|
کدخبر: 246962

۸ کار جذاب که می‌توانید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید

فناوری ۸ کار جذاب که می‌توانید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید

اندروید سیستم‌عامل بسیار قدرتمندی است که علاوه بر استفاده معمول از رسانه‌های اجتماعی و تماس گرفتن، از آن استفاده‌های دیگری نیز داشته باشید. برخلاف سیستم‌عامل ios، اندروید قابلیت بی‌نهایتی برای شخصی‌سازی دارد و سیستم‌عامل به‌شدت قدرتمندی است که می‌توانید برای انجام کارهای متعددی از آن استفاده کنید. در ادامه با چند کار جذاب آشنا می‌شوید که می‌توانید آن‌ها را با گوشی اندرویدی خود انجام دهید.

  1. قطب‌نما و فشارسنج

تلفن هوشمند اندرویدی شما پر از حسگرهای مختلفی ازجمله شتاب سنج، قطب‌نما، حسگر نور و مجاورت و حتی فشارسنج است. این حسگرها به‌صورت یکپارچه در عملکردهای مختلف تلفن همراه شما موثر هستند اما شما می‌توانید با دانلود برنامه‌هایی مانند Smart Compass به‌صورت مستقل به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

اگر هنوز گوشی اندرویدی نخریده‌اید، لازم است بدانید جدیدترین گوشی های شیائومی از گوشی‌های خوب و به روز بازار محسوب می‌شوند که امکانات و قابلیت‌های متعددی دارند و از سوی دیگر، قیمت آن‌ها نیز مناسب است. بااین‌حال، مهم است قبل از انتخاب و خرید گوشی شیائومی، قیمت روز هر یک از جدیدترین مدل‌های آن را به‌خوبی بررسی کنید و سپس گوشی موردنظر خود را با بروز ترین قیمت خریداری کنید.

  1. جستجوی صوتی با صفحه‌نمایش خاموش

بیشتر گوشی‌های هوشمند اندرویدی با گفتن «Ok Google» به شما امکان می‌دهند که در هر جایی از سیستم‌عامل که هستید، جستجوی صوتی انجام دهید. بااین‌حال، حتی برخی از گوشی‌ها ازجمله Moto X به شما امکان می‌دهند که حتی زمانی که صفحه‌نمایش گوشی شما خاموش است از جستجوی صوتی استفاده کنید. اپل نیز اخیرا همین کار را با «Hey Siri» انجام داده است اما جستجوی صوتی با صفحه‌نمایش خاموش تنها زمانی برای گوشی‌های اپل کار می‌کند که گوشی در حال شارژ باشد.

  1. خاموش یا پاک کردن تلفن همراه از راه دور

ترفند

اگر دائما تلفن هوشمند خود را گم می‌کنید لازم است بدانید اندروید برای این مسئله نیز راه‌حل دارد. گوگل از ویژگی عالی‌ای به نام Android Device Manager برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد گوشی هوشمند خود را ردیابی کنید و اگر آن را گم کردید، محتویاتش را پاک کنید یا گوشی را بازنشانی کنید. برای این کار کافی است در قسمت Security در بخش تنظیمات بروید و سپس در قسمت Device Administrators، Find My Device را فعال کنید.

  1. اسکن بارکد یا اسناد

گوشی هوشمند اندروید دوربینی در پشت دارد که با استفاده از آن می‌توانید از غذاهایی که می‌خورید عکس بگیرید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بااین‌حال، شما می‌توانید از این دوربین برای اهداف پربارتری نیز استفاده کنید. با استفاده از برنامه‌هایی مثل Barcode scanner و CamScanner می‌توانید با دوربین گوشی خود، بارکد و اسناد را به‌راحتی اسکن کنید. علاوه بر این‌ها، اپلیکیشن‌های متعددی در Google Play وجود دارند که همین کارها را می‌توانید با آن‌ها انجام دهید.

  1. دسترسی به تب‌های کروم از دستگاه‌های دیگر

ممکن است به دوستتان که گوشی اپل دارد و با استفاده از آن می‌تواند در iMac خود به تب‌های اینترنت دسترسی پیدا کند، حسادت کنید. لازم است بدانید اندروید نیز به شما اجازه می‌دهد که دقیقا همین کار را با کروم انجام دهید. برای این کار تنها لازم است با شناسه کروم خود در همه دستگاه‌ها وارد کروم شوید.

در این صورت، در همه دستگاه‌ها می‌توانید به تب‌هایی که باز کرده‌اید و همچنین، به تاریخچه سایت‌هایی که باز کرده‌اید دسترسی پیدا کنید. هر وقت که یک تب جدید را در کروم باز می‌کنید، گزینه Recent Tabs را در پایین سمت راست کروم می‌بینید. در این قسمت می‌توانید تب‌های بازشده در همه دستگاه‌های خود را مشاهده کنید.

  1. ردیاب تناسب‌اندام

ترفند۲

آیا ردیاب تناسب‌اندام ندارید اما می‌خواهید تمام قدم‌هایی که امروز برداشته‌اید را به رخ دیگران بکشید؟ نگران نباشید. اگر گوشی هوشمند اندرویدی داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. گوشی اندرویدی شما مملو از حسگرهایی مثل شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ و حتی فشارسنج است.

این بدان معناست که شما می‌توانید با استفاده از گوشی خود، مواردی مثل راه رفتن، دویدن و حتی خوابیدن را از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص ردیابی کنید. برای مثال، اگر گوشی سامسونگ دارید می‌توانید از اپلیکیشن Samsung Health به این منظور استفاده کنید یا اگر گوشی شیائومی دارید، لازم است بدانید ردیاب تناسب‌اندام در این گوشی Mi Fit نام دارد.

اگر تصمیم به خرید گوشی شیائومی دارید، لازم است بدانید یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو ۱۲۸ گیگ است که نسبت به امکانات و ویژگی‌هایی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار است. شیائومی نوت ۱۰ پرو گوشی هوشمند و پیشرفته‌ای است که به آن not ۱۰ pro نیز گفته می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید از امکانات فوق‌العاده اندروید استفاده کنید خرید گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو را فراموش نکنید.

  1. واضح کردن متن‌ها و تصاویر

اگر برای دیدن آنچه بر روی صفحه‌نمایش وجود دارد با مشکل روبرو هستید یا اگر می‌خواهید تا جای ممکن از صفحه‌نمایش خود برای دیدن متن‌ها و تصاویر استفاده کنید، لازم است بدانید با استفاده از یک راهکار می‌توانید تصاویر و متن‌های داخل گوشی را واضح‌تر ببینید. برای این کار لازم است به قسمت تنظیمات گوشی و سپس به قسمت نمایش بروید. از منوی نمایش، روی اندازه قلم کلیک کنید تا بتوانید از این طریق، اندازه فونت پیش‌فرض را تغییر دهید. سپس اندازه نمایش را برای کوچکتر یا بزرگتر کردن موارد موجود در صفحه‌نمایش انتخاب کنید.

  1. برگرداندن نوتیفیکیشن‌های ازدست‌رفته

این مسئله‌ای غیرمعمول نیست که گاهی اوقات به‌اشتباه نوتیفیکیشنی که می‌خواستید آن را به‌صورت کامل بخوانید را کنار بزنید. در این شرایط ممکن است احساسی آزاردهنده را تجربه کنید. بااین‌حال، لازم است بدانید شما می‌توانید تمام نوتیفیکیشن‌های ازدست‌رفته را مرور کنید.

برای این کار، انگشت خود را روی قسمت خالی صفحه اصلی گوشی نگه دارید تا حالت تنظیمات صفحه ظاهر شود. سپس ابزارک‌ها را انتخاب کنید و Settings shortcut را پیدا کنید. این آیکون را به فضای خالی صفحه اصلی گوشی خود بکشید و آن را رها کنید تا به‌صورت خودکار یک لیست بر روی صفحه اصلی ظاهر شود. Notification log را از لیست انتخاب کنید و روی نماد آن ضربه بزنید تا تاریخچه نوتیفیکیشن‌های اندروید نشان داده شود.

درنهایت، رقابت میان اندروید و آیفون همیشه ادامه دارد اما یک موضوع مسلم است و آن این است که نرم‌افزار اندروید نسبت به ios تطبیق‌پذیرتر و قابل‌تنظیم‌تر است. اگر سیستم‌عامل گوشی هوشمند شما اندروید است، لازم است بدانید که می‌توانید کارهای بسیار جذابی را با گوشی خود انجام دهید که برخی از آن‌ها در این مقاله مطرح شد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها