|
کدخبر: 275102

مجوز واردات ۱۵ میلیون واحد سرم به کشور

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا آخر شهریور یک و نیم میلیون سرم وارد کشور شده است.

سلامت مجوز واردات ۱۵ میلیون واحد سرم به کشور

حسین شمالی گفت: مطابق رویه عادی مصرف سرم در بین مردم بین ۹ تا ۱۰ میلیون واحد است، این میزان در زمان اوج به ۱۲ میلیون واحد رسیده است.

او ادامه داد: سازمان غذا و دارو برای تولید ۱۴میلیون  واحد سرم در ماه برنامه ریزی کرده است، در این خصوص تمام شرکت‌های تولید کننده سرم با تمام ظرفیت  مشغول به تولید هستند.

به گفته وی به طور میانگین نزدیک به ۱۴میلیون واحد سرم در ماه تولید شده ، اما مصرف سرم خیلی بیشتر از رویه معمول بوده است، به همین دلیل در تامین سرم دچار مشکل شده ایم. در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دچار کمبود سرم نبوده ایم لذا در صورت نیاز سرم لازم را تامین خواهیم کرد.

او افزود: از دوماه قبل مجوز واردات سرم داده شد، اما با توجه به اینکه واردات این فراورده سخت و زمان بر است به صورت مرحله‌ای در حال واردات است ، به طور کلی مجوز واردات تا ۱۵ میلیون واحد داده شده و از دو هفته گذشته واردات سرم به ایران شروع شده است.

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم تا پایان شهریور یک و نیم میلیون واحد سرم وارد کشور شده باشد. با توجه به اینکه اوج مصرف سرم در فصل تابستان است پیش بینی شده تا نیمه مهر میزان مصرف سرم به روال عادی برگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر