|
کدخبر: 277141

افزایش پارکینگ‌های شهری در دستورکار شهرداری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز نهضت پارکینگ‌سازی در دوره جدید مدیریت شهری تهران خبر داد و گفت: بدون تردید، روانی حرکت خودرو‌ها بدون توجه به نظم‌بخشی به محل پارک آن‌ها امکان‌پذیر نیست و ساماندهی فضای توقف خودروها، پیش‌نیاز روان‌سازی تردد آنهاست.

جامعه افزایش پارکینگ‌های شهری در دستورکار شهرداری

جلال بهرامی افتتاح و بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند امیرکبیر را که روز گذشته طی مراسمی با حضور شهردار تهران مورد بهره‌برداری گرفت را سرآغاز رویکرد مدیریت شهری برای پارکینگ‌سازی برشمرد و گفت: علاوه بر این پارکینگ که برای پارک ۵۵۰ خودرو ظرفیت دارد، ۳ پارکینگ دیگر نیز با ظرفیت ۱۳۸۲ خودرو در دست احداث است.

وی با اشاره به آغاز احداث پارکینگ شهید باقری در منطقه ۱۸، اظهار کرد: در طراحی و اجرای پارکینگ‌های جدید، موضوعاتی همچون ایمن‌سازی این فضا‌ها و تجهیز آن‌ها به امکانات اطفای حریق و همچنین هوشمندسازی پارکینگ‌ها از طریق مجهز بودن آن‌ها به سیستم‌های هوشمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهرامی با بیان اینکه موضوع سامان‌بخشی به تردد و توقف خودرو‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: احداث پارکینگ‌ها و افزایش فضای پارک خودرو‌ها به واقع امکاناتی هستند برای خلق فرصت‌هایی که می‌توانند تا حدی خیابان‌های شهر را از توقف انبوه خودرو‌ها نجات دهند.

معاون شهردار تهران در خاتمه از احداث یک باب پارکینگ مشارکتی در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) خبر داد و گفت: این پارکینگ در ۶ طبقه با مساحت ۲۴ هزار و ۸۴۰ متر مربع و زیربنای ۷۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع خبر داد و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پارکینگ که از ظرفیت پارک ۳ هزار دستگاه برخوردار است، به میزان قابل توجهی از دغدغه پارک خودرو برای ساکنان منطقه و زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) کاسته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها