|
کدخبر: 281720

مهاجرت کاری به کانادا

سبک زندگی مهاجرت کاری به کانادا

کانادا یکی از سرزمین‌های بسیار مهاجرپذیر است که به دلیل کمبود نیروی کار مناسب در بخش‌های مختلف و جایگاه‌های شغلی گوناگون، تصمیم گرفته تا نرخ صدور ویزای کاری را افزایش دهد. در این مقاله می‌خواهیم جنبه‌های مختلف مهاجرت کاری به کانادا را برای شما بررسی کنیم تا بتوانید بسیار ساده و راحت برای شروع یک زندگی جدید این کشور خود را آماده کنید. جالب است بدانید که تا آخر سال 2023 کانادا بیش از یک میلیون مهاجر را می‌پذیرد که بیش از نصف آنها با ویزای کاری به این کشور می‌آیند!

نکته مهم این که هم‌اکنون بیشتر از 25 درصد مردم این کشور را مهاجرانی تشکیل می‌دهند که به روش‌های مختلف به کانادا آمده‌اند. پس می‌توان این‌طور برداشت کرد که تنوع ملیت‌ها در این کشور بسیار بالاست. همچنین از بعد از فروکش‌کردن تب ویروس کرونا، بازار و مشاغل این کشور مجدداً رونق گرفته‌اند و کار در کانادا نیز رو به پیشرفت و ترقی قرار دارد. در ادامه مطلب برای شما از بازار کار کانادا و مهاجرت کاری به این کشور بیشتر خواهیم گفت.

مهاجرت-کاری-کانادا-2

کدام مشاغل در کانادا بیشترین تقاضا را دارند؟

درصورتی‌که شما می‌خواهید به کشور کانادا مهاجرت کنید باید بدانید که مشاغل در آنجا طبق یک لیست مخصوص، دسته‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی مشاغل را در 5 گروه جای می‌دهد که در آن مواردی مانند ماهیت و کمیت و کیفیت کار، وظایف تعریف شده برای آن شغل و... شرح داده می‌شود. مشاغل پرتقاضا که موجب مهاجرت کاری در کانادا می‌شوند نیز در دسته‌های پراهمیت این لیست که ناک نامیده می‌شود قرار دارند. اما اگر بخواهیم این مشاغل را برای شما نام ببریم می‌توانیم به دسته‌های زیر اشاره کنیم.

در حوزه کامپیوتر، فناوری اطلاعات بیشترین تقاضا را دارد و مهندسین و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند از درآمد بسیار بالایی بهره‌مند باشند. سایر مشاغل حوزه مهندسی نیز مانند عمران، مکانیک، برق، متالورژی و... نیز در این کشور تقاضاهای بسیار زیادی دارند. از بابت مشاغل حوزه پزشکی نیز می‌توانیم به پرستار، دندانپزشک و حتی پزشک و جراح اشاره کنیم که این دسته نیز در گروه مشاغل با درآمد بالا دسته‌بندی می‌شوند. مشاغل حوزه اداری و مدیریت و به‌خصوص مدیریت مالی نیز برای مهاجرت کاری به کانادا مناسب هستند.

همچنین می‌توانیم به همه شرکت‌ها و کارگاه‌ها و مشاغل حوزه تولیدی اشاره کنیم که سودآوری سرشاری به همراه دارند. درصورتی‌که شما تکنسین فنی در هر حوزه‌ای باشید نیز می‌توانید روی دریافت ویزای کاری کشور کانادا حساب کنید. علاوه بر همه این موارد ارتباط با مشتری و آشنایی با تکنیک‌های مارکتینگ و بازاریابی نیز می‌تواند زمینه‌ساز مهاجرت شما برای کار در کانادا باشد. درصورتی‌که شما در هرکدام از این حوزه‌ها تحصیلات و یا سابقه کار دارید می‌توانید برای اقدام به مهاجرت با گروه حرفه‌ای هرمس اپلای در ارتباط باشید.

آشنایی با سیستم امتیازدهی به افراد برای صدور ویزای کاری

یکی از چالش‌های مهم برای مهاجرت به کانادا این است که از سیستم امتیازدهی این کشور بتوانید با رتبه بالایی خارج شوید. به این سیستم امتیازدهی، سیستم اکسپرس اینتری نیز گفته می‌شود که برای صدور همه نوع ویزایی به کار برده شده و معیار اصلی انتخاب شما برای آن جایگاه شغلی خواهد بود. اکسپرس اینتری کانادا چندین معیار دارد که با هرکدام از آنها در ادامه آشنا می‌شویم.

مهاجرت-کاری-کانادا-3

در ابتدا سن شما مطرح می‌شود. کسانی که بین 25 تا 35 سال دارند بیشترین امتیاز را می‌گیرند؛ اما بااین‌حال تا 44 سال نیز با ارائه مدارک کاری یا تحصیلی و پژوهشی می‌توان سن را توجیه کرد. مورد بعدی با تحصیلات شما در ارتباط است! هرچه درجه تحصیلات شما بالاتر باشد به‌تبع امتیاز بیشتری هم دریافت می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم که برای مهاجرت کاری به کانادا حتماً تحصیلات مرتبط و با معدل بالا داشته باشید. مورد بعدی سابقه کار است. معمولاً هرچه فرد سابقه بیشتری داشته باشد سنش نیز بالاتر است.

طبق این قضیه شما باید حداقل 1 سال سابقه کاری مرتبط با جایگاه شغلی مورد نظرتان را داشته باشید تا بتوانید در سیستم اکسپرس اینتری کانادا وارد شوید. معمولاً با درنظرگرفتن شرط سن و شرط تحصیل، سابقه کاری 3 تا ۷ساله ایده‌آل‌ترین حالت بوده و امتیاز زیادی می‌گیرد. مهارت زبان شما در انگلیسی و فرانسوی نیز از ملاک‌های اساسی بوده و حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت کاری 5 الی 5.5 است. درصورتی‌که می‌خواهید در استان‌های فرانسوی‌زبان شاغل شوید باید مهارت زبان فرانسوی بالایی داشته باشید.

آشنایی با ویزاهای مختلفی که کانادا برای متقاضیان صادر می‌کند.

کشور کانادا یکی از سرزمین‌هایی به شمار می‌رود که برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند. ما در ادامه مطلب برایتان شش روش اصلی مهاجرت کاری به کشور کانادا را معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که مایل باشید تا درمورد هرکدام از ویزاها بیشتر بدانید می‌توانید با مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای در ارتباط باشید. برنامه مهاجرتی نخست فدرال نامیده می‌شود که از دو طریق اسکیل ورکر و اسکیل ترید اقدام به جذب مهاجر می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مشاغل این دو روش به لیست ناک و مشاوران مهاجرتی مراجعه کنید.

برنامه دیگر این کشور برای مهاجرت کاری به کانادا صدور ویزای جاب آفر بوده که در آن شما مستلزم داشتن یک پیشنهاد شغلی از جانب کارفرمای کانادایی هستید. یکی دیگر از برنامه‌های بسیار پرطرف‌دار و مناسب برای ایرانیان این است که از طریق ویزای کار استانی وارد کانادا شوند. این به آن معناست که شما در لیست‌های منتشر شده از سوی هر استان کانادا به دنبال شغل خود بگردید و درصورتی‌که واجد شرایط هستید خود را معرفی کنید تا کمبود نیروی کار آن استان برطرف شود.

ویزای خوداشتغالی یکی از ویزاها و برنامه‌های خاص جهت کار در کانادا بوده که تمرکزش بر روی هنرمندان و ورزشکاران است. شما باید 2 سال سابقه کار مرتبط داشته و در سطح بین‌المللی شناخته شده باشید. یک برنامه دیگر نیز مختص به افرادی بوده که دوره بالاتر از دیپلم خود را در این کشور گذرانده باشند. این ویزا تا 3 سال اعتبار خواهد داشت و بعد به شیوه‌های مختلف قابل تمدید است. روش آخر نیز به انتقال کسب‌وکار و مخصوصاً شرکت‌ها مربوط می‌شود و با آن می‌توانید به‌سرعت ویزای کاری کانادا دریافت کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما به‌صورت ویژه در مورد مهاجرت کاری به کانادا صحبت کرده و ابعاد مختلف آن را برایتان شرح دادیم. در ابتدا دانستیم که این کشور به نیروی کار نیاز دارد و تعداد زیادی از متقاضیان را از روش‌های مختلف جذب می‌کند. همچنین در ادامه مطلب مهم‌ترین جایگاه‌های شغلی که امروزه در کانادا موردنیاز هستند و البته درآمد زیادی دارند را نیز برایتان شرح دادیم.

در ادامه مقاله نیز به سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری اشاره شد که معیار اصلی صدور ویزا و مهاجرت کاری به کانادا است. در نهایت نیز برای شما به برنامه‌های مختلف کانادا که برای جذب مهاجر تدوین شده‌اند اشاره کردیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی درمورد هر برنامه و اطلاع از جزئیات آنها با مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای با شماره 02191070170 تماس حاصل کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها