|
کدخبر: 291968

راهنمایی برای پیدا کردن سبک زندگی شاد و موفق از طریق کتاب‌های سبک زندگی

معرفی بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های سبک زندگی

همه افراد در زندگی خود با سختی‌هایی روبه‌رو می‌شوند که ممکن است در مقابل آن‌ها احساس ضعف و ناامیدی کنند؛ به همین دلیل، اینکه یاد بگیرید بابت موقعیت‌های ازدست‌رفته حسرت نخورده و خود را به جریان سخت و پرچالش زندگی بسپارید، باعث می‌شود که با حس بهتری رو به جلو حرکت کنید. در این مسیر تصمیم‌های کوچک و بزرگی که می‌گیرید بر نوع زندگی شما تأثیرگذار خواهند بود.

در ادامه این متن، به معرفی بهترین کتاب‌های سبک زندگی‌ می‌پردازیم. اگر به دنبال داستان‌های جذاب و الهام‌بخش هستید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

کتاب

کتاب کتابخانه نیمه شب؛ انتخاب راه‌های جدید

در اولین گام به معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب می‌پردازیم؛ این رمان داستان نورا، زنی افسرده را روایت می‌کند. در روزی که او تصمیم می‌گیرد بمیرد، خود را در کتابخانه‌ای پر از زندگی‌هایی می‌یابد که می‌توانست تجربه کند. او در واقع متوجه می‌شود که خیلی بیشتر از آنچه تصورش را می‌کرد، مسیر‌های متفاوتی در مقابلش داشته است. سپس نورا شروع به پریدن از یک جهان به جهان دیگر کرده و این واقعیت‌های جایگزین را تجربه می‌کند.

این رمان تکان‌دهنده از آثار بی‌نظیر مت هیگ بوده که به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2020 نیز تبدیل شد؛ همچنین در همین سال جایزه گودریدز از نگاه مخاطبان را نیز دریافت کرد. هیگ، نیز مانند شخصیت اول داستان خود در کتاب کتابخانه نیمه شب، یک‌بار به افسردگی شدیدی مبتلا شد؛ به همین دلیل از شیوه خود برای مقابله و شکست این بیماری نیز در کتاب سخن می‌گوید.

به لطف داستان‌سرایی بی‌نظیر مت هیگ، کتاب کتابخانه نیمه شب، اثری جذاب و مملو از بینش‌های ملایم و آرامش‌بخش است. این رمان پر از خطوط داستانی عجیب‌وغریب، همراه با اجمالی از فرصت‌ها و پتانسیل‌ها در مکان‌ها و افراد غیرمنتظره است. هیگ «کتابخانه نیمه شب» را حول یک موضوع اصلی و یک کنجکاوی مشترک بشری یعنی هدف زندگی، استوار می‌کند. او در این رمان به ما می‌گوید که زندگی از طریق سفر نورا چیست؟ همچنین نشان می‌دهد که زندگی برای راضی نگه‌داشتن دیگران نیست.

کتاب۱

کتاب معجزه شکرگزاری؛ معجزه در دستان شماست!

کتاب معجزه شکرگزاری، نوشته روندا برن، تاکنون به بیش از پنجاه زبان زنده دنیا ترجمه شده و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این قرن است. در واقع این اثر، راهنمای فوق‌العاده‌ای برای تمرین سپاسگزاری در زندگی روزمره ماست. این کتاب حاوی یک سری نکات و تمرین‌هایی است که به خوانندگان کمک می‌کنند تا نگرش شکرگزاری را در خود پرورش داده و به زندگی شادتر و رضایت‌بخش‌تری برسند. نویسنده، خوانندگان را تشویق کرده که هر روز چیز‌هایی را که برایشان سپاسگزار هستند، بنویسند و بر احساسات مثبتی مانند شادی، عشق و قدردانی تمرکز کنند.

در ادامه معرفی کتاب، باید گفت که بسیار زیبا و تأثیرگذار از نقل‌قول‌ها و جملات تأکیدی الهام‌بخش استفاده شده که خواندن آن لذت‌بخش شود. یکی از نکات ارزشمندی که در کتاب معجزه شکرگزاری بیان می‌شود این است که باید با تمرکز بر لحظه حال، برای چیز‌های خوب زندگی قدردان باشید؛ نه اینکه روی جنبه‌های منفی یا کمبود‌ها تمرکز کنید.

برن در قالب یک برنامه ۲۸ روزه، تمرینات ساده و درعین‌حال قدرتمندی را برای شکرگزاری یاد داده است. شما یاد می‌گیرید که حتی در زمان‌های سخت، همیشه چیزی برای شکرگزاری وجود داشته و با تمرکز بر نکات مثبت، می‌توانید آن را بیشتر به زندگی خود جذب کنید.

کتاب۲

کتاب کیمیاگر؛ برای رسیدن به آرزو‌هایتان کیمیاگری کنید!

یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ، کتاب کیمیاگر پائولو کوئلیو نویسنده مشهور برزیلی بوده که در ۱۴۰ کشور جهان به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده و تا کنون بیش از ۶۵ میلیون نسخه فروخته است. این اثر فاخر در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به‌عنوان بیشترین اثر ترجمه شده توسط یک نویسنده زنده نیز ثبت شده است. در معرفی این کتاب باید گفت که داستان‌سرایی آن به‌شدت بر نماد‌های مذهبی، آرزو‌ها و الگو‌های کهن متکی بوده و از زبانی ساده و بدون آراستگی برای ارائه درس‌های زندگی جهانی استفاده می‌کند.

جهان تنها زمانی می‌تواند به کمال واقعی برسد که همه افراد و پدیده‌های طبیعی به طور مداوم در چرخه دستیابی به حدیث خویش قرار گیرند؛ در واقع، همان چیزی که همیشه آرزوی تبدیل‌شدن به آن را دارند. در نتیجه، این ایده که همه افراد باید در تعقیب رویا‌های فردی خود زندگی کنند، به‌عنوان موضوع اصلی این کتاب بیان می‌شود. کوئیلو گفته است: «وقتی کتاب کیمیاگر را نوشتم، سعی می‌کردم دلیل وجود حیات را بفهمم؛ بنابراین به‌جای نوشتن یک رساله فلسفی، تصمیم گرفتم با کودک درونم گفتگو کنم.»

مطالعه بهترین کتاب‌های سبک زندگی

در این متن به معرفی «کتاب کتابخانه نیمه شب» در کنار دو اثر الهام‌بخش و معروف دیگر یعنی «کتاب معجزه شکرگزاری» و «کتاب کیمیاگر» پرداختیم. اگر به دنبال تجربه‌های متفاوت در زندگی هستید و می‌خواهید با نگرشی مثبت در مسیر خود رشد و پیشرفت کنید، خواندن این کتاب‌ها را از دست ندهید. شما برای تهیه این کتاب‌های بی‌نظیر می‌توانید به پلتفرم‌های مطرحی مانند فیدیبو مراجعه کنید. شما تاکنون کدام‌یک از این کتاب‌های انگیزشی را خواندید؟

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها