|
کدخبر: 210371

ساده‌ترین راه‌های تقویت سیستم کبد

یکی از مهم‌ترین ارگان‌های حیاتی بدن، کبد است که در صورت وجود خلل در آن، همه اندام‌های دیگر، درگیر و بدن دچار مشکل جدی می‌شود. خوراکی‌هایی را بشناسید که از بهترین پاک‌کننده‌های کبد هستند.

کبد، عضو مهم و حساس از اعضای داخلی بدن است که وجود مشکل در آن می‌تواند فرد را زمین‌گیر کند. به نظر کارشناسان، از اساسی‌ترین کار‌های کبد، دفع سموم بدن است. کدام خوراکی‌های طبیعی، به پاکسازی کبد می‌پردازند؟

کلم بروکسل، حاوی گلوکوزینولات، یک ترکیب گوگردی است که از کبد در برابر آسیب‌های سمی و شیمیایی، به‌شدت محافظت می‌کند. به گفته محققان مؤسسه ملی سرطان، این نوع از کلم که دارای بوی تند و طعم تلخ بوده، ضد سرطان شناخته شده است.

لیمو به‌طور طبیعی، یک پاک‌کننده قوی شناخته شده و اسیدیته موجود در لیمو برای سیستم عصبی، گوارش و روده، بسیار مفید است.

آواکادو علاوه بر آن که منبع بزرگی از چربی سالم است، یک خوراکی مفید نیز برای کبد محسوب می‌شود و بر اساس تحقیقات، آواکادو سموم مخرب کبد مانند گالاکتوزامین را از بین می‌برد و از کبد در برابر سموم مختلف، محافظت می‌کند. این میوه، یک آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند سلول‌های آسیب دیده کبد را نیز ترمیم کند.

زردچوبه، ادویه قوی در مبارزه با التهابات درونی بدن بوده و برای دفع عفونت‌های ویروسی نیز بسیار مفید است؛ یک داروی فعال و قدرتمند ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد سرطان و ضد التهاب، شناخته شده و افزودن این ادویه به برنامه غذایی برای افزایش سطح صفرای طبیعی، مناسب است.

آنزیم قدرتمند روی (زینک) باعث انجام واکنش‌های سالم در بدن می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند افراد با سطح پایین روی در بدن، کبد ضعیف و آسیب‌پذیرتر نسبت به سایر افراد دارند.

 گیاه زیبا و شفابخش قاصدک، در بهبود عملکرد کبد مؤثر بوده و دارای آنتی اکسیدان فراوان است که می‌تواند کبد را در برابر سموم، محافظت کند. بر اساس تحقیقات انجام شده پزشکان، اسید کینورنیک موجود در قاصدک برای هضم غذا، تولید صفرا و از بین‌ بردن سموم بدن، بسیار مفید است.

سیر به عنوان یک ضد ویروس، دفع عفونت و میکروب شناخته شده است و این خوراکی با ترکیبات گوگردی داشتن، به عملکرد درست کبد کمک می‌کند. همچنین، منبع غنی از سلنیوم و آلیسین است که حافظ کبد، محسوب می‌شود.

استفاده از آب نیز یکی از ساده‌ترین راه‌های تقویت سیستم کبد است.

به‌طور کلی، مایعات نوشیدن برای کبد بسیار مفید است. آب، چای گیاهی و آب‌لیمو، جزو نوشیدنی‌های پر خاصیت و مفید برای کبد شناخته شده‌اند، زیرا سموم کبد را پاک و از ابتلا به سنگ کیسه صفرا، جلوگیری می‌کنند.

کبد با کمک کلیه‌ها، پوست، سیستم لنفاوی، خون و روده، به سم‌زدایی بدن می‌پردازد.

ارسال نظر