|
کدخبر: 281873

راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی مناسب

اگر قصد نورپردازی فضایی با وسعت و مساحت زیادی داشته باشید حتما اولین پیشنهادی که به شما می‌شود انتخاب پروژکتور ال ای دی است. پروژکتورهای ال ای دی با مصرف برق بسیار پایین‌تر یعنی حدود 80 درصد مصرف کمتر، توانسته‌اند نیاز به یک روشنایی با صرفه و با دوام برای فضاهای بزرگ را به خوبی تأمین کنند.

سبک زندگی راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی مناسب

استفاده از پروژکتور ال ای دی میزت‌های فراوانی نسبت به پروژکتورهای قدیمی و سنتی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به:

  • مصرف بسیار کمتر
  • طول عمر بیشتر و حرارات تولیدشده‌ی کمتر
  • قابلیت شخصی‌سازی و سفارشی سازی در رنگ نور
  • تنظیم شدت و زاویه تابش نور مطابق نیاز پروژه اشاره کرد.

اما یک پروژکتور ال ای دی خوب و با کیفیت چه ویژگی‌ها و معیارهایی باید داشته باشد و در هنگام خرید پروژکتور ال ای دی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  1. سطح محافظت پروژکتور (IP) : با توجه به کاربری‌هایی که پروژکتور ال ای دی در آن استفاده می‌شود یکی از مهم‌ترین ویژگی پروژکتور، سطح محافظت بالا در برابر شراییط آب و هوایی و جوی مختلف است. پروژکتور ال ای دی با کیفیت باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم باشد.
  2. شاخص نمود رنگ برای نمایش رنگ‌های واقعی: این شاخص معیاری برای سنجش کیفیت رنگ اجسام در زیر نور چراغ است و عددی مابین 0 تا 100 را به خود اختصاص می‌دهد. هرچه شاخص نمود رنگ (CRI) به عدد 100 نزدیک‌تر باشند رنگ اجسام تحت نور آن چراغ واقعی تر است و در نتیجه کیفیت نورپردازی بالاتر است.
  3. عدم سوسو زدن ( Flicker-Free ) : فلیکر و سوسو زدن چراغ مساله مهمی است که باید آن را در نظر بگیرید. وجود فلیکر در پروژکتور علاوه بر ایجاد سردرد و آسیب به سلامتی چشم در طولانی مدت سبب ایجاد نویز در هنگام تصویربرداری می‌شود.
  4. گارانتی پروژکتور ال ای دی: با توجه به کاربری‌هایی که پروژکتور ال ای دی در آن استفاده می‌شود ودردسرها و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری حتما پروژکتور ال ای دی مورد نظرتان را از برندی تهیه کنید که ضمانت و گارانتی معتبر به همراه خدمات پس از فروش قوی ارائه کند تا دیگر نگرانی‌ای از بابت تعمیر و نگهدار نداشته باشید.

کدام دمای رنگ نور پروژکتور ال ای دی را انتخاب کنیم؟

پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن کاربری‌ای است که شما قصد استفاده از پروژکتور ال ای دی را در آن دارید. رنگ‌های آفتابی پروژکتور ال ای دی سبب ایجاد یک فضای دوستانه و گرم می‌شوند و برای نورپردازی فضای سبز و باغ‌ها مناسب هستند. نور به رنگ مهتابی هم به دلیل توانایی طی مسافت بیشتر و نور شفاف برای زمان‌هایی که قصد دارید نورپردازی امنیتی داشته باشید کاربرد دارد و در نهایت اگر قصد یک نورپردازی معتدل و ایجاد حسی مانند حس نور آفتاب را دارید بهتر است به سراغ رنگ دمای نور طبیعی بروید.

سه نوع کلی نورپردازی با استفاده از پروژکتور ال ای دی

  • نورپردازی عمومی به وسیله پروژکتورهای ال ای دی:

    نور سراسری‌ای که توسط پروژکتورهای ال ای دی تأمین می‌شود به ورزشکاران در زمان حضور در زمین کمک می‌کند تا دید بسیار بهتری داشته باشند و تماشاچیان هم تجربه بهتر و خوشایندتری از فضا می‌گیرند. جدا از اماکن ورزشی، کارخانجات و سوله‌های صنعتی برای تامین نور محیط داخلی خود استفاده می‌کنند. زیرا نور با کیفیت این پروژکتورها علاوه بر بهبود ایمنی محیط محل کار مانع از خستگی کارکنان می‌شود.

  • نورپردازی امنیتی با استفاده از پروژکتورهای ال ای دی:

    یک روشنایی کافی و خوب شرط لازم برای تأمین امنیت در هر فضایی است. پروژکتور LED مکمل خوبی برای سیستم‌های امنیتی است. در کشورهای پیشرفته نیز پروژکتورهای ال ای دی نقش کلیدی در تأمین روشنایی معابر عمومی را دارند. و با تامین یک روشنالیی با کیفیت و دقیق، کار را برای دوربین‌های تصویربرداری امنیتی راحت‌تر می‌کنند.

  • نورپردازی تزئینی با کمک پروژکتورهای ال ای دی:

    پروژکتورهای ال ای دی از قابلیت تنظیم شدت و زاویه نور برخوردارند، اماکن تاریخی و فرهنگی عموما از پروژکتورهای ال ای دی برای نورپردازی فضای خود استفاده می‌کنند. پروژکتورهای ال ای دی قابلیت تولید رنگ‌های مختلف نوری را هم دارند که در نورپردازی تزئینی ویژگی مهمی محسوب می‌شود.

برای مشاوره و راهنمای خرید انتخاب بهترین پروژکتور ال ای دی، مناسب با فضای مدنظر خود با ما در ارتباط باشید.

منبع: ecowat.com

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها