|
کدخبر: 299946 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش غذایی که گران تمام می شود! / سیب زمینی سرخ کرده چند؟

سیب زمینی سرخ کرده از کوچک تا بزرگ سال طرفدار دارد. در این گزارش به مناسب روز جهانی این پیش غذای خوشمزه به بررسی مفصل درباره انواع طبخ و قیمت‌های آن پرداخته ایم.

اقتصاد پیش غذایی که گران تمام می شود! / سیب زمینی سرخ کرده چند؟

سیب زمینی سرخ کرده یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب در بسیاری از کشورها است. این غذا در اکثر رستوران‌ها و فست فودها قابل دسترسی است و به دلیل طعم و ارزان بودن، مورد علاقه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

سیب زمینی سرخ کرده به عنوان یک غذای سریع و آسان در تهیه، برای بسیاری از افراد جذاب است. همچنین، این غذا به دلیل ظاهر زیبا و خوشمزه‌ای که دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. علاوه بر این، سیب زمینی سرخ کرده، یک غذای چند منظوره است که می‌توان آن را به همراه بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها سرو کرد. به عنوان مثال، معمولاً با برگر، ساندویچ، همبرگر، ماهی، مرغ و غیره سرو می‌شود. بنابراین، محبوبیت سیب زمینی سرخ کرده در بین غذاها به دلیل طعم، ارزانی، ظاهر جذاب و چند منظوره بودن آن است.

آپشن‌هایی که قیمت سیب زمینی سرخ کرده را تغییر می‌دهد

سیب زمینی سرخ کرده در رستوران های مختلف قیمت متفاوتی دارد و با توجه به نوع پخت و آپشن‌هایی که به آن اضافه می‌شود، قیمت آن دستخوش تغییر می‌شود. به عنوان مثال قیمت یک پرس سیب زمینی سرخ کرده در رستورانی ۷۸ هزار تومان قیمت خورده است.

سیب-زمینی۳

برخی از رستوران‌ها و فست فودهایی که سیب‌زمینی سرخ کرده را به عنوان پیش غذایشان معرفی می‌کنند دست به خلاقیت‌زده و سیب زمینی سرخ کرده را در روش‌های مختلفی به متقاضیان عرضه می‌کنند. به عنوان مثال سیب‌زمینی پنیری جزء پرطرفدارترین پیش غذاها در رستوران‌های فست فودی به حساب می‌آید. در تصویر زیر یک نمونه از آن را می‌توانید مشاهده کنید.

یک پرس سیب زمینی پنیری حاوی ۱۳۰ گرم سیب زمینی به قیمت ۱۱۹ هزار تومان عرضه می شود.

سیب-زمینی۵

 

سیب زمینی را با سس‌های مختلفی سرو می‌کنند و با توجه به سلیقه مصرف کنندگان دایره گسترده‌ای از سس‌ها برای بهتر شدن طعم این پیش غذای خوشمزه پیشنهاد می‌شود. آشپزها نیز از این آپشن سوء استفاده کرده و سیب زمینی سرخ کرده را با انواع سس به مصرف کنندگان می‌فروشند.

در تصویر زیر یک پرس سیب‌زمینی با سس مخصوص به قیمت ۹۵ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

سیب-زمینی۶

 

در تصویر زیر یک مدل سرو سیب زمینی با سس پنیر و فلفل هالوپینو به چشم می خورد که قیمت آن ۸۵ هزار تومان اعلام شده است.

 

سیب-زمینی

نوع دیگری از سیب زمینی سرخ شده هم وجود دارد که آپشن‌های بیشتری دارد و از انواع کالباس، پنیر و قارچ استفاده شده است که هم رنگ و لعاب بیشتری بدهد و هم پیش غذا را خوشمزه‌تر کند. هر پرس از این مدل سیب زمینی سرخ کرده در رستورانی به قیمت ۱۲۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

سیب-زمینی۴

مضرات مصرف سیب زمینی سرخ کردنی

مصرف بیش از حد سیب زمینی سرخ کرده ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

سیب زمینی سرخ کرده از روغن‌های چرب و نمک بالایی استفاده می‌کند که می‌تواند سطح کلسترول خون را افزایش دهد و برای بیماران دارای بیماری‌های قلبی و عروقی مضر باشد.

سیب زمینی سرخ کرده دارای انرژی زیادی است و مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث افزایش وزن و چاقی شود.

مصرف بیش از حد سیب زمینی سرخ کرده ممکن است باعث افزایش خطر بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های گوارشی شود.

مصرف بیش از حد سیب زمینی سرخ کرده ممکن است باعث افزایش خطر بروز برخی از نوع‌های سرطان مانند سرطان روده و سرطان معده شود.

بنابراین، بهتر است سیب زمینی سرخ کرده را به‌صورت محدود و به‌صورت متعادل با سایر غذاهای سالم مصرف کرد و از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون استفاده کرد. همچنین، می‌توان از روش‌های دیگر پخت سیب زمینی مانند آبپز، پخت در فر و یا پخت در ماکروویو استفاده کرد تا به مقدار کمتری روغن و نمک نیاز باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها