|
کدخبر: 205537

همه چیز درباره مواد شیمیایی آزمایشگاهی + عوامل موثر بر قیمت + معرفی مرکز خرید معتبر در ایران [پاییز ۱۴۰۰]

اگر دوست دارید با انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی و عوامل موثر بر قیمت آن ها آشنا شوید و از چه منبع معتبری می توانید تهیه کنید، مطالعه این مطلب را پیشنهاد می کنیم. | دایا اکسیر

انواع مواد شیمیایی

انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی - فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی | دایا اکسیر

به طور کلی انواع مواد شیمیایی را می توان در دسته های زیر طبقه بندی کرد که عبارت است از:

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی غذایی و دارویی

مواد نانو

مواد شیمیایی طبیعی

مواد شیمیایی مصنوعی

یکی از اصلی ترین و پرکاربرد ترین این مواد، مواد شیمیایی آزمایشگاهی محسوب می شود. به همین خاطر میخواهیم در این مطلب به بیان نکات مهم در خرید و فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی، عوامل موثر بر قیمت و همچنین معرفی یکی از معتبرترین مراکز خرید و فروش مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بپردازیم. اما قبل از شروع بهتر است یک آشنایی کلی درباره این نوع محصولات کسب کنیم.

آشنایی با مواد شیمیایی آزمایشگاهی

از بهترین مارک های این ترکیبات شیمیایی میتوان به مواردی چون سیگما آلدریچ، مرک و فلوکا اشاره کرد که از این ترکیبات در آزمایشگاه‌ های دارویی، غذایی، پژوهشی و غیره در تعیین و تست آنزیم ها، آنتی بادی ها و سایر موارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال می خواهیم به معرفی بعضی از مواد شیمیایی آزمایشگاهی که جرم آنها قابل اندازه گیری است، بپردازیم. این مواد عبارت اند از:

استرنسیوم کربنات برای تولید شیشه تلویزیون، سرب زدایی وآتش بازی

پتاسیم پرمنگنات اکسیدبرای گند زدایی، ثابت کردن رنگ و محلول های حجم سنجی

پتاسیم سولفات در کولر ها و آب های معدنی

سدیم بی کربنات برای دارو سازی، پخت نان و ساخت محلول های حجمی

نقره نیترات برای عکاسی و شناسایی گاز کلر

این مواد حتی در مصارف روزانه افراد نیز کاربرد دارند که هر روزه ممکن است با آنها روبه رو شده باشید اما متوجه آن نباشید. برای مثال نمک سفره یا سدیم کلرید، سرکه یا استیک اسید، گچ یا کلسیم کربنات، الماس یا کربن کریستاله، جوهر نمک یا هیدرو کلریک اسید، جوش شیرین یا سدیم بی کربنات موادی هستند که ما با آنها سروکار داریم.

معرفی یک منبع معتبر در تهیه مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مرکز فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی | دایا اکسیر

در آشنایی با مواد شیمیایی آزمایشگاهی، بهترین مارک های این محصولات را شناختیم. یکی از شرکت های معتبر و مورد اطمینان به عنوان نماینده رسمی برند سیگما آلدریچ و دیگر برندهای بزرگ و معروف مثل فروش مواد شیمیایی مرک آلمان در زمینه واردات و فروش آنها که سابقه ای بی نظیر و درخشان دارد و به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید و و برترین مرکز فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی در تهران تبدیل شده است، شرکت دایا اکسیر نام دارد. شما با مراجعه به این سایت می توانید خرید محصولات آزمایشگاهی خود را با اطمینان خاطر انجام دهید و یا لیست استعلام قیمت محصولات مورد نیاز خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید از کارشناسان مجرب این شرکت نیز برای تهیه محصولات خود مشاوره بگیرید.

مهم ترین نکات خرید درباره مواد شیمیایی آزمایشگاهی

خب بعد از همه اینها باید بدانیم چه نکاتی را در خرید این محصولات باید مد نظر داشته باشیم؛ یعنی چه مواردی از اهمیت بالایی برخوردار است. کافیست برای رسیدن به جواب این سوال در ادامه همراه ما باشید.

مطالعه lable روی مواد

شما با مطالعه lable بسته بندی محصولات به اطلاعات مهمی که توسط کارشناسان درج شده است می رسید که می تواند شما را در انتخاب محصول کمک دهد.

توجه ویژه به جزئیات و مشخصات محصول

از جمله مشخصاتی که باید در خرید یک محصول به آن توجه کنید تا از حوادث ناگهانی مواد به دلیل واکنش های شیمیایی جلوگیری کنید شامل موارد زیر است:

نام دقیق و علمی محصول و فرمول شیمیایی آن

درجه خالص و ناخالص بودن

تاریخ انقضا

نکات گفته شده درباره هشدارها

توجه به احتیاط های لازم گفته شده برای محصول

شناخت انجام کمک های اولیه محصول در صورت صدمه دیدن افراد در کار

شناخت برندهای معروف برای تهیه محصول

توجه به مواد و گرید مورد نیاز خود برای کار

مقدار خریداری مواد آزمایشگاهی

توجه به شرایط محیطی برای نگهداری و محافظت از مواد

خواندن تمامی دستورالعمل های مربوط به محصول و رعایت آنها

  • خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی توسط یه فرد متخصص

فردی که اقدام به خرید محصولات می کند باید دانش کافی درباره فرمول، کاربرد، خطرات احتمال، مواردی که در استفاده از محصول نیاز به احتیاط دارد و همچنین شرکت های تولید کننده مواد، داشته باشد.

  • برآورد هزینه های خرید محصول

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان خرید  مواد شیمیایی آزمایشگاهی باید به آن توجه کنید بحث قیمت و برآورد هزینه محصولات است که در ادامه به عوامل تاثیر گذار بر قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی اشاره خواهیم کرد.

از دیگر موارد مهم در خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی عبارت است از:

همانطور که میدانید نتیجه آزمایش ها براساس غلظت درج شده محصول می باشد. به همین خاطر باید دقت بالایی در انتخاب مراکز تهیه مواد داشته باشید تا بتوانند یک محصول با غلظت و خلوص واقعی را به شما ارائه دهند.

مواد شیمیایی از حساسیت بالایی در برابر عواملی چون رطوبت، نور، دما و غیره برخوردار هستند که به آن MSDS می گویند. پس باید در خرید محصولات به MSDS آنها توجه شود تا باعث بروز خطرات جانی و مالی نگردد.

یکی دیگر از نکات توجه به بسته بندی محصولات است چرا که یک ماده شیمیایی باید براساس خواصی مانند سمیت، خورندگی، واکنش با هوا، جذب رطوبت و … بسته بندی گردد.

عوامل موثر بر قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی

همان طور که گفتیم یکی از کارهایی که باید هنگام خرید محصولات انجام دهید برآورد هزینه هاست که به موارد مختلفی بستگی دارد. از تاثیر گذارترین گزینه هایی که در قیمت خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی وجود دارد که عبارت است از:

بازار عرضه و تقاضا

نوسانات ارزی و دلار

کیفیت و درجه خلوص مواد

هزینه حمل و نقل

قوانین حقوقی و مالیاتی و همچنین قوانین وارداتی-صادراتی

سخن پایانی

در این مطلب موارد مهم در خرید و عوامل موثر بر قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی گفته شد و همچنین یک مرکز مهم و فعال در این زمینه نیز خدمت شما معرفی گردید.

اما مطلب مهمی که وجود دارد این است، هزینه حمل و نقل بیشترین تاثیر را در خرید و فروش مواد آزمایشگاهی و شیمیایی دارد. چراکه هزینه حمل و نقل بسته به سفارش خرید مواد شیمیایی و متفاوت بودن فاصله انبارها، مختلف است و همچنین اینکار از سختی و دشواری  بسیار بالایی برخوردار می باشد.

با این حساب، دایا اکسیر یکی از شناخته شده ترین شرکت‌های ایرانی وارد کننده و مرکز فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی برندهای بزرگ همجون سیگما آلدریچ و مرک است و تلاش کرده تا هزینه های متغیر هفته ای و ماهانه این محصولات را در بازه های زمانی مختلف ثابت نگه دارد که اینکار باعث شده تا رضایت بسیاری از مشتریان را جلب  کند.

برای مطالعه مطالب علمی و آشنایی بیشتر به وب سایت دایا اکسیر مراجعه کنید.

راه ها ارتباطی با ما ؛

شماره تماس دفتر : ۰۲۱۲۲۳۲۷۰۴۳
واتس اپ: ۰۹۰۱۷۷۷۷۰۲۳
ایمیل :  info@dayaexir.com
نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها