|
کدخبر: 303042

تقدیر وزیر بهداشت از خبرنگاران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خبرنگاران حوزه سلامت را نمونه فداکارترین اهالی رسانه به خصوص در دوران همه‌گیری کرونا دانست که باید قدردان زحمات آنها باشیم.

سلامت تقدیر وزیر بهداشت از خبرنگاران

بهرام عین‌اللهی افزود: در دوران همه‌گیری کرونا، شاهد بودیم که خبرنگاران حوزه سلامت در بخش‌های بیمارستانی و مراقبت‌های ویژه حضور می یافتند و ضمن دلگرمی دادن به بیماران از زحمات طاقت فرسای کادر سلامت خبر و گزارش تهیه می کردند.

وی با بیان اینکه این فداکاری خبرنگاران در دوران کرونا در تاریخ ثبت و ضبط شده و برای آیندگان درس آموز خواهد بود، اظهار داشت: خبرهایی که رسانه‌های خبری درباره ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تهیه و پخش کردند در مهار کرونا بسیار تاثیرگذار بود.

وزیر بهداشت با اعلام این که ایران از اولین کشورهایی بود که کرونا را مهار کرد و در نشست کشورهای عضو در قاهره مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت، یادآور شد: اگر اطلاع رسانی رسانه‌ها درباره ضرورت واکسیناسیون نبود، روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار و در هفته بیش از ۸.۵ میلیون دز واکسن برای مهار کرونا به مردم تزریق نمی شد.

عین اللهی تصریح کرد: بسیج مردمی و بسیج پایگاه های سلامت در واکسیناسیون همگانی حاصل مرارت های خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه سلامت بود که در نهایت خوشبختانه منجر به مهار کرونا شد.

وی ادامه داد: همچنان از خبرنگاران حوزه سلامت به ویژه صدا و سیما می خواهیم که در انجام برنامه های آینده ما به ویژه اجرای برنامه کشوری "سلامت خانواده" به عنوان مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت، نظام سلامت را یاری کنند تا بتوان با اجرای این کلان برنامه، سبک زندگی سالم را در جامعه ترویج کرده، سواد سلامت را ارتقا داده و خودمراقبتی را گسترش دهیم.

وزیر بهداشت تغذیه ناسالم را عامل اصلی شیوع بیماری های غیرواگیر در کشور توصیف کرد و گفت: با کمک رسانه ها و خبرنگاران باید بتوانیم مردم را از مصرف فست فودها، غذاهای پرکالری، پرچرب، پرشکر و دارای نمک زیاد پرهیز دهیم.

عین اللهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح ۲ کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) و غدیر در دو نقطه مرکزی و شمالی پایتخت اظهار داشت: این کلان بیمارستان ها از پروژه های بزرگ تاریخ نظام سلامت کشور هستند که توسط رسانه ها به عنوان خدمت بزرگ دولت مردمی به ملت شریف ایران معرفی شدند.

وی تاکید کرد: تاکنون با راه اندازی ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت مردمی توانسته ایم معادل ۱۰ درصد کل تخت‌های موجود کشور را افتتاح کنیم که این آمار تا پایان سال به ۱۵ درصد خواهد رسید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها