|
کدخبر: 209726

مقایسه ساعت مچی رولکس و هابلوت

اغلب در خرید ساعت مچی های لوکس، به برند های خاص توجه می کنیم. انتخاب میان آن ها قطعا سخت خواهد بود. به طور مثال، یکی از سوال ها این است که – هابلوت یا رولکس، کدام یک بهتر است؟- پاسخ به این سوال، جنبه های مختلفی را در بر می گیرد. بدون شک Rolex و Hublot هر دو در طول این سال ها خوش درخشیده اند. این دو برند لوکس هر دو بسیار محبوب هستند و اغلب هنگام جستجوی یک ساعت لوکس از ساعت سازان معروف سوئیسی مورد توجه قرار می گیرند. اگر به دنبال جلب توجه دیگران هستید، قطعا برنده این بازی، رولکس خواهد بود! اما برند هابلوت نیز در میان صاحب نظران و مجموعه داران، بسیار مورد احترام است! در این مقاله قصد داریم به یک نتیجه جامع برسیم، کدام یک بهتر است؟ هابلوت یا رولکس؟ البته نتیجه گیری را به شما واگذار می کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هابولت-رولکس

تاریخچه برند رولکس

رولکس در سال ۱۹۰۵ توسط مردی جوان و با نام Hand Wilsdorf تاسیس شد. او به دنبال ساخت یک ساعت شیک و منحصر به فرد بود که از دقت بالایی نیز برخودار باشد. طولی نکشید که اولین ساعت رولکس با دیافت گواهی های مختلف و بین المللی وارد بازار جهانی شد. اولین ساعت ضد آب در سال ۱۹۲۶ ایجاد شد (the Oyster watch). این ساعت، پایه و سرآغاز داستان رولکس بود که تا به حالا نیز ادامه داشته است.

تاریخچه برند هابلوت

Hublot در مقایسه با رولکس که در سال ۱۹۸۰ تاسیس شده بود، یک برند فوق العاده جوان و نوپا محسوب می شود. با این حال، بلافاصله با تکنیک های پیشرو در صنعت و مواد نوآورانه به یکی از غول های صنعت ساعت سازی تبدیل گردد. تحت نظر مدیرعامل جدید، هابلوت با اولین ساعت بیگ بنگ در سال ۲۰۰۵ دنیای ساعت را متزلزل کرد. تعداد کمی از مارک های ساعت مچی در سراسر جهان جرات می کنند تا به اندازه هابلوت مرزها را جا به جا کنند!

هابولت

مقایسه قیمت رولکس و هابلوت

قیمت رولکس از حدود ۵۰۰ دلار بیشتر از ارزان ترین Hublot شروع می شود! Rolex Oyster Perpetual و Rolex Datejust ۳۳ در حال حاضر مقرون به صرفه ترین ساعت های رولکس محسوب می شوند. حرکت این ساعت ها کاملا مکانیکی است. ساعت های هابلوت معمولا ارزان تر از رولکس هستند. از مدل های مقرن به صرفه هابلوت می توان به Classic Fusion Lady و Hublot ClassicFusion Automatic اشاره کرد. نوع حرکت این مدل از ساعت ها، کوارتزی است. اما باید سیب را با سیب مقایسه کرد! رولکس ساعت کوارتزی تولید نمی کند. رولکس تنها به ساخت ساعت های مکانیکی می پردازند که توسط کلکسیونرهای سراسر جهان معتبرتر تلقی می شوند. البته در گذشته ساعت های رولکس نیز وجود داشت که آخرین آن ها در سال ۲۰۰۱ تولید شد. اما پس از آن، آن ها فقط بر روی ساخت ساعت های مکانیکی تمرکز کردند.

رولکس یا هابلوت، کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

رولکس، سومین برند شناخته شده سوئیسی در جهان و معروف ترین مارک ساعت سازی سوئیسی با ۱۰۰ درصد اعتبار بین المللی در سراسر دنیاست. اما برند هابلوت در رتبه چهاردهم بهترین برند ساعت سازی سوئیسی است. البته این موضوع ضعف نیست! بلکه هابلوت یک برند بسیار شناخته شده و معروف در سراسر جهان بوده اما به هر حال، رولکس در میان مردم محبوب تر است! بین ارزش یک برند، شناخت یک نام تجاری و ارزش فروش مجدد رابطه مستقیمی وجود دارد. البته برخی از ساعت ها به دلایل دیگر مانند نادر بودن یا نمادین بودن ساعت ارزش فروش مجدد بالایی خواهند داشت. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه نام تجاری نام تجاری یک برند معروف تر باشد، هنگام فروش مجدد سود بیشتری دریافت خواهید کرد. از آنجایی که برند رولکس در میان مردم شناخته شده تر است، معمولا ارزش فروش بیشتری نسبت به هابلوت دارد.

مزایا خرید ساعت های هابلوت

  • ساعت های هابلوت معمولا کمی مقرون به صرفه تر از Rolexes هستند.
  •  Hublot دارای مدل های کوارتز است که دقت بیشتری را ارائه می دهند و نسبت به ساعت مچی مکانیکی، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.
  • هابلوت از نظر ساخت ساعت های متنوع، نسبت به رولکس برتری دارد.
  • مجموعه MP هابلوت جزء شاهکارهای صنعت ساعت سازی محسوب می شود.
  • هابلوت سابقه طولانی در ایجاد ساعت های اسپرت و ورزشی دارد.

هابولت۱

معایب خرید ساعت های هابلوت

  • هابلوت یکی از برندهای اصلی در ساعت ساعت سازی اما به اندازه رولکس محبوبیت ندارد.
  • هابلوت معمولاً ارزش فروش مجدد ساعت های رولکس را ندارند. در مورد میانگین ارزش فروش مجدد در بازار، رولکس، حرف اول را می زند.
  • هابلوت به اندازه رولکس مدلهای بسیار گران قیمت تولید نمی کنند.

مزایا خرید ساعت های رولکس

  • رولکس، شناخته شده ترین مارک ساعت در سراسر جهان است.
  • به طور کلی، ارزش فروش مجدد بهتری نسبت به اکثر مارک های لوکس دارند.
  • بسیاری از مدل های ساعت رولکس دارای فلزات و جواهرات گرانبها مانند الماس هستند.
  • پاراچروم آبی، بند Oysterlock، آلیاژ طلا (رزگلد) و تعدا بسیاری از نوآوری ها توسط شرکت رولکس ثبت شده است.
  • رولکس چندین ساعت نمادین مانند Rolex Submariner و Rolex Cosmograph Daytona ، Rolex Explorer،Sea-Dweller و... را می سازد.
  • ساعت های مکانیکی به دلیل حرکت مکانیکی از دقت فوق العاده بالایی برخوردار هستند.

تی تی بول فروشگاه ساعت مچی در ایران میباشد که انواع این ساعت هارا با قیمت مناسب در اختیار کاربران خود قرار داده است

معایب خرید ساعت های رولکس

  • رولکس نسبت به هابلوت، بندها و مدل های محدودتری را تولید می کند.
  • ساعت های رولکس معمولا بسیار گران قیمت هستند.
  • به دلیل ارزش بسیار بالا، در معرض خطرات مختلفی قرار دارد.

Big Bang، معروف ترین مجموعه هابلوت

مجموعه بیگ بنگ هابلوت، به دلیل استفاده از متریال خاص و طراحی پیشرفته و منحصر به فرد، توجه تفرائ را به خود جلب کرد. برخی از مدل های این مجموعه برای عملکرد بهتر، به توربیلون مجهز شده اند. این ساعت ها نه تنها دارای موادی مانند طلا، کربن و یاقوت کبود هستند، بلکه به ویژگی هایی مانند GMT، کرونوگراف فلای بک و تقویم دائمی نیز مجهز شده اند. اندازه های ۴۵، ۴۴، ۴۲، ۳۹ و ۳۸ میلی متری از این ساعت ها موجود هستند.

Submariner، معروف ترین مجموعه رولکس

یکی از بهترین چیزها در مورد Rolex Submariner تاریخچه داستان آن است. در طول این سال ها، این ساعت اثر خود را در جهان به جا گذاشته و تغییرات بزرگی را ایجاد کرده است. Submariner برای اولین بار در سال ۱۹۵۳ منتشر شد و یکی از اولین ساعت های غواصی بود که تا کنون تولید شده بود. هنگامی که Rolex Submariner برای اولین بار منتشر شد، حدود ۱۵۰ دلار قیمت داشت. اغلب گفته می شود که هر ساعت غواصی که امروزه وجود دارد به نوعی تحت تأثیر این مدل رولکس بوده است.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر