|
کدخبر: 288588

۱۱ ترفند برای حذف لکه از روی ملحفه

لکه های سر سختی مانند لکه خون روی پارچه و ملحفه را بلا استفاده کرده و  ظاهر زیبای آن را خراب می کند از طرف دیگر تلاش برای حذف این لکه ها کیفیت پارچه را خراب نموده و آن را غیرقابل استفاده می کند .  اما اگر از ابزار و روش های مخصوصی استفاده کنید تا بتوانید لکه های سرسخت را نیز از بین برد، می توان از این امر جلوگیری کرد. در این گونه موارد سپردن ملحفه ها به خشکشویی یک روش ایده آل است زیرا در این مراکز تخصصی از روش های گوناگون و مواد مخصوصی استفاده می شود که بدون آسیب رساندن به بافت پارچه لکه های روی آن را از بین می برد.

در تهران خشکشویی آنلاین حباب ، کلیه خدمات اتوشویی و خشکشویی را بصورت تلفنی یا آنلاین ثبت سفارش می کند. خشکشویی لباس عروس ، مبل شویی در منزل غرب تهران ، خشکشویی انواع پوشاک و... از خدمات خشکشویی حباب است . 91092732 – 021

 نحوه حذف انواع لکه از روی ملحفه

بطور کلی شستشوی کامل پارچه ای دارای لکه مانند روتختی یا ملحفه، لازم نیست، بلکه  تمیز کردن منطقه آلوده نتیجه بسیار ملموس تری خواهد داشت.

قبل از پاک کردن لکه ها از روی ملحفه ، گرد و غبار را از ناحیه آلوده پاک کنید . این کار را با یک برس نرم انجام دهید. از آنجایی که لکه هایی که حاصل از مواد مختلف هستند به روش های مختلف حذف می شوند، باید مطمئن باشید که پارچه در اثر قرار گرفتن در معرض ترکیب تمیز کننده خراب نمی شود. برای انجام این کار، ماده پاک کننده مورد نظر را به یک منطقه نامشخص پارچه اعمال کرده و چند دقیقه صبر کنید . اگر مشکلی در ملحفه ایجاد نشد، می توانید از آن برای حذف لکه از روی ملحفه استفاده کنید.

11 ترفند برای حذف لکه از روی ملحفه

برای رفع لکه، ابتدا از موادی مانند آرد سیب زمینی برای جلوگیری از پخش شدن لکه به یک منطقه تمیز استفاده کنید و آن را در مرز آلودگی بپاشید . سپس یک سواب پنبه یا پارچه بردارید، آن را در محلول آماده شده خیس کنید و شروع به مالیدن آن به لکه کنید. محل تمیز شده را با آب گرم بشویید و در صورت تمایل ملحفه را به طور کامل در ماشین لباسشویی بیندازید.

برای پاک کردن لکه های مختلف از روی محفه می توان از موارد زیر استفاده نمود:

حذف لکه میوه های مختلف از روی ملحفه

لکه های ناشی از توت فرنگی، شاه توت، تمشک توسط موارد زیر از روی ملحفه حذف می شوند :

یک قاشق چایخوری. سرکه + 1 قاشق چایخوری آب لیمو را مخلوط نموده و روی لکه قرار دهید. فراموش نکنید که لکه های میوه از جمله ماندگارترین لکه ها هستند و بنابراین نیاز به حذف فوری دارند!

حذف لکه ناشی از قهوه

به مدت 5 ساعت، ترکیب زیر را روی لکه ملحفه اعمال کنید: 

1 قاشق چایخوری گلیسیرین + 1 قاشق چایخوری آمونیاک + 1 قاشق چایخوری اب.

حذف لکه چای از روی ملحفه

4 قاشق چایخوری گلیسیرین + 1 قاشق چایخوری آمونیاک را مخلوط و به روی لکه اعمال کنید .  پس از انجام این کار ، ملحفه را  در آب صابون با افزودن آمونیاک بشویید (2 قاشق غذاخوری آمونیاک در هر 1 لیتر آب).

حذف لکه شکلات

اگرقسمت لکه دار ملحفه در محلول نمک خیس شود (برای 1 لیتر آب، 1 قاشق غذاخوری نمک) لکه کاملاً پاک می شود.

حذف لکه آب میوه

یک قاشق چایخوری آب اکسیژنه را در نصف فنجان آب رقیق کنید و بر روی لکه اعمال کنید.

حذف لکه های زنگ زدگی از روی ملحفه

خمیر گلیسیرین، صابون سفید رنده شده و آب (به مقدار مساوی) شما را از شر لکه های زنگ زدگی روی ملحفه نجات می دهد. این مخلوط را روی لکه اعمال کنید و بگذارید یک شب بماند.

برای حذف لکه های زنگ زدگی از روی ملحفه سفید 1 قاشق چایخوری سرکه + 1 قاشق چایخوری آب لیمو + 1 لیوان آب را مخلوط نموده و آن را تا 90 درجه سانتیگراد حرارت دهید، سپس مخلوطرا به لکه روی  پارچه آغشته کنید و آن را با افزودن آمونیاک بشویید.

حذف لکه رژ لب از روی ملحفه 

بوراکس را از داروخانه تهیه نموده و آن را روی لکه بریزید. سپس آن را با برس پاک کرده و بشویید.

حذف لکه رنگ مو

12  قاشق چایخوری پراکسید هیدروژن + 2 قاشق چایخوری آمونیاک مخلوط نموده و آن را به لکه اعمال کنید. 

حذف لکه خون

قرار دادن لکه های تازه خون تازه در آب سرد و سپس شستشو با مایع لباسشویی به سادگی از روی ملحفه پاک می شوند .  اگر لکه از قبل خشک شده است، محصول را ابتدا در محلول آب و نمک (1 قاشق غذاخوری نمک در یک لیتر آب) خیس کنید.

حذف لکه ناشی آثار سوختگی اتو از روی ملحفه

1 قاشق چایخوری پراکسید یا الکل دناتوره شده در نصف فنجان آب باعث پاک شدن لکه سوختگی ناشی از اتو از روی ملحفه می شود.

حذف لکه کپک از روی ملحفه

توصیه های زیر شما را از شر این لکه های سرسخت نجات می دهد:

- بر روی لکه گچ بپاشید، و روی آن را با کاغذ نازک بپوشانید.

- استفاده از محلول آمونیاک و آب (1 قاشق چایخوری در هر 1 فنجان) یا هیپوسولفیت 1 قاشق چایخوری+ 1 لیوان آب روی لکه.

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر