|
کدخبر: 249782

هشدار / این میوه منجر به مرگ زودرس می شود!

مصرف انار احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ زودرس در جهان هستند.

مطالعات پرشماری در سطح جهان ثابت کرده است که مصرف انار برای کنترل فشار خون و به ویژه فشار خون سیستولیک بسیار مفید است. مصرف منظم آب انار به مدت دو هفته سطح فشار خون را به طور محسوسی کاهش می‌دهد. انار همچنین می‌تواند به درمان التهاب و درد مفاصل کمک کند. در واقع انار یک ماده غذایی با خواص کاملا دارویی است.

این میوه دارای خواص ضدالتهابی قابل توجهی است. انار می‌تواند با سرطان پروستات که سرطانی شایع در میان مردان است و نیز سرطان سینه در زنان مبارزه کند. مصرف انار همچنین احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. این موضوع زمانی اهمیت می‌یابد که بدانید ابتلا به بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ زودرس در جهان است.

علاوه بر این، انار می‌تواند با عفونت‌های قارچی و باکتریایی مبارزه کند. بهبود بخشیدن قوه حافظه از دیگر خواص انار است. اگر ورزشکار هستید هم باید بدانید که انار می‌تواند عملکرد شما را در ورزش بهتر کند. احتمالا می‌دانید که مصرف انار در منابع اسلامی به شدت توصیه شده است. در روایتی از امام صادق(ع) آمده است کسی که انار را ناشتا بخورد تا چهل روز قلبش روشن می‌شود.

البته در طب سنتی، انار ترش را مصلح انار شیرین و انار شیرین را مصلح انار ترش معرفی کرده‌اند؛ بنابراین بهتر است انار ترش و شیرین را با هم بخورید. در فصل پاییز از این میوه بهشتی غافل نشوید.

منبع: صد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها