|
کدخبر: 301655

استقبال پر شور خیرین اهدای خون در دهه اول محرم

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: در دهه اول محرم امسال ۵ هزار و ۴۰۵ نفر از اهداکنندگان مستمر خون بوده اند.

سلامت استقبال پر شور خیرین اهدای خون در دهه اول محرم

سیدمنتظر شبر، سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: در دهه اول محرم سال جاری ۱۳ هزار و ۷۵۵ نفر به مراکز اهدای خون در استان تهران مراجعه کرده اند. از میان مراجعه کنندگان ۱۱ هزار و ۵۰۲ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

به گفته وی در دهه اول محرم سال جاری سه هزار و ۹۳۶ نفر از اهدا کنندگان جزء افراد با سابقه و ۴۹۰ نفر از اهدا کنندگان نیز بانوان بوده اند.

 شبر اضافه کرد: در دهه اول محرم سال جاری دو  هزار و ۱۶۱ نفر از اهداکنندگان برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده اند. همچنین در همین بازه زمانی ۵ هزار و ۴۰۵ نفر از اهداکنندگان خون را اهداکنندگان مستمر تشکیل داده اند.

او بیان کرد: در حال حاضر میزان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی مناسب است؛ اما نیاز به خون به دلیل انجام عمل‌های جراحی سنگین در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران همیشگی است و توصیه می‌کنیم تا افراد بیشتری در این امر خیر مشارکت کنند.

او گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، یک نیاز روزانه و همیشگی است و تاکید ما بر حضور مستمر و منظم مردم در تمامی روز‌های سال در مراکز اهدای خون است. به نحوی که آقایان سالی ۴ بار و بانوان سالی ۳ بار می‌توانند اقدام به این کار نجات بخش کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها