|
کدخبر: 250193

با این گیاه ارزان رشد موهایتان را صد برابر کنید!

با آب پیاز هم میتوان از موها مراقبت کرد و هم به رشد آن ها کمک نمود. تا کنون مطالعه های متعدد علمی در خصوص رشد مو،ریزش مو و درمان هایی طبیعی که به آن ها کمک میکنند صورت گرفته که نتیجه های آن ها هم به انتشار رسیده است.

در بسیاری از مطالعات مختلف، مشخص شده که آب پیاز در جلوگیری از ریزش مو ( مزوتراپی درمانی برای ریزش مو) و افزایش رشد موی جدید، کاملا موثر است. گفته میشود که آب پیاز از سفید شدن زودرس موها جلوگیری میکند و برای سایر مشکلات مو مانند شورهی سر، عفونتهای قارچی و عفونتهای مخمری نیز مفید است. 

آب پیاز چگونه عمل می‌کند؟ 

شاید این مانند یک راه غیر محتمل برای افزایش رشد مو بنظر برسد، اما بارها و بارها نشان داده آنقدر موثر است که بسیاری از مردم، در مورد قدرت آن قسم میخورند. مقدار فراوان گوگرد موجود در پیاز است که با کمک به افزایش گردش خون به پوست سر، این روش را اینقدر موثر میسازد. همچنین گوگرد، تولید کلاژن که برای تولید موی جدید ضروری است را نیز افزایش میدهد. موها در فولیکولها تولید میشوند و هنگامیکه خون و کلاژن بیشتری به این فولیکولها راه بیابند، آنها مواد مغذی، و تحریکی که برای رشد موهای جدید نیاز دارند را دریافت میکنند. 

در بعضی مواقع، پوست سر از طریق باکتریها آلوده میشود. این مسئله ممکن است به سرعت به ریزش مو منجر شود، اما میتواند بدون استفاده از آنتی بیوتیکها به شیوهای بسیار مطمئن تر درمان شود. همان محتوای گوگردی که به افزایش گردش خون کمک میکند، دارای خواص ضد باکتریایی هم هستند که از رشد باکتریها و قارچها روی پوست سر جلوگیری میکند. جلوگیری از رشد بیشتر این عفونتها به جلوگیری از هرگونه ریزش موی اضافی کمک خواهد کرد.پیاز به استحکام مو نیز میافزاید و این مسئله به جلوگیری از شکستگی و نازک شدن موها کمک میکند. این استحکام، همان چیزی است که برای افزایش رشد موی ( ماسک خانگی برای افزایش رشد مو ) جدید و جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر، نیاز است. 

چگونه از پیاز برای کمک به رشد سریعتر موها استفاه کنیدبرای بهره مندی از مزایایی که پیازها برای افزایش رشد مو ارائه میدهند، شما باید آب چند عدد پیاز را بگیرید و آن را روی تمام پوست سرتان بمالید. اجازه ندهید بوی تند آن شما را بترساند، این روش بسیار موثر است. آب پیاز باید حداقل بمدت ۳۰ دقیقه روی پوست سرتان بماند. اگر میتوانید بوی آن را تحمل کنید، بگذارید مدت بیشتری روی سرتان بماند. بعد از شستن آن باید موهایتان را شامپو بزنید. برای دیدن نتایج، این کار را حداقل ۳ بار در هفته و برای حداقل ۲ ماه انجام دهید. شما نتایج مثبت آن را خواهید دید، بنابراین این روال را رها نکنید. 

گرفتن آب پیاز برای موهایتانگرفتن آب پیاز برای استفاده بعنوان یک تونیک مو آسان است. اگر یک آبمیوه گیر ندارید، میتوانید از یک مخلوط کن، غذا ساز یا رنده برای گرفتن حداکثر آب پیاز ممکن، استفاده کنید. شما برای این کار به چند عدد پیاز نیاز خواهید داشت و باید مقدار آن را با توجه به حجم موهایتان تنظیم کنید. 

۴ راه آسان برای استفاده از آب پیاز برای رشد مو 

امتحان کردن هر یک از درمانهای خانگی زیر برای ریزش مو و افزایش رشد مو مفید خواهد بود. نکته مهم این است که یک روش را انتخاب کرده و برای چند ماه به آن عمل کنید. شما بدون شک نتایج مثبتی خواهید دید، اما باید صبور باشید. هر یک از روشهای زیر را که برایتان جذابتر است انتخاب کنید، تا در مسیر افزایش رشد موها و سلامت کلی موهایتان قرار بگیرید. 

۱. آبکشی موها با آب پیاز 

این روش واقعا ساده است، و فقط به ۵ پیاز قطعه قطعه شده که بمدت ۱۵ دقیقه در یک لیتر آب درحال جوش، جوشانده شده نیاز دارد. اجازه دهید خنک شود، آن را صاف کنید و پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید. بوی آن ممکن است باقی بماند، اما باید در یک یا دو روز، پس از آنکه دوباره شسته شد، از بین برود. 

۲. آب پیاز و عرق نیشکر 

نه، این برای نوشیدن نیست… این دستور برای گذاشتن روی موهای شما تهیه شده است. یک پیاز متوسط باید خرد شده و برای تمام شب در یک لیوان عرق نیشکر قرار بگیرد. بعد از حداقل ۱۲ ساعت، این مخلوط را صاف کرده و پیاز خرد شده را دور بیندازید. میتوانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید و سپس بشویید، یا میتوانید پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید. 

۳. آب پیاز و عسل 

این متد آسان به دو روش عمل میکند. میتوانید آن را بصورت خوراکی مصرف کنید، یا میتوانید آن را روی پوست سرتان بمالید. هر دو روش موثرند، و هر دو نتایج قابل توجهی ارائه میدهند. یک چهارم فنجان آب پیاز و ۱ قاشق غذاخوری عسل باید با هم مخلوط شوند. پس از آن، انتخاب با شماست. میتوانید آن را سر بکشید یا بمدت ۱۵ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا خیلی سریع، نتایج مثبت آن را ببینید. 

۴. فقط کافی است پیاز بیشتری بخورید 

تقریبا اینگونه بنظر میرسد که پیازها، فقط برای افزایش رشد مو و یک پوست سر سالم ساخته شده اند! خوردن پیاز بیشتر و اضافه کردن آنها به رژیم غذایی خود باعث میشود متوجه تفاوت زیادی در سلامت موهایتان شوید. این، مانند روشهای دیگر عمل نمیکند، اما با اینحال خواهید دید که چقدر به موهایتان کمک میکند که بهترین ظاهرشان را داشته باشند. 

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر