|
کدخبر: 286364

ممنوعیت اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی

تعرفه صادرات محصولات کشاورزی باعث ایجاد مشکلاتی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان شده و اعمال تعرفه صادرات برای این محصولات ممنوع است.

تجارت ممنوعیت اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره اعمال تعرفه صادرات محصولات کشاورزی اظهار نظر کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اعمال تعرفه بر صادرات سیب زمینی ممنوع است و مجلس از جایگاه نظارتی خود با این موضوع برخورد خواهد داشت.

عسگری گفت: اعمال تعرفه صادرات محصولات کشاورزی، تخطی از قانون و تخلف است. و اتخاد تصمیمات خلق الساعه در حوزه اعمال تعرفه صادرات محصولات کشاورزی موجب مشکلاتی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان این محصولات شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: براساس قانون احکام دائمی برنامه و قانون برنامه ششم اعمال هرگونه تعرفه برای صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است و تخطی از قانون نیز تخلف محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: در بودجه ۱۴۰۱ نیز اعمال هر گونه تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است مگر آنکه دستگاه متولی ۶ ماه قبل اعلام کند که می‌خواهد تعرفه صادرات را برای محصولی اعمال کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قانون انتظار در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار داده شده است تا این وزارتخانه نیازمندی‌های کشور را تامین و مازاد را صادر کند، اما اگر صادرات یکباره متوقف شود بازار رقابتی در خارج از کشور را از دست می‌دهیم.

عسکری گفت: هیچ دستگاهی تحت هیچ شرایط حق ندارد تعرفه روی محصولات کشاورزی اعمال کند و در صورت اعمال تعرفه، مجلس موضوع را از جایگاه نظارتی خود پیگیری خواهد کرد.

منبع: صدا و سیما
  • رسول ارسالی در

    همچنین مسولینی داریم که از همه عقب تر هستیم وقتی داخل نیاز داریم نباید صادرات باشه... دیگر کشور ها مازاد نیازشون رو صادر میکنن... خداوکیلی یکی این نادانها رو از کار برکنار کنه که زندگی مردم رو خراب کردن

ارسال نظر