|
کدخبر: 289377

یک نمونه خارق العاده از جنین داخل جنین

یک نمونه خارق العاده از جنین داخل جنین در چین ثبت شده که در آن یک جنین از سر قل زنده خود جدا شد.

جامعه یک نمونه خارق العاده از جنین داخل جنین

پزشکان دانشگاه فودان در شانگ‌های متوجه چند مشکل در یک دختربچه یک ساله مانند سر بیش از حد بزرگ و اختلال در مهارت‌های موتور حرکتی شدند.

به نوشته نشریه IFLScience سی تی اسکن‌های سر این دختر بچه نشان داد مغز او تحت فشار است. علاوه بر آن تجمع مایعات سبب رشد بیش از اندازه در بطن‌های مغز شده بود.
 
پژوهشگران در فرایند جراحی متوجه شدند رشد بطنی در حقیقت قل متولد نشده این کودک بوده است. هرچند بخش اعظم جنین تکامل نیافته بود، اما به نظر می‌رسید اعضای بخش بالایی بدن و اندام‌های فرعی مانند انگشتان شکل گرفته اند.
چنین مواردی در متون پزشکی بسیار نادر هستند. موارد جنین داخل جنین در مراحل اولیه بارداری دوقلو‌ها و زمانی اتفاق می‌افتد که بلاستوسیست (خوشه‌ای از سلول‌های در حال جدا شدن به وسیله تخمک بارور) به درستی انجام نمی‌شود.
 
در نتیجه این امر یکی از جنین‌ها دیگری را دربر می‌گیرد. هرچند باید اشاره کرد جنین دربرگرفته شده نمی‌میرد بلکه به دلیل خون رسانی منظم از قل دیگر، زنده می‌ماند، اما رشد نمی‌کند.
 
به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، در این نمونه تحقیقی فقط اشاره شده کودک یک ساله بهبود یافته است. هرچند این عمل جراحی بسیار سخت است، اما ندر مونه‌های پیشین بهبود کامل حاصل شده بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها