|
کدخبر: 302699

۷ دلیل برای رفتن به سمت آرایش طبیعی و لوازم آرایش ارگانیک

سبک زندگی ۷ دلیل برای رفتن به سمت آرایش طبیعی و لوازم آرایش ارگانیک

صنعت مد و زیبایی همیشه یکی از عوامل اصلی تعیین کننده شاخص‌های زیبایی در سطح جهان محسوب می‌شده است. البته با نگاهی کلی به تاریخچه مد در چند دهه اخیر، به خوبی می‌توان متوجه تغییر معیارهایی زیبایی در بازه‌های مختلف شد. در دنیای مدرن امروز، زیبایی به روایتی نو بازتعریف شده و به سمت حفظ زیبایی طبیعی گام برداشته است. تنها هدف تولید لوازم آرایشی، دیگر خلق موقت زیبایی نیست؛ بلکه اولویت برحفظ زیبایی‌های طبیعی فردی و تاکید بر داشتن پوست صاف و سالم است.

پیوند بین لوازم آرایش ارگانیک و آرایش طبیعی

آرایش۱

حفظ اکوسیستم طبیعی، اهمیت به محیط زیست و تلاش برای پررنگ کردن زیبایی طبیعی، از دلایل اصلی پیوند بین لوازم آرایش ارگانیک و میکاپ نچرال محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که حدود 60 درصد از محصولات آرایشی بهداشتی در هنگام استفاده، جذب پوست و جریان خون می‌شوند و تمام ارگان‌های حیاتی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به همین خاطر بسیار مهم است که از چه موادی برای لوازم آرایشی استفاده می‌کینیم و برای زیبایی چه بهایی می‌پردازیم.

بهترین محصولات آرایشی برای میکاپ نچرال

این روزها با افزایش کاربری محصولات ارگانیک، مرز بین لوازم آرایشی و مراقبتی در حال محو شدن است. لوازم آرایشی در عصر تکنولوژی، به گونه‌ای تولید می‌شود که ضمن حفظ زیبایی ظاهری، سلامت پوست شما را حفظ نماید. بنابراین صحبت درباره میکاپ نچرال، به معنی عدم استفاده از لوازم آرایشی نیست. در این سبک میکاپ، لوازم آرایشی با هدف پوشاندن و درمان نواقص صورت در کنار برجسته کردن زیبایی‌های طبیعی به کار گرفته می‌شوند. پرطرفدارترین محصولات آرایشی برای اجرای میکاپ نچرال عبارتند از:

تینت لب

با ظهور تینت لب‌ها، دیگر خبری از انواع رژ لب با فرمولاسیون‌های حاوی سرب و مواد آسیب زننده نیست. تینت لب، نسل جدیدی از محصولات آرایشی است که در مسیر ترویج میکاپ نچرال تولید شده است. فرمولاسیون ایمن این محصول، عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر مانند پارابن، فلزهای سنگین و روغن‌ است. تینت لب برخلاف دیگر انواع رژ لب‌های مایع و جامد معمولی بر پایه رنگدانه ارگانیک، الکل و آب تولید می‌شود. به عنوان بهترین مارک تینت لب در بین برندهای موجود، می‌توان به برندهای اتود، بنفیت و گلدن رز اشاره کرد که از نظر قیمت و کیفیت گزینه‌های مناسب و منطقی برای خرید هستند.

پرایمر

اهمیت استفاده از پرایمرها در سبک آرایش طبیعی روز به روز در حال بیشتر شدن است. داشتن پوست هیدراته و براق، چیزی شبیه به سبک پوست کره‌ای، با تلفیق مصرف مرطوب کننده و پرایمر دست پیدا کردنی است. پرایمرهای ارگانیک، با به کارگیری پپتیدها و اسید آمینه‌های مغذی فرموله می‌شوند و سلول‌های پوستی را عمیقا تغذیه می‌نمایند. یکی دیگر از خواص استفاده از انواع پرایمر در سبک آرایشی طبیعی این است که ماندگاری و زیبایی میکاپ را افزایش می‌دهند.

بی بی کرم

آرایش۲

بی بی کرم، پایه اصلی زیرسازی پوست در میکاپ نچرال است و به خانواده فوندانسیون‌ها تعلق دارد. این محصول در کنار پوشاندن لک و مشکلات صورت، به حفظ سلامت پوست نیز کمک می‌کند. ترکیبات ضد لک و روشن کننده، به مرور زمان نقاط تیره پوست را از بین می‌برند. خاصیت ضد آفتاب بی بی کرم نیز، از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش آفتاب محافظت می‌نماید.

ژل ابرو

تا پیش از این استفاده از انواع مداد، سایه و لوازم آرایشی مختلف برای مرتب کردن و حالت دادن ابروها یکی از مراحل اصلی آرایش به شمار می‌رفت. اما با ترند شدن میکاپ نچرال، صابون و ژل ابرو جایگزین دیگر محصولات شده‌اند. این فرآورده‌ها با به کارگیری ترکیبات ارگانیک و تقویت کننده فرموله شده‌اند و مانع از ریزش و تضعیف تار ابروهایتان می‌شوند. به علاوه حالتی مرتب، لیفت و بسیار جذاب به ابرو هدیه می‌دهند.

بادی اسپلش

تاریخ تمدن بشری با دنیای عطر و ادکلن، رابطه تنگاتنگ چندین هزارساله‌ دارد. اما چیزی که ما امروزه به عنوان عطر مصرف می‌کنیم ترکیبی پایدار از اسانس عطر، مواد نگهدارنده و دیگر مواد شیمیایی است. تلفیقی خوشبو که بر خلاف رایحه‌های متنوع و جذاب، می‌تواند عوارض جدی و نگران کننده‌ای به دنبال داشته باشد. برونشیت ریه، حساسیت تنفسی، تحریک آلرژی و مشکلات تنفسی ثانویه از جمله عوارض مصرف عطر و ادکلن است.

اما خوشبختانه صنعت عطر و ادکلن با تولید محصولی جدید به نام بادی اسپلش، تمام این نگرانی‌ها را رفع کرده است. بادی اسپلش‌ها فرمول بسیار ساده و ایمنی از آب، اسانس عطر و ترکیبات ویتامینه و آبرسان دارند. این محصول، فاقد الکل و مواد شیمیایی است و میزان اسانس به کار رفته در آن نیز بسیار ناچیز است. در نتیجه باعث ایجاد حساسیت تنفسی و مشکلات ریوی نمی‌شود. علاوه بر این، حجم بسیار بالایی نسبت به انواع عطرهای معمولی دارد و از نظر قیمت خرید نیز گزینه‌ای اقتصادی محسوب می‌شود. اسپری بادی اسپلش‌های لدورا، سی گل و کالیستا از خوشبوترین رایحه‌های مردانه و زنانه هستند. همچنین اگر از طرفداران بادی اسپلش‌های شاین دار و اکلیلی هستید، مای و شون بهترین انتخاب بین برندهای ایرانی محسوب می‌شوند.

لوازم آرایشی و بهداشتی که به طور معمول استفاده می‌کنیم، ترکیبی از انواع مواد شیمیایی و مضر است که می‌تواند سلامت ما را به خطر بیندازد. اما محصولات ارگانیک، با تکیه بر حفظ سلامت پوست و محافظت از محیط زیست تولید شده‌اند و در بهبود زیبایی و سلامت ظاهری نیز موثر هستند. اگر شما هم از طرفداران آرایش طبیعی هستید و دوست دارید زیبایی ذاتی خود را تقویت کنید، مصرف محصولات ارگانیک و پیروی از قواعد میکاپ نچرال را فراموش نکنید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها