|
کدخبر: 303961

ماجرای گم شدن جمجمه در بیمارستان میناب چه بود؟

جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات با اظهار نظر کارشناسی خود در صفحه شخصی اینستاگرام به شایعات فضای مجازی در مورد گم شدن جمجمه در بیمارستان میناب پایان داد.

سلامت ماجرای گم شدن جمجمه در بیمارستان میناب چه بود؟

دکتر علی نعمتی در خصوص عمل جراحی جوان ۱۴ ساله ای که بر اثر تصادف در شهرستان میناب دچار آسیب مغزی شده بود، اظهار کرد: گاهی اوقات یک خبر غیرکارشناسی در یک حوزه تخصصی باعث تشویش اذهان می شود و باعث بدبینی و سلب اعتماد مردم به حوزه درمان و بیمارستان می شود.

وی با بیان اینکه این خبر کاملا مغرضانه و غیرکارشناسی پخش شده است، خاطرنشان کرد: ما در بیماران ضربه مغزی به علت باز شدن پوست و آلودگی استخوان با محیط بیرون، قسمت زیادی از استخوان را دور می ریزیم و بعضی مواقع تکه های بزرگتر استخوان را شستشو داده و در زیر پوست شکم یا ران بیمار گذاشته و بعد از فروکش کردن ورم مغزی با استفاده از آن و به کمک مش و پلیت از جنس تیتانیوم و سیمان استخوان بازسازی جمجمه به طور کامل انجام می شود.

این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات عنوان کرد: در بسیاری از مراکز دنیا استفاده از این استخوان به علت خطر عفونت بعدی، توصیه نمی شود و از نظر علمی اصلا اتفاق عجیبی نیست و پیوند استخوانی هم در کار نیست.

دکتر نعمتی بیان کرد: ما در بیمارستان نمازی قبلا یک یخچال پر از استخوان جمجمه داشتیم که همه به هم چسبیده و غیرقابل استفاده شده بودند و دور انداختیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها