارائه خدمات شنوایی دارد و همواره تلاش کرده رضایت شما هموطنان گرامی را در زمینه خدمات شنوایی کسب نماید و خدمات باکیفیتی را به شما عزیزان ارائه کند.

خرید سمعک نامرئی از کلینیک سمعک برتر

سمعک نامرئی چیست؟

همانطور که از نام این مدل سمعک پیدا است، سمعک نامرئی کاملاً داخل گوش قرار می­گیرد و به سختی دیده می­شود. اغلب افرادی که افت شنوایی تجربه می­کنند تمایلی به استفاده از سمعک ندارند و دلیل اصلی آنها این موضوع است که نمایان بودن سمعک باعث خجالتشان می­شود. به همین دلیل برندهای بزرگ تولید کننده برای برطرف کردن محدودیت های این چنینی تلاش کرده اند سمعک های نامرئی به بازار ارائه کنند تا هیچ یک از بیماران از نعمت شنوایی محروم نشوند.

سمعک های نامرئی بر اساس شکل طبیعی مجرای گوش و تقریباً به شکل حرف S بوده و در خم دوم کانال گوش قرار می­گیرد. این مدل سمعک در نزدیکی پرده گوش قرار می­گیرد و صدای نسبتاً طبیعی را به کاربر ارائه می­کند. ساخت سمعک های نامرئی به موارد مختلفی بستگی دارد. مهارت شنوایی شناس در قالبگیری، شکل مجرای گوش و... برخی از مواردی هستند که در ساخت سمعک نامرئی شما نقش دارند. شایان ذکر است که درجه کم شنوایی یکی از گزینه هایی است که در هنگام استفاده از سمعک نامرئی باید به آنها توجه کنید. همانطور که اشاره کردیم این نوع از سمعک ها برای کم شنوایی های خفیف تا متوسط مناسب هستند و در صورتی که از کودک شما کم شنوایی شدید تا عمیق دارد بهتر است از مدل پشت گوشی استفاده کند زیرا فناوری قوی تری دارد.

مزایای سمعک نامرئی

  • اولین مزیت این گروه از سمعک ها، نامرئی بودن آنها است.
  • این دسته از سمعک ها جهت یابی بهتری نسبت به سایر مدل ها دارند.
  • سمعک های نامرئی در عمیق مجرای گوش قرار می­گیرند، در نتیجه نویز باد در عملکرد آنها نقش اندکی دارد.
  • به دلیل قرار گیری در نزدیک پرده گوش، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند.

معایب سمعک نامرئی

  • به دلیل کوچک بودن اندازه سمعک های نامرئی، بسیاری از امکانات مانند اتصال بی سیم، میکروفون های جهت دار و... در آنها وجود ندارد.
  • سمعک های نامرئی به طور مداوم در تماس با جرم گوش هستند و به همین دلیل ممکن است برای بسیاری از گروه ها مانند سالمندان و افرادی که جرم گوش آنها بیش از حد ترشح می­شود، چندان مناسب نباشد. با ورود جرم گوش به درون سمعک های نامرئی، عملکرد قطعات آنها با مشکل مواجه می­شود.
  • سمعک های نامرئی تمامی درجات کم شنوایی را پوشش نمی­دهد و تنها برای کم شنوایی های خفیف تا متوسط مناسب هستند. برای کم شنوایی های شدید تا عمیق بهتر است از مدل های پشت گوشی استفاده کنید.
  • تعویض باتری سمعک نامرئی ممکن است با چالش هایی همراه باشد. به دلیل کوچک بودن این دسته از سمعک ها، باتری بسیار ریزی درون آنها به کار گرفته می­شود. در نتیجه عمر باتری های آنها بسیار اندک بوده و هر چند روز یکبار به تعویض نیاز دارند. تعویض باتری های سمعک نامرئی نیاز به مهارت دارد، زیرا بسیار ریز هستند. این مورد ممکن است برای سالمندان و افرادی که مشکل بینایی دارند یک مقدار سخت­تر باشد.

سمعک نامرئی مخصوص کودکان کدام است؟

برای تجویز سمعک مناسب، ابتدا باید کودک شما آزمایشات شنوایی انجام دهد. سمعک کودکتان باید دیجیتال و هوشمند باشد و حتماً باید زیر نظر متخصص شنوایی نوزادان و کودکان تجویز شود. حدالامکان سمعک کودکان باید دارای مدارات حذف نویز و فیدبک باشد. سمعک تجویز شده باید حتماً برنامه انتقال فرکانسی داشته باشد.

شایان ذکر است که شکل مجرای گوش کودکان مدام در حال تغییر است و در نتیجه ممکن است سمعک نامرئی عملکرد خوبی ارائه نکند و در طی سالیان سال سمعک های متعددی را تعویض کنید که همین مورد موجب هدر رفت هزینه می­شود. اگر استفاده از سمعک های گوشی برای کودکان مشکلی ایجاد  نمی­کند بهتر است از این نوع سمعک استفاده کند. در غیر اینصورت قبل از خرید سمعک نامرئی حتماً با متخصص شنوایی مشورت کنید. سمعک های پرایمکس و ان ایکس نامرئی زیمنس(سیگنیا)، Opn اتیکن، زرنا و جونا برنافن، کوانتوم یونیترون و لینکس 3 ریساند، از بهترین محصولاتی هستند که می­توانید تهیه نمایید.

سمعک نامرئی

خرید سمعک نامرئی

بهتر است خرید سمعک نامرئی از بین برندهای معتبر انجام بگیرد. سمعک های درجه یک کیفیت صدای بهتری دارند و امکانات متعددی را به کاربر ارائه می­کنند. با خرید سمعک های پیشرفته و هوشمند، کودک شما بین صداها بهتر تفاوت قائل می­شود و در نتیجه گفتار کودک سریع تر تشکیل شده و شفاف تر صحبت می­کند. تعداد کانال سمعک نیز اهمیت زیادی دارد. سمعک کودک باید تعداد کانال بالایی داشته باشد تا صدای شفاف تری را دریافت کند.

از کجا سمعک نامرئی بخریم؟

توصیه می­شود برای خرید و تنظیم انواع سمعک نامرئی به کلینیک ها و مراکز شنوایی معتبر مراجعه کنید. کلینیک سمعک برتر با 24 سال سابقه، یکی از بهترین کلینیک های تخصصی سمعک در تهران است که نمایندگی رسمی فروش انواع مدل سمعک از جمله سمعک های نامرئی به شمار می­آید. علاوه بر تجویز سمعک، انجام انواع آزمایشات شنوایی کودکان، نوزادان و بزرگسالان، تنظیم و تعمیر انواع سمعک، قالبگیری و ارائه مشاوره درمانی از دیگر خدمات این مجموعه است. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر با کارشناسان سمعک برتر تماس بگیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها