|
کدخبر: 305042

کرم زنده در سر یک زن یافت شد

پزشکان و دانشمندانی که در پرونده پزشکی دخیل بودند این فرضیه رو مطرح کردند که ممکنه یک مار پیتون، انگل رو از طریق مدفوع خودش به داخل علف‌ها ریخته باشه و بیمار احتمالاً مستقیماً از لمس علف بومی یا پس از خوردن سبزی به این انگل آلوده شده باشه.

سلامت کرم زنده در سر یک زن یافت شد

یک کرم انگلی زنده در مغز یک زن ۶۴ ساله استرالیایی پیدا شد که اولین مورد ابتلا به این عفونت در انسان محسوب می‌شود. این کشف توسط پزشکان و محققان دانشگاه ملی استرالیا و بیمارستان کانبرا صورت گرفته است.

پزشکان می‌گویند این موجود یک کرم گرد زنده و ۸ سانتی متری (۳.۱۵ اینچ) است. این زن ابتدا با علائم فراموشی و سردرد به بیمارستان مراجعه می‌کند و سپس با آزمایش‌های دقیق معلوم می‌شود این کرم درون مغز او قرار گرفته و زندگی می‌کند.

این نوع کرم معمولاً در بدن یا مغز مارهای پیتون فرشی دیده می‌شود و گمان می رود که لاروهای این کرم سایر اندام های بدن زن از جمله ریه ها و کبد او را نیز آلوده کرده باشند. آزمایش برای بررسی‌های بیشتر در بدن این زن ادامه دارد.

طبق اطلاعات محققان، این اولین موردی است که مغز هر گونه پستاندار، انسان یا غیر آن را درگیر می کند. به طور معمول لاروهای کرم گرد در پستانداران کوچک و کیسه‌داران یافت می‌شوند که توسط مار پیتون خورده می‌شوند و به چرخه زندگی اجازه می‌دهند تا در مار کامل شود.

محققان این فرضیه را مطرح کرده‌اند که ممکن است این کرم انگلی از راه سبزی و میوه جات آلوده وارد بدن این زن شده باشد.

منبع: شفقنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها