|
کدخبر: 281573

انواع ورق‌های پلاستیکی و موارد استفاده آنها در ساختمان و دکوراسیون

صنعت ساختمان از ورقه های پلاستیکی در سایت های کار در سراسر کشور استفاده می کند. شما می توانید آن را در محافظت از تجهیزات ساخت و ساز و ارائه پشتیبانی موقت از سازه ها بیابید. ورق های پلاستیکی برای صنعت ساخت و ساز عالی هستند.

زیرا مواد پلی اتیلن برای مقاومت در برابر فشارها و عناصر طبیعی ساخته شده اند. ورق برای ساخت و ساز به عنوان فیلم C&A یا فیلم ساخت و ساز و کشاورزی نیز شناخته می شود. این فیلم ها دوستدار محیط زیست هستند و ماندگاری بسیار خوبی حتی در دمای نگهداری و سرد دارند.

ما شاهد استفاده از این ورق در این صنعت برای محافظت از چوب، لغزش مواد، لوازم و مصالح ساختمانی و موارد دیگر هستیم. از ورق شفاف برای سنگ تراشی، ساخت و ساز و محوطه سازی نیز استفاده می شود.

۱

کاربرد ورق های پلاستیکی در ساختمان

این ورق ها کاربرد و مصارف زیادی دارند که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

بسته بندی ساختمانی

روکش ساختمانی مسکونی و تجاری یکی از بالاترین سطوح مقاومت در برابر آب و هوا و آب ورق را دارد. این ورقه دارای بازدارنده های UV است که به جلوگیری از نور خورشید در هنگام ساخت کمک می کند. حفاظت مداوم در برابر نفوذ هوا مزیت اضافی صرفه جویی در هزینه انرژی را ارائه می دهد.

ورق های پلاستیکی چگونه ساخته شده است؟

به طور معمول، ورق های پلاستیکی برای 4 لایه ساخته می شوند. آنها شامل 2 ورق فیلم پلاستیکی و یک لایه تقویت کننده خراش می باشند. لایه های پلاستیکی با استفاده از لایه چهارم رزین داغ و مذاب به یکدیگر متصل می شوند.

لمینیت این 4 لایه با هم به این ماده دوام، کیفیت مقاوم در برابر پارگی و استحکام بالایی می بخشد. ورق های پلاستیکی در کارگاه های ساختمانی به دور نگه داشتن رطوبت، گازها و سایر عوامل در سایت های ساختمانی کمک می کند.

ظاهر ورق های پلاستیکی چگونه است؟

در بازار انواع مدل های پلاستیکی مانند شفاف، رنگی و غیره موجود است. رنگدانه های مناسبی در فرآیند ساخت مواد پلاستیکی برای به دست آوردن این خواص متفاوت اضافه می شود؛ بنابراین اینها ظاهر خوبی به سازه می دهند و آن را جذاب می کنند.

انواع ورق پلاستیک های مورد استفاده برای کاربردهای ساختمانی

چندین نوع پلاستیک محبوب وجود دارد که می توان از آنها برای پروژه های ساختمانی استفاده کرد که بسیاری از آنها را می توان در ادامه شرح داد.

۲

اکریلیک و پلکسی

اکریلیک یا پلکسی به دلیل شفافیت نوری زیاد، مقاومت در برابر خراش و استحکام شناخته شده است. به این ترتیب، اغلب برای وسایل روشنایی، صفحه نمایش LCD، پنجره ها و سایر برنامه هایی که نیاز به پوشش شفاف دارند استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای مواردی مانند سینک، پوشش بتنی و رنگ استفاده کرد.

کامپوزیت ها

کامپوزیت ها مواد پلاستیکی ساختمانی هستند که از دو یا چند ماده تشکیل دهنده ساخته شده اند که در صورت ترکیب ویژگی های یکدیگر را بهبود می بخشند. به عنوان مثال، پلیمر تقویت‌شده با الیاف (FRP) می‌تواند به عنوان جایگزینی برای مواد فلزی در کاربردهایی که به استحکام باربری بالا نیاز است، استفاده شود.

پلی کربنات

پلی کربنات را می توان برای ایجاد لوازم پلاستیکی پایدار مورد استفاده قرار داد، زیرا این یک ترموپلاستیک است که می تواند چندین بار ذوب شود و به جای سوختن یا شکستن دوباره از آن استفاده شود. مقاومت در برابر ضربه و شفافیت بالایی دارد که قابل مقایسه با اکریلیک است، بنابراین اغلب برای کاربردهایی که نیاز به سطح بالایی از استحکام و وضوح دارند استفاده می شود: عینک ایمنی، لعاب امنیتی و موانع صوتی و غیره.

ورق پلی کربنات به شفافیت شیشه و 250 برابر قوی تر است. همچنین 30 برابر قوی تر از ورق اکریلیک است که ایمنی بالایی را ارائه می دهد که هیچ ماده لعاب شفاف دیگری نمی تواند شکست دهد. با انعطاف ‌پذیری طراحی ذاتی خود، پلی کربنات را می‌توان در حین نصب بدون پیش‌شکل‌ دهی و ساخت مرتبط با شیشه یا اکریلیک، در محل برش داد یا به شکل سرد درآورد.

این سبک وزن است و در مقایسه با سیستم های تمام شیشه ای به پشتیبانی ساختاری کمتری نیاز دارد که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های نیروی کار اضافی می شود. البته لکسان دارای دوام و کارایی انرژی است که به سرعت باعث صرفه جویی در هزینه های طولانی مدت نیز می شود.

۳

پلی پروپیلن

پس از پلی اتیلن، پلی پروپیلن پرمصرف ترین پلاستیک در جهان است. این جنس از ورق ها مانند ورق ABS برای انواع مصالح ساختمانی پلاستیکی که نیاز به مقاومت در برابر حرارت، خستگی یا شکستگی دارند استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای رایج عبارتند از: فرش، قطعات ماشین های پلاستیکی، سیستم های لوله کشی و عایق کابل برق.

کلرید پلی وینیل

پلی وینیل کلراید یا پی وی سی به دلیل ارزان و بادوام بودن به طور گسترده ای برای مصالح ساختمانی پلاستیکی استفاده می شود. به عنوان یک مصالح ساختمانی، اغلب برای لوله ها و اتصالات، کفپوش، پروفیل های پنجره و درب و غشای سقف استفاده می شود.

اکریلیک سیاه و سفید

تابلوها و نورپردازی خود را با افزودن ورقه اکریلیک سیاه و سفید ارتقا دهید. ساخته شده از اکریلیک ریخته گری، پلکسی سیاه/سفید در برابر آب و هوا مقاوم است، به راحتی ساخته می شود، سبک وزن است و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

ورقه اکریلیک سیاه و سفید با نور پس زمینه LED که تغییر رنگ می دهد، از فرمول خاصی استفاده می کند تا در طول روز تیره به نظر برسد، با نور روشن و سفید در شب. ورقه پلکسی سیاه/سفید برای کاربردهای علامت ایده آل است، زمانی که می خواهید نمایشگر یا تبلیغات شما در نور پنهان بماند و فقط زمانی که نور مستقر است نشان داده شود.

۴

ورق های پلکسی گلاس اکریلیک رنگی

ورق های اکریلیک رنگی ایده آل برای تابلوها و وسایل در تمام انواع مشاغل، برای ایجاد نمایشگرهای درخشان عالی هستند. درست مانند روکش آینه اکریلیک، پلکسی گلاس رنگی یک ماده مقرون به صرفه است که می تواند به جای شیشه های سنتی استفاده شود. دوام بالای آن باعث می‌شود تا سال‌ها بدون نیاز به تعویض آن دوام بیاورد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها