|
کدخبر: 285504

صفر تا صد پرده شید و کاربرد آن + معرفی جایگزین پرده شید

پرده شید یک پرده شیک، جدید و مدرن است که می‌تواند ظاهر خانه شما را به‌طور کلی عوض کند. استفاده از پرده شید بسیار آسان است و به‌دلیل ظاهر مینیمال خود در همه جا کاربرد دارد. تنوع رنگ این پرده بسیار بالا است، طوری‌که از هر رنگی در دکور خانه یا محل کار خود استفاده کرده باشید، می‌توانید هم‌رنگ آن را پیدا کنید. فروشگاه اینترنتی پرده بازار انواع پرده شید را با رنگ‌های گوناگون و مطابق با سلیقه‌های مختلف عرضه می‌کند. هر نوع پرده مدرنی را که در نظر داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از این فروشگاه خریداری کنید.

پرده شید چیست؟

پرده شید پرده بادوام، کاربردی و ساده است که از یک صفحه پارچه‌ای ساخته شده است؛ به این معنی که برخلاف پرده‌های پارچه‌ای معمولی هیچ چینی روی آن وجود ندارد. پرده شید دارای سیستم غلتکی است و به‌صورت بالارو طراحی شده است. یک میله در قسمت بالای پرده وجود دارد که وقتی می‌چرخد، پارچه به‌طور مرتب و محکم دور آن پیچیده می‌شود. میله به‌صورت افقی در امتداد عرض پنجره نصب می‌شود و می‌تواند هم در داخل قاب پنجره و هم در خارج آن نصب شود. یک زنجیر با استفاده از مکانیسم، میله را در براکت نگهدارنده می‌چرخاند و به شما امکان می‌دهد پارچه را جمع یا باز کنید.

هنگامی‌که پرده بسته است، پارچه به‌طور مستقیم به پایین آویزان شده و با کمک وزنه در پایین نگه داشته می‌شود. وقتی پرده کنار رفته‌است، پارچه دور میله پیچیده شده و در بالا قرار می‌گیرد. در این حالت هیچ قسمتی از پرده دیده نمی‌شود و از جلوی دید پنهان است.

انواع پرده شید

پرده شید بسته به اینکه طرح و رنگ آن چیست، از چه جنسی ساخته شده است و محل کاربرد آن کجاست، به انواع گوناگونی تقسیم‌ می‌شود. در ادامه به بررسی انواع پرده شید از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم.

انواع پرده شید براساس طرح و رنگ

پرده شید براساس اینکه چه طرح و رنگی دارد، به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • پرده شید ساده و مات: این پرده از یک لایه پارچه ساده، مات و تک‌رنگ تشکیل شده است. تنوع طرح و رنگ پرده شید ساده و مات بسیار زیاد است.

  • پرده شید شاین و اکلیلی: این نوع پرده شید از یک لایه پارچه تک‌رنگ براق و اکلیلی تولید شده است که حالت درخشندگی ملایم و زیبایی به پرده می‌دهد. تنوع رنگ آن زیاد است.

انواع پرده شید براساس جنس پارچه

پرده شید می‌تواند از جنس‌های مختلفی ساخته شود، اما متداول‌ترین اجناسی که می‌توانید در بازار ایران برای پرده شید پیدا کنید، شامل موارد زیر هستند:

  • پرده شید پلی استر: پلی استر یک پارچه عالی برای ساخت انواع پرده است. این پارچه آنتی استاتیک است و گردوغبار را به خود جذب نمی‌کند، بنابراین دیرتر از پرده‌های دیگر کثیف می‌شود و نیازی به نظافت مکرر ندارد. همچنین ضد آب است و به‌راحتی پاک می‌شود. پلی استر دوام بالایی دارد و در برابر کشیدگی و پاره‌شدن مقاوم است.

  • پرده شید بلک اوت: این نوع پرده از پارچه بلک اوت تولید می‌شود. بلک اوت نوعی پارچه است که پوشش آلومینیوم دارد و هیچ نوری را از خود عبور نمی‌دهد. این پرده محیط کاملا تاریکی را به وجود می‌آورد و برای اتاق خواب، اتاق کنفرانس و اتاق رسانه بسیار عالی است.

مزایا و کاربردهای پرده شید

پرده شید مزایای زیادی دارد و کاربردهای آن بسیار متنوع هستند. برخی مزایای پرده شید عبارت‌اند از:

  • کنترل نور و حریم خصوصی- پرده شید انعطاف زیادی در مورد کنترل نور و حفظ حریم خصوصی به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این پرده را در هر ارتفاعی تنظیم کنید تا میزان نوری که وارد اتاق می‌شود، تحت اختیار شما درآید. همچنین می‌توانید آن‌ را به‌طور کامل ببندید تا حریم خصوصی کامل و تاریکی مورد نیاز فراهم شود.

  • مقرون‌به‌صرفه- پرده شید چین ندارد و از این لحاظ کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. علاوه بر این، این پرده از مواد بادوام ساخته می‌شود و برای مدت طولانی در فرم عالی باقی می‌ماند.

  • نظافت و نگهداری آسان- پرده شید از پارچه پلی استر ساخته می‌شود که بادوام و ضد آب است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را با پارچه مرطوب پاک کنید.

راهنمای شناخت پرده شید از دیگر انواع پرده مدرن

ظاهر پرده شید مانند یک صفحه صاف است و به همین علت از دیگر انواع پرده‌های مدرن به‌راحتی قابل تشخیص است. پرده زبرا از نوارهای موازی تور و پارچه تولید شده است که به ظرافت هر چه تمام‌تر به یکدیگر دوخته شده‌اند. پرده دابل شید از دو لایه پرده شید شامل یک لایه تور و یک لایه پارچه تشکیل شده است که هر کدام مستقل از دیگری قابل بالا و پایین‌رفتن هستند. پرده ورتیلاین ساختار کاملا متفاوتی دارد و از اسلایدهای جدا از هم تشکیل شده است که به حالت عمودی قرار گرفته‌اند. ظاهر این سه پرده با پرده شید کاملا تفاوت دارد.

پرده‌ای که بیشترین شباهت را با پرده شید دارد، پرده سان اسکرین است. تنها تفاوتی که این پرده با پرده شید دارد، جنس آن است که از پارچه سان اسکرین تولید شده است. پارچه سان اسکرین نوعی پارچه است که اشعه‌های مضر نور خورشید یعنی اشعه UVA را فیلتر می‌کند و به آن‌ها اجازه ورود به اتاق را نمی‌دهد. این پارچه طوری است که می‌توانید از خلال آن مناظر بیرون را ببینید، بدون اینکه دیده شوید. برای تشخیص این پرده از پرده شید می‌توانید به این نکته توجه کنید یا از فروشنده در مورد آن سوال بپرسید.

پرده شید مناسب چه محیط‌های است؟

کاربردهای پرده شید بسیار زیاد است و تقریبا در هر محیطی می‌توانید از آن استفاده کنید. این پرده ساختار مدرن و مینیمالی دارد که مناسب مکان‌هایی با این سبک است. از طرف دیگر می‌توانید آن را با انواع پرده‌های پارچه‌ای ترکیب کنید. بنابراین برای مکان‌هایی با دیزاین کلاسیک و سنتی هم مناسب است. برخی مکان‌هایی که می‌توانید از پرده شید در آن‌ها استفاده کنید، شامل موارد زیر هستند:

  • مکان‌های اداری و تجاری

  • هتل‌ها، رستوران‌ها

  • باشگاه‌ها و مراکز ورزشی

  • مراکز آموزشی، مهدکودک‌ها و مدارس

  • منازل مسکونی

بازار پرده شید در ایران

پرده شید یکی از انواع محبوب پرده مدرن است که در چند سال گذشته در بازار ایران بسیار پرطرفدار شده است. این پرده به دلیل کارایی بالا، قیمت به‌صرفه و قابلیت تطبیق‌پذیری فراوان بسیار پرفروش است.

شما می‌توانید انواع پرده شید مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کنید. این فروشگاه با عرضه انواع پرده‌های مدرن شامل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین در خدمت‌رسانی حاضر است و محصولات خود را با بالاترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت به دست شما می‌رساند.

منبع: www.pardebazar.com

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها