|
کدخبر: 282796

نحوه مراقبت از پوست حساس

سبک زندگی نحوه مراقبت از پوست حساس

اگر شما دارای پوست حساس هستید پس می دانید که مراقبت از پوست های حساس از اهمیت زیادی برخوردار است و افرادی که دارای پوست های حساس هستند به آسانی قابل تشخیص نمی باشند. معمولا علائمی مانند خارش، التهاب در پوست های حساس بسیار رایج است و افرادی که پوست حساس دارند در مقابل هوای خشک اگر به شیوه درست آبرسانی نگردند می توانند واکنش زیادتری را از خود نشان دهند. به همین علت بیماری هایی مثل اگزما، درماتیت در این نوع پوست ها بیشتر به وجود می آید. برای اینکه بیشتر درخصوص پوست های حساس بدانید خواندن این مقاله را از دست ندهید. برخی پزشکان ژل هیالورونیک اسید مثل خرید فیلر لب  را پیشنهاد می کنند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

دلیل حساس شدن پوست

چگونه می توان پوست حساس را درمان کرد؟

توصیه های مهم برای مراقبت از پوست حساس

نتیجه گیری

دلیل حساس شدن پوست

از مواردی که می تواند در تحریک پوست اثر بگذارد به آفتاب و سرمای زیاد می توان اشاره کرد. البته این را بدانید که ممکن است ژنتیک در این خصوص نقش داشته باشد. همینطور در بعضی از ترکیبات محصولات که در جهت مراقبت پوستی انجام می گیرد و یا استفاده زیاد از حد از مواد آرایشی و مهم تر از آن دهیدراته بودن پوست همگی تاثیر گذار هستند، در کل باید گفت که این نوع پوست به مراقبت زیادتری احتیاج دارند.

چگونه می توان پوست حساس را درمان کرد؟

برای اینکه بتوانید از پوست های حساس مراقبت کنید از راه هایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم می توانید استفاده نمایید.

  • استفاده روزانه و شبانه از پاک کننده های صورت

اگر از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید می توانید آلودگی های ناشی  مانند: سلول هایی که مرده هستند و یا بر روی پوست را رفع نمایید.

  • استفاده از محصولات آبرسان

حتما به افرادی که دارای پوست های حساسی هستند پیشنهاد می گردد تا از کرم های آبرسان استفاده نمایند. همانگونه که گفته شد، پوست هایی که حساس هستند در برابر خشکی از خود واکنش زیادی را نشان می دهند. از جمله این محصولات پروفایلو می باشد.

  • استفاده از ضد افتاب

یکی از بدترین عواملی که روی پوست های حساس اثر می گذارد نور خورشید می باشد. در واقع کسانی که دارای پوست حساسی می باشند باید در تمام فصل ها از ضد آفتاب استفاده نمایند با SPF 30 این را بهتر است بدانید که کرم ضد آفتاب بهتر است هر سه ساعت تمدید شود. باید حتما موقع خرید توجه داشته باشید که باید هر دو محافظ UVA و هم UVB  را دارا باشد.

  • استفاده از کرم شب

این را بهتر است بدانید که پوستی که حساس است لزوما خشک نمی باشد. این احتمال موجوده که شما با وجود داشتن پوست چرب نیز پوست حساسی داشته باشید. توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پوست چربی که حساس است دارید استفاده از کرم شب را منع کنید. چرا که این کار سبب زیاد شدن آکنه می گردد. اما اگر دارای پوست خشک و هیمنطور حساس هستید بهتر است از کرم شب استفاده نمایید. استفاده از کرم شب سبب رفع خشکی پوست و همینطور تغذیه رسانی نیز می گردد.

  • استفاده از لایه بردار

در واقع استفاده از لایه بردار برای پوست هایی که حساس هستند توصیه نمی گردد.  اگر خواستید که از این محصولات استفاده نمایید باید احتیاط را رعایت کنید. مثلا زمانی که برای ماسک استفاده می کنید نصف زمانی باشد که برای پوست عادی توصیه شده است. اگر هم که حساسیت زیاد باشد می توانیم این مدت را کمتر کنید. همینطور دقت کنید که بیش از یک بار در هفته نباید از این محصول استفاده کرد. 

  • اسکراب پوست

به وسیله این روش می توانید لایه مرده پوست را از بین ببرید و همینطور می توانید عارضه هایی مثل جوش های سر سیاه را رفع نمایید. این محصولات در لایه های زیرین نفوذ می کنند و تاثیر بهتری دارند. پوست های چرب و حساس به اسکراب نیز احتیاج دارند. در این مورد باید اسکراب به صورت بسیار ملایم و در زمان کم انجام گردد.

.لوازم آرایش

اگر دارای پوستی حساس هستید در لوازم آرایشی که استفاده می کنید دقت لازم را به عمل آورید. در واقع شما نباید از مواد آرایشی که غلیظ هستند استفاده کنید. به هیچ عنوان از مواد آرایشی دیگر افراد استفاده نکنید.

·تغذیه سالم

استفاده از سبزی و میوه برای کسانی که پوست های حساس دارند بسیار حائز اهمیت است. بعضی از غذاها مانند سیر، زنجبیل و گردو به صورت ضد التهابی قابلیت استفاده دارند که برای پوست هایی که حساس مفید می باشد. محصولاتی مانند رووفیل از جمله مواد تغذیه و حجم دهی پوست هستند.

توصیه های مهم برای مراقبت از پوست حساس

  1. پوست حساس به هیچ عنوان نباید با آب گرم شسته شود.
  2. ماساژ بیش از اندازه سبب تحریک پوست می شود.
  3. استفاده از سیگار کاملا ممنوع می باشد.
  4. تست قبل از هر محصول انجام شود.
  5. ورزش سبب ایجاد گردش خون می شود.

نتیجه گیری

افرادی که دارای پوست حساس هستند نیازمند مراقبت بیشتری از پوست خود هستند و همینطور که گفته شد داشتن پوست حساس کمی سخت می باشد. قرمزی لزوما به معنی دارا بودن پوست حساس نمی باشد. معمولا پوست های حساس به برخی از مواد غذایی مثل گوجه، بادمجان و خیلی از محصولات واکنش ها می دهد. توصیه می شود قبل از اینکه هر محصولی را بخرید برچسب آن را مطالعه کنید تا ترکیباتی که در آن استفاده شده را بدانید.

منبع :

https://nikmedco.com

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها