|
کدخبر: 237372

طلاق توافقی در شهر تهران - توسط گروه حقوقی سایت وکیل آنلاین

بهترین روش های انجام طلاق توافقی در حال حاضر چیست ؟

توافقی طلاق گرفتن توسط یک شرکت حقوقی کار بلد چند روز طول میکشد؟

باسلام خدمت همراهان گرامی سایت وکیل آنلاین ، امروزدرخدمت شما هستم تا درباره ی یکی دیگر از مقالات از سری مقالات طلاق وخانواده با شما صحبت کنم. درادامه این مقاله بنده به شما می گویم که بهترین روش های انجام طلاق توافقی در حال حاضر چیست ؟ وچگونه میشه آن را انجام داد پس در ادامه با بنده همراه باشید

در ابتدا به سراغ توضیح طلاق توافقی می روم.

طلاق توافقی توسط گروه حقوقی وکیل آنلاین

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی یک روش جدید از طلاق است که در آن زوجین ( زن وشوهر ) به این نتیجه می رسند که قادر به ادامه زندگی مشترک نیستند وباید از هم جدا شوند.ودر ادامه باید به تمامی مسائل مربوط به پایان دادن زندگی مشترک به توافق جامع ای میرسند.درواقع باید گفت که شرایط طلاق توافقی کاملا وابسته به توافقات زوجین است.

مهمترین موارد ایجاد توافق در طلاق به عبارت زیر است:

  1. حضانت فرزند یا فرزندان
  2. نفقه زوجین (خانم) و فرزندان
  3. اجرت المثل دوران زوجیت
  4. مهریه خانم

بهترین وکیل طلاق توافقی شمال شهر تهران

موارد ذکر شده در توافق طلاق زوجین برای دادگاه موجه بوده و از آن استفاده می شود.

نکته مهم: روند موسسات حقوقی ووکلا هم به این صورت است که ابتدا تمام موارد مورد توافق را در روی کاغذ نوشته وسپس زوجین اقدام به امضا آن میکنند.

جدید ترین روش های طلاق توافقی به چه صورت است؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت که روش انجام طلاق به صورت توافقی دراستان تهران با شهرستان های اطراف کاملا متفاوت است.ودر تهران حتمابایدبه سامانه نوبتدهی طلاق مراجعه نموده وسپس اقدام به ثبت اصلاعات خود درآن کنند. وسپس اقدام به انجام مراحل غربال گری نمایند.

ونیز بعد ازآن باید به مراکز غربالگری ویا مراکز مشاوره خانواده مراجعه نمایند.پس ازمراجعه به مراکز مشاوره برایانجام طلاق اگر به توافق جهت ادامه زندگی مشترک نرسیده اند.حتما باید گواهی عدم انصراف از طلاق رااز مرکز مربوطه در یافت کنند لازم به ذکر است که باید این گواهی رابه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل داده سپس دفترخدمات الکتریک قضایی دادخواست را ثبت  وبه دادگاه خانواده تحویل می دهد.

نکته اول : روش بالا فقط مختص طلاق توافقی بوده و مربوط به طلاق یک طرفه نمی باشد،دراین دومورد شیوه وروش انجام طلاق طبق روال گذشته است. وچنانچه تغییری ایجاد شود به شما کاربران عزیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نکته دوم: چنانچه به هردلیلی نخواستید که در جلسات مشاوره حضوری ویا دادگاه شرکت کنید،می توانید بامراجعه به وکلای موسسات مشهورجهت انجام طلاق توافقی به صورت غیر حضوری اقدام نمایید.

توافقی طلاق گرفتن توسط زوجین - طلاق توافقی

مراحل انجام طلاق به صورت توافقی:

1.انجام مشاوره اجباری

طبق توضیحاتی که در متن بالا برای شما داده شد شما اگرساکن استان تهران هستید ابتدا بایدبه سامانه حتماباید به سامانه نوبت دهی طلاق مراجعه نموده وسپس اقدام به ثبت اطلاعات خود درآن کنند. و سپس اقدام به انجام مراحل غربال گری نمایند. ونیز بعد ازآن باید به مراکز غربالگری ویا مراکز مشاوره خانواده مراجعه نمایند.

پس ازمراجعه به مراکز مشاوره برای انجام طلاق اگر به توافق جهت ادامه زندگی مشترک نرسیده اید.حتما باید گواهی عدم انصراف از طلاق رااز مرکز مربوطه در یافت کنید.

2.تقدیم دادخواست به دادگاه

در گام دوم همان طور که به شما گفته شد ابتدا باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی  مراجعه نموده و سپس زوجین به همراه مدارک مانند کارت ملی ،شناسنامه،عقد نامه باخود به همراه داشته تادرآن دفترخدمات الکترونیک ثبت شده وبه دادگاه ارسال شود.

3.تعیین وقت دادرسی

پس از آن که مدارک برای دادگاه ارسال شد زوجین باید منتظرتعیین وقت برای حضوردردادگاه باشند.تعیین وقت دادرسی در سامانه ثنا به اصلاع زوجین می رسد.همچین انجام ابلاغیه حضوردردادگاه از طریق پیامک به دست زوجین می رسد.

4.حضور در دادگاه

اقدام بعدی حضور زوجین ویا وکلای آنها درجلسه دادگاه در وقت تایین شده است که حتما باید انجام شود.

5.مشاوره دردادگاه

دراین زمان بعد از پرداخت هزینه ی مشاوره به دادگاه  زوجین ویا وکلای آنه اقدام به صحبت با مشاور تعیین شده توسط دادگاه می کنند وسپس مشاوره سعی میکند که دوطرف را با یکدیگرمصالحه کنند واگر بعد انجام مشاوره راضی به صلح وآشتی نشدند وهمچنین اصرار زوجین بر طلاق بود مشاور طبق نامه ای با دادن گزارش به دادگاه می گوید که طرفین اقدام به مصالحه ننموده اند و می خواهند که طلاق توافقی انجام دهند.سپس توافق نامه برای انجام صلاق توافقی توسط مشاوره وزوجین تعیین می شود وبه امضا زوجین می رسد .وبه زوجین ویا وکلای آن ها تقدیم می شود تا جهت صدور گواهی عدم سازش به دادگاه ارائه نمایند.

توافقنامه معمولا به مواردزیر می باشد

  1. نفقه خانم
  2. اجرت المثل
  3. جهیزیه خانم
  4. حضانت فرزند
  5. نحوه ملاقات با فرزندان
  6. حضانت ونفقه ونگه داری فرزند ومیزان آن
  7. سایر حقوق مالی وغیر مالی طرفین

شرایط حضانت فرزندان بعد از طلاق

6.احراز باردار بودن یا نبودن خانم

باید زوجین به آزمایشگاه های تست باروری مراجعه کرده وسپس نسبت به اقدام باردار بودن ویا نبودن خانم اقدام نمایند همچنین جواب تست وآزمایش را به دادگاه نشان بدهند.

  1. اقرار خانم به باردار بودن

اگر خانم اقرار به باردار بودن کرده باشد ونتیجه تست هم مثبت بوده باشد.دادگاه یقین می کند که زوجین دارای جنین هستند.همچنین اگر زوجه (خانم) باردار نباشد حتما باید بگوید که باردار نیست و نیز باید با همسر خودبه آزمایشگاه رفته وپس از منفی شدن آزمایش گواهی عدم بارداری را به دادگاه تحویل دهند.

نکته 1: اگرچنانچه خانم دوشیزه باشد نیاز به گواهی عدم بارداری ویا گواهی بارداری نیست وفقط باید از طریق حکمی که دادگاه به او میدهد به مراکزتست دوشیزگی خانمان مراجعه کرده وپس ازتایید پزشک (زنان) گواهی دوشیزگی خود را همراه با باقی مدارک  به دادگاه ارسال کند.

نکته 2: اگر وچنانچه زوجه یائسه باشد نیاز به گواهی عدم بارداری ویا گواهی بارداری برای نشان دادن به دادگاه نیست

با قرار زوجین (مرد وزن) مبنی بر وجود جنین

چنانچه زوچین هر دو بر وجود جنین اقرار کنند دیگر نیازی به گواهی عدم بارداری از سوی خانم نیست.

7.حضور مجدد زوجین دردادگاه

بعد از این که تمامی مراحل بالا اجرائ شد. زوجین حتما باید به دادگاه مراجعه کنند وبعد از آن نیز بایدلایلی که زوجین برای دادگاه زکر میکنند وهمچنین محتویات پرونده ونیز توافقات زوجین دادگاه اقدام به صدور حکم عدم سازش می کند که این حکم بعد از تایید قاضی پرونده ودادسرا برای دفترخانه رسمی درکشور ونیز برای زوجین ارسال می شود.

  1. مراجعه به دفترخانه برای طلاق

پس از آن که حکم دادگاه مبنی بر عدم سارش طرفین وطلاق برای زوجین ودفتر خانه ارسال شد زوجین طی 2 روز کاری باید به این دفترخانه مراجعه کرده و اقدام به جدایی نمایند.

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

************************************************************************************

جهت دریافت مشاوره برای طلاق توافقی و دیگر امور دعاوی خانواده و انواع امور حقوقی خود میتوانید. با گروه حقوقی وکیل آنلان  با شماره ۰۲۱-۲۲۳۹۵۷۱۷ - 09022420700 تماس گرفته یا آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، بلوار صبا، ابتدای مهر۸، پلاک ۴۰، واحد ۶. مراجعه نمایید.

نشانی وب سایت  : https://www.vakil-online.com   نشانی ایمیل  info@vakil-online.com

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها