|
کدخبر: 301387

اختصاصی گسترش نیوز

راز و رمز عجیب اکسیر طبیعی پوست / با این خوراکی بی نیاز از کرم شوید

سیب‌زمینی علاوه بر خواص خوراکی زیادی که دارد برای داشتن پوستی سالم نیز مفید است. ازجمله خواص آن رفع چین‌وچروک پوستی ٬رفع جوش آکنه از بین بردن پف زیر چشم است، همچنین آب سیب‌زمینی خاصیت سفیدکنندگی برای پوست صورت دارد. اگر می‌خواهید پوست شفاف و روشنی داشته باشید هزینه‌های اضافی را کنار بگذارید و از این ماده طبیعی بهره ببرید.

سبک زندگی راز و رمز عجیب اکسیر  طبیعی پوست / با این خوراکی بی نیاز از کرم شوید

سیب‌زمینی یکی از بهترین مواد طبیعی برای شادابی پوست است. خیلی از افراد از فواید سیب‌زمینی برای پوست باخبر هستند اما چگونگی استفاده از آن را بلد نیستند. برای استفاده از سیب زمینی باید راز و رمز آن را بدانید تا صورتی زیبا داشته باشید و از فیلترهای غیر طبیعی فتوشاپ و اینستاگرام برای زیبا‌سازی عکستان بی‌نیاز خواهید شد. در ادامه همراه ما باشید تا چند تا از این ترفند را به شما آموزش دهیم.

چاقی صورت با آب سیب‌زمینی

اگر می خواهید صورتی چاق، با طراوت و زیبا داشته باشید، به مدت ۲ هفته، آب ۲ یا ۳ عدد سیب‌زمینی را رنده شده را به صورت خود بزنید.

 

تاثیر+ماسک+سیب+زمینی+بر+پوست

از بین بردن جای جوش

برای خلاصی از شر جوش های آزاردهنده پیش از مهمانی، سیب‌زمینی را رنده کنید و با آب‌لیمو مخلوط نمایید و بروی جوش‌های خود بگذارید.

تونر طبیعی برای کاهش مشکلات پوست

آب سیب‌زمینی را باکمی آب‌لیمو و گلاب مخلوط‌ کنید و به پوست صورتتان اسپری نمایید. این تونر در مدت کوتاهی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می‌دهد.

تنظیم ph پوست و کنترل چربی

یک عدد سیب‌زمینی را رنده کرده و به آب‌لیموی تازه، کمی گلاب یا آب برنج اضافه نمایید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند. این ماسک چربی پوستتان را تنظیم و متعادل می‌کند.

آب‌رسانی پوست‌های خشک

اگر پوستی خشک دارید، ترفندهای زیر را به شما آموزش می‌دهیم تا با معجزه سیب‌زمینی شما را شگفت زده کنیم.

در مرحله اول کمی عسل را با سیب زمینی رنده شده مخلوط کنید، این ماسک به مرطوب شدن و درخشان شدن پوستتان کمک می‌کند. همچنین می‌توانید نصف سیب‌زمینی را رنده و با مقداری روغن بادام و عسل مخلوط‌کنید تا شکلی خمیری به خود بگیرد. این مخلوط را روی صورت بمالید و بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بماند. عسل و روغن بادام پوست شمارا به‌شدت تغذیه کرده و هرگونه لکه و بثورات پوستی را درمان می‌کند. همچنین برای از بین بردن خطوط ریز پوست نیز بسیار کارساز است.

 

عسل و سیب

اسکراب و رفع سلول‌های مرده پوست

سیب‌زمینی را رنده کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست صورت بمالید، پس از گذشت این زمان، با آب تمیز صورتتان را شستشو دهید. این روش باعث پاک‌سازی صورت از سلول‌های مرده می‌شود.

 ۱ عدد سیب‌زمینی رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر، ۲ قاشق سوپ‌خوری شیر و ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو در کاسه‌ای مخلوط‌کنید تا خمیری صاف و یکدست حاصل شود. این ماسک را به‌صورت بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا از نتایج عالی آن شگفت‌زده شوید.

دور چشم

سیب‌زمینی برای رفع پف و تیرگی زیر چشم

پف چشم به دلیل باز شدن رگ‌های کوچک خونی به وجود می‌آید، اگر می‌خواهید پف زیر چشم خود را درمان کنید هر شب قبل از خواب برشی سیب‌زمینی روی چشم خود قرار دهید زیرا آب سیب‌زمینی خاصیت تسکین‌دهنده و خنک‌کننده دارد و با خنک کردن دور چشم‌ها، رگ‌های خون در پوست منقبض می‌کند و پف زیر چشم را درمان می‌کند اما هنگام استفاده از سیب‌زمینی مراقب باشید که آب آن داخل چشم نرود زیرا دارای نشاسته است.

از سیب‌زمینی برای سفید و روشن کردن پوست نیز استفاده می‌کنند هرچند نتیجه گرفتن از این روش، زمان‌بر است ولی بسیار مفید است. آب سیب‌زمینی لکه‌های به وجود آمده براثر نور خورشید و سیاهی دور چشم را نیز کم‌رنگ‌تر می‌کند.

 

ماسک سیببب

درمان چین‌وچروک

گلیسیرین و شیر دو ماده عالی برای تقویت زیبایی طبیعی، تمیز و لطیف نگه‌داشتن پوست هستند. همه‌کسانی که به دنبال روشی برای درمان چین‌وچروک، کاهش سیاهی دور چشم و سفتی پوست هستند می‌توانند از این ماسک استفاده کنند.

۱ عدد سیب‌زمینی را رنده کرده و با ۱ قاشق غذاخوری شیر و ۳ تا ۴ قطره گلیسیرین مخلوط‌کنید و روی صورت بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بگذارید خشک شود سپس با آب سرد بشویید. از این ماسک بیش از یک‌بار در هفته استفاده نکنید زیرا ممکن است گلیسیرین با عوارض جانبی برای پوست همراه باشد.

نصف یک سیب‌زمینی رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید. مواد را به‌خوبی میکس کنید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. بعدازاین مدت پوست را با آب لرم بشویید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها