|
کدخبر: 234724

چرا باید شرکت ثبت کرد؟

ثبت شرکت را می توان به این گونه معنا کرد که تعدادی شخص حقیقی  با هم مشارکت کرده و مجموعه ای را تاسیس می کنند که به وسیله آن بتوانند کلیه کارهای اقتصادی و فعالیت های تخصصی خود را در محدوده گسترده و بصورت قانونی پیگیری کنند یا حتی بوسیله آن بتوانند در مناقصات شرکت کرده و از لحاظ مالی نیز سطح خود را ارتقاء دهند ، ثبت شرکت میتواند در چندین قالب مختلف اجرا شود ، انواع آن بصورت خلاصه به شرح زیر می باشد:

۱-شرکت سهامی خاص

۲-شرکت مسئولیت محدود

۳-شرکت تعاونی

۴-شرکت تضامنی

و...

ثبت-نارین

شرکت سهامی خاص

 شرکتی است که اعضای آن حداقل متشکل از 5 نفر ( شامل 3 عضو اصلی و 2 بازرس) می باشد  و  سمت ها و حق امضای نفرات توسط خود شخص موسس مشخص می گردد.

اعتبار  هیئت مدیره این شرکت ها از زمان تاسیس دو سال می باشد و از اتمام این مدت اعضا باید نسبت به تمدید یا جابجایی اعضا اقدام کنند.

شرکت مسئولیت محدود

 شرکتی است که اعضای آن حداقل متشکل از دو نفر می باشد و سمت ها و حق امضا توسط خود موسس مشخص می گردد .

اعتبار هیئت مدیره این شرکت ها از زمان تاسیس به مدت نامحدود می باشد  ولی هر زمان که نیاز به جابجایی نفرات باشد امکان انجام تغییرات در ترکیب هیئت مدیره وجود دارد.

هر شرکت زمانی که تاسیس می شود در نهایت دارای یک سری مدارک مثل اساسنامه ، اظهارنامه ، آگهی ثبتی ، تقاضانامه و شرکت نامه می باشد که تنها تفاوت مدارک در شرکت های سهامی خاص و محدود این هست که شرکت های سهامی خاص دارای اظهارنامه هستند ولی شرکت های محدود تقاضانامه و شرکت نامه دارند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت

برای ثبت یک شرکت مدارکی از جمله :

- مدارک شناسایی کلیه اعضای شرکت

- آدرس و کدپستی جهت دفتر مرکزی شرکت

- شماره تماس اعضای شرکت

- ارائه نام مناسب جهت تاسیس

نیاز است .

ثبت-نارین۱

 

بعد از ثبت شرکت چه باید کرد ؟

اخذ کد اقتصادی

که اولین قدم ضروری پس از ثبت شرکت تشکیل پرونده دارایی می‌باشد.

مطابق قانون مالیات‌های مستقیم هر شرکت پس از تأسیس ، ۲ ماه فرصت دارد تا در دارایی منطقه خود تشکیل پرونده دارایی داده و مدارک خود را تسلیم دارایی نماید ، در غیر این صورت مشمول جریمه دو برابر حق التمبر عادی می‌گردد.

برای تشکیل پرونده دارایی ابتدا تعیین حوزه شده و حوزه مالیاتی شما مشخص می‌گردد و سپس با مدارک لازم ،  به حوزه مربوطه مراجعه و تشکیل پرونده دارایی می ‌نمایید.

پلمب دفاتر تجاری

که این دفاتر مخصوص درج حساب‌های مالی شرکت از بعد از تأسیس تا پایان سال مالی شرکت می‌باشد.

درواقع هر شرکت برای هرسال مالی خود که معمولاً از فروردین تا پایان اسفند ماه می‌باشد، (البته در اساسنامه شرکت سال مالی آن قیدشده است) یک سری دفتر مالی که شامل یک جلد دفتر روزنامه و یک جلد دفتر کل می‌ باشد را تهیه نماید.

زمان تهیه این دفاتر پس از تأسیس شرکت یک هفته می‌باشد و بعد از تأسیس نیز قبل از شروع سال مالی باید این دفاتر اخذ گردد.

پس اولین اقدام بعد از ثبت اخذ پلمب دفاتر مالی شرکت می‌باشد ، که در صورت عدم تهیه آن جریمه مالیاتی خواهید شد.

اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور

رتبه بندی شرکت ها یک نوع معیار صلاحیت گذاری بر اساس استانداردهای تعریف شده است.

به عبارتی دیگر، رتبه بندی شرکت ها ، بررسی میزان توانایی شرکت (بر اساس نفرات و سوابق آن ها، تجربه¬ی کاری و توان مالی) است که طبق ضوابط و آیین نامه هایی که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مصوب می شود انجام می گیرد.

اشخاص حقوقی برای شرکت در مناقصات دولتی و خصوصی موظف به داشتن رتبه در زمینه فعالیت شرکت از سازمان مدیریت استانی که دفتر مرکزی شرکت در همان استان ثبت شده است، می باشند.

ثبت برند یا علامت تجاری

که هر شرکت یا شخصی می تواند علاوه بر ، به ثبت رساندن نام تجاری خود جهت شناساندن بهتر خدمات و محصولاتش به ثبت برند خود بپردازد تا با حک شدن آن ، بر روی محصولات و هر مکان دیگری خود را بیشتر در ذهن مخاطبان و مشتریان جای دهند.

به منظور تعیین نام تجاری باید توجه داشت نام انتخاب شده توسط صاحب برند ، می تواند تمام و یا چند حرف از آن برگرفته از نام خاص محلی باشد و در نهایت زمانی که نام تجاری مورد نظر خود را انتخاب کرد می تواند آن را از طریق کارشناسان ثبت نارین به ثبت برساند و از طریق آن در بازار کسب و کار شناسایی شود.

اخذ کارت بازرگانی

کارت بازرگانی مجوزی است که به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می‌شود و دارنده‌ی آن می‌تواند به تجارت در عرصه‌ی واردات و صادرات کالا بپردازد.

ثبت سفارش ، ترخیص کالا ، واردات از مناطق آزاد ، حق‌العمل کاری گمرک و صادرات کالاهای مجاز شامل این نوع تجارت می‌شوند.

کارت بازرگانی به دو نوع حقیقی (شخصی) و حقوقی (شرکتی) دسته‌بندی می‌شود.

ثبت نارین از سال 1384 تا کنون با داشتن کارشناسان با تجربه مشاور شما در زمینه امور ثبتی و رتبه بندی شرکت هاست، برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها