|
کدخبر: 260245

چه کار کنیم تا سمعک سالمی داشته باشیم؟

همان‌طور که می‌دانید سمعک گوش دارای انواع و اقسام است تعمیر سمعک و باید برای خرید نوع دلخواه، به بررسی برندها و مدل‌های مختلف این محصول پرداخت.

 در کنار این مورد بسیاری از افراد از سمعک مورد استفاده‌شان رضایت ندارند؛ چرا که احتمالا در بازه‌های زمانی کوتاه ملزم به تعمیر سمعک می‌شوند. به همین دلیل بررسی جزئیات سمعک مدنظر قبل از سفارش، از جمله موارد با اهمیتی است که استفاده‌کنندگان سمعک باید آن را جدی بگیرند.

ما در این مقاله قصد داریم به مواردی بپردازیم تا افرادی که از سمعک استفاده می‌کنند کمتر دچار مشکل شوند تا نیازی به تعمیر سمعک در کوتاه مدت نیز وجود نداشته باشد. البته در خلال این مقاله به موارد مهم درباره‌ی نحوه‌ انتخاب یک سمعک مناسب نیز خواهیم پرداخت. در صورت تمایل بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نحوه درست نگهداری از سمعک

توصیه‌های جذاب برای نگهداری سمعک

پر واضح است افرادی که از سمعک برای ارتباط بهتر استفاده می‌کنند، به هیچ عنوان علاقه‌ای به آسیب رسیدن به وسیله‌شان را ندارند. برای این منظور در کنار اینکه باید یک سمعک باکیفیت خریداری شود، توجه به نحوه‌ نگهداری آن نیز ضروری است. حال اجازه دهید در ادامه به مواردی اشاره کنیم تا با بکارگیری از آن‌ها کمتر نیاز به خرید یا تعمیر سمعک پیدا کنید:

  •  استفاده سمعک با دست خشک

توصیه می‌کنیم برای اینکه سمعک مورد استفاده‌تان، برای طولانی مدت بدون مشکل کار کند، حتماً قبل از برداشتن آن برای استفاده، دست‌تان کاملاً خشک باشد. همچنین زمان‌هایی که نیاز به سمعک ندارید، باید توجه داشته باشید که پس از برداشتن آن از گوش، حتماً آن را کاملاً تمیز کنید. این کار به منظور جلوگیری از ورود جرم به داخل سمعک انجام می‌شود.

  • خارج کردن سمعک از دسترس کودکان

دقت کنید که بسیاری از مدل‌های سمعک، از ظرافت و حساسیت‌های خاصی برخوردار هستند؛ به همین دلیل اگر این نوع لوازم در دسترس کودکان قرار داشته باشد، احتمال اینکه به سرعت دچار آسیب شوند، وجود دارد. همچنین ممکن است سمعک‌هایی که از گوش خارج شده‌اند، تولید صدا کنند؛ لذا توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در مکان‌های مناسب نگهداری کنید تا صداهای ایجاد شده برای حیوانات خانگی مانند سگ‌ها آزاردهنده نباشد.

  • دور نگه داشتن سمعک از رطوبت

همان‌طور که می‌دانید تعمیر سمعک دردسرهای خاص خودش را دارد؛ بنابراین حتماً توجه کنید که اگر از سمعک ضدآب استفاده نمی‌کنید، بدون شک باید وسیله‌تان را از موقعیت‌های رطوبت‌دار دور کنید. به عنوان مثال به هیچ عنوان سمعک‌تان را در حمام قرار ندهید؛ چرا که رطوبت به بخش‌های الکترونیکی داخل نفوذ پیدا خواهد کرد و سبب آسیب به سمعک خواهد شد.

  • جلوگیری از تماس سمعک با لوازم آرایشی

از جمله موارد با اهمیتی که برای نگهداری یک سمعک نیاز است، جلوگیری از تماس این محصول با لوازم آرایشی به‌خصوص اسپری مو است؛ چرا که احتمال ورود ذرات مختلف به داخل سمعک وجود دارد که سبب آسیب به عملکرد دستگاه می‌شود. بنابراین قبل از استفاده از هر گونه لوازم آرایشی سمعک‌تان را از گوش خارج کنید تا نیاز به تعمیر سمعک پیش نیاید.

تمیز کردن سمعک

  • تمیز کردن همیشگی سمعک

برای تمیز کردن سمعک باید از یک پارچه کاملاً نرم استفاده کنید. همچنین دقت کنید که بکارگیری از حلّال‌ها یا حتی الکل به هیچ عنوان مناسب تمیز کردن سمعک نیستند و چه بسا پس از استفاده نیاز به تعمیر سمعک پیدا کنید. به طور کلی توصیه ما این است که به صورت روزانه به تمز کردن بخش‌های مختلف سمعک بپردازید تا عملکرد کلی دستگاه در بلند مدت دچار مشکل نشود.

  • تعویض به موقع فیلتر سمعک

در اکثر سمعک‌ها فیلتری وجود دارد که باید در زمان‌ها مناسب تعویض شود. احتمالاً برای این منظور نیاز به راهنمایی افراد متخصص دارید تا در بهترین زمان ممکن، اقدام به عوض کردن فیلتر سمعک کنید. البته تمیز کردن سمعک با پارچه کاملاً مقوله‌ جدا با تعویض فیلتر است؛ چرا که بسیاری از افراد گمان می‌کنند به دلیل اینکه به صورت مداوم سمعک را تمیز می‌کنند، نیازی به تعویض فیلتر این وسیله نخواهد بود.

  • واگذار کردن تعمیر سمعک به متخصص

هر زمان که سمعک‌تان دچار آسیب شد و نیاز به تعمیر داشت، باید به سراغ افراد اهل فن بروید؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است مشکل وسیله‌تان حادتر شود. به طور کلی با توجه به ظرافت این محصول جهت بررسی تخصصی و در ادامه تعمیر راحت‌تر سعمک نیاز به افراد متخصص است.

راهنمای انتخاب بهترین سمعک

حال اگر نیاز به یک سمعک مناسب دارید، باید توجه داشته باشید که انتخاب بهترین نوع آن، نیاز به بررسی‌های همه جانبه دارد که ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • دقت به ظاهر سمعک

از جمله مواردی که باید قبل از خرید سمعک به آن پرداخته شود، نمای ظاهری این وسیله است. در واقع این بخش از خرید سمعک به چندین زیرمجموعه تقسیم می‌شود که عبارتند از:

- مقدار کم‌شنوایی: پر واضح است که هر چه مقدار شنوایی در افراد پایین‌تر باشد، نیاز به استفاده از سایز بزرگ‌تر سمعک است.

- اندازه کانال سمعک: برای اینکه یک سمعک قوی‌تر داشته باشیم، باید از یک سمعک با کانال بزرگ‌تر و طولانی‌تر استفاده کنیم. ضمن اینکه در صورت نیاز به تعمیر سمعک، این نمونه‌ها را بهتر می‌توان بررسی کرد.

- در نظر گرفتن کارهای دستی ظریف: گفتنی است که سمعک‌های ظریف‌تر برای استفاده یا تنظیم بهتر، نیاز به بینایی قوی‌تر داشته و عدم لرزش دست نیز دارای اهمیت است.

تعمیر سمعک

  • توجه به تکنولوژی سمعک

برای انتخاب یک سمعک مناسب باید به تکنولوژی بکار رفته در محصول نیز دقت کرد. ضمن اینکه در این خصوص، بررسی موارد شیب منحنی کم‌شنوایی، درصد تشخیص گفتار و مواردی از این دست نیز ضروری خواهد بود. همچنین توجه به امکانات سمعک مانند کنترل آن با تلفن همراه نیز می‌تواند در خرید سمعک تأثیرگذار باشد.

  • قیمت سمعک

برای اینکه یک سمعک مناسب در اختیار داشته باشید، نه تنها محصول مدنظرتان باید از امکانات خوبی برخوردار باشد، بلکه قیمت خرید مناسب آن نیز دارای اهمیت است. البته این موضوع به برند و مدل انتخابی‌تان بازمی‌گردد. برای مثال سمعک فوناک از جمله محصولات جذابی است که علاوه بر تکنولوژی مناسب، دارای قیمت خوبی بوده و حتی در صورت تعمیر سمعک فوناک نیز احتیاج به هزینه‌ زیادی نخواهد بود.

  • گارانتی سمعک

توصیه می‌کنیم قبل از خرید سمعک مدنظرتان حتماً به وجود یا عدم وجود گارانتی توجه کنید. همان‌طور که می‌دانید سمعک‌ها لوازم بسیار حساسی هستند که حتی ممکن است با کوچکترین ضربه دچار ایراد شوند. بنابراین دارا بودن گارانتی برای یک سمعک بسیار حائز اهمیت است و ترجیحاً سمعک‌های بدون گارانتی حتی از برندهای معروف دنیا را خریداری نکنید. در کنار این موارد برای خرید این محصول حتماً از مراکز مجاز و البته معتبر استفاده کنید.

 

قیمت انواع سمعک از کلینیک طنین سمعک

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به خدمات مختلف مخصوصاً خرید یا تعمیر سمعک داشتید، کافی است که از یک مرکز مورد اعتماد استفاده کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات کلینیک ارزیابی شنوایی طنین سمعک بهره ببرید. گفتنی است که این مرکز تخصصی، حداقل 25 سال سابقه در خصوص تعمیر یا فروش انواع سمعک دارد و تا به این لحظه توانسته است رضایت اکثریت مشتریان خود را جلب کند.

از ویژگی‌های استفاده از این مجموعه می‌توان به قیمت منصفانه خرید سمعک اشاره کرد که در عین حال از کیفیت‌های فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار هستند. حال برای اینکه بتوانید از خدمات گسترده‌ی کلینیک طنین سمعک مانند کارت طلایی نگهداری از سمعک استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که با شماره تماسی که در سایت طنین سمعک به آدرس  https://taninsamak.com وجود دارد تماس حاصل فرمایید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها