|
کدخبر: 304480

گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل بیمارستان صارم؛

کاهش چشم گیر هزینه های درمان با پیشگیری / ۹۰ درصد افراد نازا قابل درمان هستند

صارمی گفت: هزینه های پیشگیرانه ۵۰/۱ هزینه های درمان است. در حال حاضر جامعه به سمت پیری می‌رود. در شرایط فعلی نازایی زیاد نشده است بلکه دانش بیماران و پزشکان بالا رفته است. ۹۰ درصد از بیماران نازا با روش‌های درمانی متنوع قابل درمان هستند.

سلامت

کلینیک سلامت بیمارستان صارم نیمه مرداد ماه سال جاری افتتاح شد. دکتر ابوطالب صارمی، مدیر عامل بیمارستان صارم در گفتگویی ویدیویی از اهداف تاسیس بیمارستان صارم صحبت کرده است و اشاره به این موضوع کرد که پیشگیری بهتر از درمان است. 

صارمی اظهار کرد: باید سعی شود انسان‌ها کمتر بیمار شوند چرا که مقاومت بیماران کاهش می یابد. با اقدامات پیشگیرانه میتوانیم از تولد معلولین، ناتوایان جسمی و ذهنی خانواده و جامعه را رها کنیم. 

وی افزود: هزینه های پیشگیرانه ۵۰/۱ هزینه های درمان است. در حال حاضر جامعه به سمت پیری می‌رود. در شرایط فعلی نازایی زیاد نشده است بلکه دانش بیماران و پزشکان بالا رفته است.  ۹۰ درصد از بیماران نازا با روش‌های درمانی متنوع قابل درمان هستند. 

مدیر عامل بیمارستان صارم تاکید کرد: حدود ۳ ماه قبل از اقدام به بارداری باید برنامه ریزی انجام گیرد. در رحم مادر اکثر اتفاقات صورت میگیرد اینکه چه چیزی بخورد و استرس داشته باشد همگی روی فرزند تاثیر می‌گذارد. اصطلاح اختلال مادرزادی غلط است. در دوران بارداری اتفاقات و غذاهای مادر و محیط اطراف فیزیولوژیک و ژنتیک بدن او را تشکیل می‌دهد.

صارمی خاطرنشان کرد: وقتی اقدامات پیشگیرانه و پایش انجام می‌دهیم دیگر نیازی به اقدامات حمایتی نیست که به جامعه تحمیل گردد. از نظر من مادر مقدس‌ترین است و من برای خدمت به مادران این بیمارستان را تاسیس کرده ام. هدف ابتدایی من این بود که مادران به راحتی زایمان داشته باشند و در این راه کلاس‌های آموزشی هر هفته پنجشنبه‌ها در حال برگزاری است و استقبال خوبی داشتیم.

وی افزود: استرس هنگام زایمان در خلق و خوی نوزاد تاثیر می‌گذارد. بنابراین برای کاهش استرس همراهی پدران در کنار مادران را فراهم کردیم. درمرکز ما نوزادی که متولد خواهد شد تا ۶۵ سالگی قاعدگی خواهد داشت و میتواند باردار شوند و این زنان پیر نخواهند شد.

صارمی ضمن اشاره به پوشش بیمه ای کلینیک سلامت گفت: پوشش بیمه به طور کامل نیست و من هرگز موافق این نیستم که بین بیمار و پزشک مسئله پول باشد. ریختن اشک برای درد بیماران چه سودی دارد باید برای آنها شمعی روشن کرد و من در این بیمارستان و با افتتاح این کلینیک شمعی را برای آنها روشن کرده‌ام.

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها