|
کدخبر: 303209

جزئیات سفر وزیر بهداشت به زابل

وزیر بهداشت: کارهای بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان رخ داده است/ پیشرفت دو ساله دانشگاه علوم پزشکی زابل پیشرفت قابل قبولی است.

سلامت جزئیات سفر وزیر بهداشت به زابل

صبح روز ۱۹ مردادماه دکتر عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر رحیمی معاون توسعه مدیربت و منابع و هیات همراه وارد منطقه سیستان شد و مورد استقبال سردار کرمی استاندار ، دکتر ملاشاهی معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل ، دکتر میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل، نمایندگان سیستان، فرمانده سپاه زابل ، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه ، فرمانداران و جمعی از مسئولان منطقه قرار گرفت.

در این سفر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، از بخش های مختلف بیمارستان امیرالمؤمنین علی علیه السلام زابل بازدید به عمل آوردند.

دکتر عین الهی در حاشیه این بازدید پرسنل درمانی بیمارستان امیرالمؤمنین علی علیه السلام را پرسنلی خدوم و با درایت بالا و خونگرم دانست و گفت: تلاش این پرسنل در چنین شرایط آب و هوایی و محیطی قابل تقدیر است.

همچنین دکتر عین الهی وزیر بهداشت و درمان در نشست جمع بندی سفر خود در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: هیچ بیماری در منطقه سیستان بدون درمان نباید بماند چرا که در طول دولت سیزدهم خدمات بسیار ارزنده ای در حوزه بهداشت و درمان منطقه اتفاق افتاده است که به طوری در کل کشور بی نظیر بوده است.

وی افزود: در گذشته برخی از بیماران مجبور بودند برای ام آر ای به استان های دیگر بروند اما اکنون یکی از پیشرفته ترین دستگاه های ام آر آی ایران در منطقه سیستان قرار دارد . همچنین با حضور ۸۸ فوق تخصص در این منطقه خدمات بسیار ارزنده ای می توانیم به مردم ارائه کنیم.

دکتر عین الهی ادامه داد: یکسری از نیازهایی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد وزارت بهداشت در اسرع وقت آنها را مرتفع خواهد کرد تا روند درمان مردم با سهولت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه الویت رفع نیازها به بیمارستان اصلی منطقه سیستان تعلق گیرد گفت: وضعیت حضور پزشکان متخصص های سیستان را باید در سال های قبل دید حتی به انگشت های دست هم نبود اما اکنون تعداد ۸۸ متخصص در این منطقه حضور دارند.

در طول ۲۳ ماه گذشته کارهای بزرگی به ویژه در بخش عمرانی و تجهیزات پزشکی در منطقه سیستان شده است که این بسیار کار بزرگی است.

وزیر بهداشت همچنین در این جلسه با بیان اینکه پیشرفت دوساله دانشگاه علوم پزشکی زابل پیشرفت خوب و قابل قبولی است همچنین نوید آمبولانس های جدید و پیشرفته به دانشگاه علوم پزشکی زابل و رایگان شدن درمان بیماران از طریق پزشک خانواده و سیستم ارجاع را داد.

نمایندگان مردم سیستان نیز با تشکر از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بر کمک های بیشتر به دلیل شرایط خاص منطقه را داشتند .

دکتر میرزایی نیز به بیان گزارشی از عملکرد دانشگاه پرداخت و کمبودها و نیازها را بیان کرد.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها