|
کدخبر: 101294

هشدار / موج دوم اپیدمی کرونا در راه است!

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: موج دوم اپیدمی کرونا را در فصول پاییز و زمستان خواهیم داشت.

سلامت هشدار / موج دوم اپیدمی کرونا در راه است!

دکتر علی اکبر حق دوست در نشست تبادل فناوری جایزه مصطفی(ص) که صبح امروز به صورت آنلاین برگزار شد گفت: زمانیکه بیماری کرونا در کشور چین شیوع پیدا کرد، یک ستادی در ایران با هدف بررسی و انجام اقداماتی برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس تشکیل شد.

سرپرست اپیدمیولوژی کارگروه ویژه کرونا در وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اقدامات بعد از شیوع طوری بود که در ۱۰ روز اول شیوع بیماری در کشور امکانات کافی برای مدیریت این بیماری در اختیار داشتیم، بیان کرد: ۵.۳ درصد از کیس های کشف شده درگذشتند و این در حالیست که در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا تعداد در گذشتگان زیاد بود.

به گفته معاون آموزشی وزیر بهداشت، ما در حال تدوین برنامه های مختلفی هستیم و آمارهای منطقه ای را تهیه می کنیم که قابل دسترس برای همگان باشد.

حق دوست با تاکید بر اینکه در حال حاضر ما در فاز دفاعی بیماری کرونا هستیم عنوان کرد: در استان های ایلام و خوزستان آمار مبتلایان به این بیماری همچنان بالا است از این رو برای کنترل این بیماری اپیدمی بر روی این دو استان متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه در هر دانشگاه علوم پزشکی کشور بخش کنترل اطلاعات و اتصال این تیم ها با یکدیگر ایجاد شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ایران بیش از ۷۵ درصد موج اپیدمی را گذرانده است که این آمار مربوط به ۱۰ روز گذشته می شود؛ از ۱۰ روز گذشته کاهش شدیدی در تعداد مبتلایان در کشور داشتیم که انتظار می رود تا پایان تابستان موج دیگری از شیوع و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ نداشته باشیم.

وی با اشاره به پیک دوم کرونا در کشور گفت: در پاییز و زمستان موج دوم شیوع این اپیدمی را خواهیم داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها