|
کدخبر: 286091

طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟

نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول، رابرت کیوساکی، با هشدارهای بیشتری درباره اقتصاد ایالات متحده و رکود جهانی بازگشته است.

رابرت کیوساکی نویسنده معروف کتاب پرفروش پدر پولدار پدر بی‌پول می گوید ما در یک رکود جهانی هستیم. وی با هشدار نسبت به ورشکستگی های فزاینده، بیکاری و بی خانمانی، خاطرنشان کرد که خبرهای خوبی برای سرمایه گذارانی وجود دارد که به دنبال "معامله" هستند و توضیح داد: فرصت ها در همه جا وجود دارد، طلا، نقره و بیت کوین.

 پدر پولدار پدر بی‌پول کتابی است که در سال ۱۹۹۷ توسط کیوساکی و شارون لچتر نوشته شده است و بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار دارد. همچنین بیش از ۳۲ میلیون نسخه از این کتاب به بیش از ۵۱ زبان در بیش از ۱۰۹ کشور فروخته شده است.

کیوساکی روز شنبه در توییتی نوشت: "سؤال: چه چیزی بدتر از یک افسردگی بزرگ است؟ پاسخ: رکود جهانی."

 او افزود: "متاسفانه ما در رکود جهانی هستیم. رکود یعنی افزایش ورشکستگی، بیکاری و بی خانمانی."

با این حال، این نویسنده مشهور اشاره کرد که خبرهای خوبی برای سرمایه گذاران وجود دارد و توضیح داد: فرصت ها در همه جا وجود دارد، طلا، نقره و بیت کوین.

در جولای سال گذشته، کیوساکی هشدار داد که تورم ممکن است منجر به رکود بیشتر شود و اشاره کرد که املاک و مستغلات سقوط می کنند و اخراج ها شروع می شود.

 او همچنین در مورد تورم و افسردگی در ماه آوریل هشدار داد و پیش‌بینی کرد که دلار آمریکا در شرف سقوط است. علاوه بر این او در ماه می تکرار کرد: «خبر بد. افسردگی در راه است.»

نویسنده پدر پولدار پدر بی‌پول تنها کسی نیست که نگران رکود جهانی است. در سپتامبر سال گذشته، بانک جهانی اعلام کرد که خطر رکود جهانی در سال ۲۰۲۳ در حال افزایش است، زیرا بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به طور همزمان نرخ بهره را در واکنش به تورم افزایش می‌دهند. علاوه بر این، صندوق بین المللی پول (IMF) نسبت به سال سختی در پیش روی اقتصاد جهانی هشدار داده است.

کیوساکی مرتباً در مورد وضعیت اقتصاد ایالات متحده هشدار داده و به سرمایه گذاران توصیه می کند طلا، نقره و بیت کوین را خریداری کنند. او اغلب می گفت که به دولت بایدن، خزانه داری، فدرال رزرو و وال استریت اعتماد ندارد. وی تاکید کرد که فدرال رزرو و خزانه داری در حال نابودی دلار آمریکا هستند.

او در ۱۴ ژانویه توییت کرد که قیمت بیت کوین، طلا، نقره و نفت در حال افزایش است و خاطرنشان کرد: "خبر خوب برای کسانی که می‌دانند تورم دائمی است. خبر بد برای مردم بی‌پول، طبقه متوسط... هر کسی که معتقد است دولت ها به آنها و خانواده‌هایشان اهمیت می‌دهد."

این نویسنده مشهور در ماه دسامبر گفت که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین زمانی ثروتمندتر می‌شوند که فدرال رزرو تریلیون‌ها دلار را به چرخش درآورد و چاپ کند. او در ماه نوامبر توضیح داد که یک سرمایه گذار بیت کوین است، نه یک معامله گر، بنابراین وقتی قیمت بیت کوین سقوط می کند هیجان زده می شود. در ماه سپتامبر، او از سرمایه گذاران خواست تا قبل از وقوع بزرگترین سقوط اقتصادی در جهان، همین حالا وارد ارزهای دیجیتال شوند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر