|
کدخبر: 281632

هنگام خرید جک درب پارکینگ چه نکاتی را باید بدانیم؟

سبک زندگی هنگام خرید جک درب پارکینگ چه نکاتی را باید بدانیم؟

در بازار انواع جک  درب پارکینگ وجود دارد که برخی ساخت ایران و برخی وارداتی هستند. این محصولات با اسامی مانند جک ریموتی، جک پارکینگی، جک ریموت کنترلی، درب بازکن اتوماتیک و ... شناخته می شود.

از جک درب پارکینگ برای باز و بسته کردن اتوماتیک درب بدون نیاز به پیاده شدن از ماشین استفاده می شود. بدین ترتیب که با فشردن یک دکمه ریموت، درب باز شده و برای بستن آن می توان از بسته شدن اتوماتیک استفاده کرد یا با فشردن دکمه ریموت درب را بست.

 جک درب پارکینگ علاوه بر راحتی و رفاه بیشتر و صرفه جویی در وقت، با نصب قفل برقی می تواند ایمنی بالاتری را هم برایتان فراهم کند.

برای خرید بهتر و مطمئن تر جک درب پارکینگ به نکات زیر توجه داشته باشید.

نکات مهم در خرید انواع جک درب پارکینگ

درب-پارکینگ-2

نیاز به دانستن عرض و حدود وزن درب

برای خرید جک پارکینگ باید عرض درب را متر کرده و برحسب آن جک درب پارکینگ با طول شفت مناسب را انتخاب کرد. اگرعر ض (مجموع دولنگه) درب تا 4 متر باشند، جک با کورس 400 میلی متر مناسب است و این مدل جک در بازار به وفور وجود دارد. اگر عرض درب بیشتر از 4 متر باشد باید متناسب با آن از جک کورس 500 یا 600 استفاده کرد.

جک درب پارکینگ توانایی تحمل وزن درب تا میزان مشخصی را دارد. بهتر است حدود وزن درب را برای خرید بهتر جک درب پارکینگ بدانید. اغلب درب های پارکینگ در وزن استاندارد ساخته می شوند تا اکثر جک های درب پارکینگ برای آن ها قابل استفاده باشند.

دانستن میزان تردد

یکی از نکات مهم در هنگام خرید جک درب پارکینگ، دانستن میزان تردد در طول روز است. زیرا اگر تعداد تردد بیشتر ازتوان جک پارکینگ باشد، جک داغ کرده و برای مدتی کار نخواهد کرد.

 برای ترددهای معمولی می توان از جک های الکترومکانیکی استفاده کرد که برحسب مارک و برند آن تعداد ترددهای این نوع جک متفاوت است. در صورت استفاده از جک برای پارکینگ های اماکن پر تردد مانند پارکینگ مجتمع های مسکونی، مراکز خرید، اماکن عمومی و ... بهتر است از جک های هیدرولیک استفاده کرد.

صدای جک در هنگام باز و بسته شدن

در هنگام خرید جک درب پارکینگ حتما از فروشنده در مورد میزان صدای جک درب پارکینگ در هنگام عملکرد را بپرسید. در ساختمان های جنوبی درب پارکینگ زیر واحد است به همین دلیل اگر جک پر سر و صدا باشد، می تواند در هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ مزاحم آرامش و آسایش شما شود.

در ساختمان هایی که در موقعیت شمالی قرار دارند به دلیل قرار داشتن درب پارکینگ در حیاط، صدای جک درب پارکینگ مخل آسایش نخواهد بود.

جک ایرانی یا خارجی؟

درب-پارکینگ-3

در بازار جک درب پارکینگ ایرانی و خارجی وجود دارد. در سال های اخیر شرکت های بزرگ و معتبر جک های بسیار با کیفیت و پر قدرت را ساخته و روانه بازار کرده اند که پاسخگوی نیاز مشتریان است. از جمله  جک های ایرانی  محبوب و مقرون به صرفه می توان به برندهای سیماران، میلان، یال، محک و... اشاره کرد.

اما این ضرب المثل ایرانی که هر چقدر پول بدهید همانقدر آش می خورید، در خرید جک درب پارکینگ نیز صادق است. جک های خارجی و بسیار عالی وارد شده اند که از لحاظ مقاومت و قدرت موتور بهتر از جک های ایرانی هستند که به دلیل کیفیت بالای قطعات، امکان تردد بالا و طول عمر بیشتر را فراهم می کند.

افزایش امنیت با نصب قفل برقی

در صورت نصب جک درب پارکینگ بهتر است قفل برقی نیز نصب شود. با نصب کردن قفل برقی از باز شدن درب با اعمال فشار زیاد (مانند تلاش برای باز کردن درب با فشار خودرو بر درب ها) جلوگیری می شود. زیرا قفل برقی همانند قفل معمولی عمل کرده و هر دو لنگه درب را کاملا به یکدیگر چفت کرده و مانع از باز شدن درب می شود.

با نصب قفل برقی علاوه بر جلوگیری از باز شدن درب، به بسته شدن کامل درب در تمام فصول کمک می کنید. زیرا برخی از جک های درب پارکینگ در فصول سرد و به دلیل سفت شدن روغن درون جک درب پارکینگ امکان دارد کامل بسته نشود و با نصب قفل برقی و تنظیم فشار نهایی، به بسته شدن کامل جک کمک خواهید کرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها