|
کدخبر: 303182

الزام داشتن پرونده سلامت برای هر کدملی

وزیر بهداشت در آیین افتتاح 13 پروژه سلامت استان سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم تقویت گردشگری سلامت به ویژه در استان های مرزی کشور، بر ضرورت اطلاع رسانی توانمندی های درمانی کشورمان در منطقه تاکید کرد.

سلامت الزام داشتن پرونده سلامت برای هر کدملی

دکتر بهرام عین اللهی در این مراسم که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، با اشاره به بکارگیری رایزن سلامت در کشورهای منطقه برای توسعه گردشگری سلامت، خاطرنشان کرد: در ایام اربعین، دست کم  ۲۰۰  هزار نفر از اتباع غیرمقیم، از مرزهای کشورمان عبور  کرده و به عراق سفر می کنند که  فرصت خوبی برای آشنایی آنها با توانمندی های کشورمان در حوزه سلامت است. 

وی با اشاره به دستورات متعدد دین اسلام در حوزه  سلامت جسمی و معنوی اظهار داشت: برای تامین سلامت مردم، نیازمند کار جمعی و هم افزا  هستیم و هیچ اقدامی در حوزه سلامت را نباید کوچک و کم اهمیت بشمریم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه هر منطقه از کشور با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی  نیازمند برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی دانشگاه های علوم پزشکی است، بر ضرورت اصلاح سبک زندگی به ویژه با ترویج تغذیه سالم و توجه به فرهنگ غنی  غذایی ایران تاکید کرد.
وی با تاکید بر تشکیل پرونده سلامت برای هر کد ملی شهروندان ایرانی گفت: این پرونده باید پرونده سلامت باشد؛ نه پرونده بیماری.در برنامه سلامت خانواده، مراقبان سلامت موظف به تهیه پرونده سلامت و ارزیابی وضعیت سلامت مردمند؛ به طوری که در صورت بیماری، افراد  به پزشکان خانواده و  در صورت نیاز به پزشکان متخصص و بیمارستانها، ارجاع می  شوند. این طرح در ۵۹ شهرستان آغاز شده و امیدواریم به سرعت در کل کشور، اجرایی شود.
منبع: وزارت بهداشت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها