|
کدخبر: 205208

مصاحبه اختصاصی با یکی از کارآفرینان برتر کشور مهندس سید مهدی یاسینی

سبک زندگی مصاحبه اختصاصی با یکی از کارآفرینان برتر کشور مهندس سید مهدی یاسینی

گروه توسعه صنعت یاسین در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را با هدف کمک به مدیریت در حوزه بازیافت خودروهای فرسوده آغاز نمود و توانست ۲۰درصد از سهم این حوزه در کشور را از آن خود نماید. این هلدینگ در راستای گسترش و توسعه فعالیت های خود، با تاسیس گروه شرکتهای صنعتی و بازرگانی یاسین در سال ۱۳۹۶ و با هدف ارائه خدمات پیشرفته، مطلوب و همچنین سرمایه گذاری در حوزه های واردات، نوسازی، ساختمانی، بازرگانی خارجی و فناوری اطلاعات فعالیت خود را گسترش بخشید و اکنون توانسته است با به کارگیری نیروهای شایسته و امکانات موجود و برنامه ریزی های کوتاه مدت و درازمدت به یکی از بزرگترین هلدینگ های مطرح کشور تبدیل شود.

گروه شرکت‌های صنعتی و بازرگانی یاسین در حوزه های واردات و فناوری اطلاعات، در سال ۱۳۹۶ اقدام به تاسیس شرکت پرهان تک نمود که این مجموعه بعنوان یکی از ده شرکت برتر وارد کننده موبایل در ایران، با واردات قانونی و عرضه ی همزمان محصولات گوشی های همراه مختلف، نقش غیرقابل انکار و به سزایی را در رشد بازار گوشی همراه در کشور ایفا نموده است.

جناب آقای مهندس سید مهدی یاسینی یکی از اعضای هیئت مدیره این هلدینگ و همچنین یکی از کارآفرینان برتر و برجسته در این حوزه می باشد، که نقش پر رنگی در ایجاد شغل برای هزاران نفر در کشور را ایفا نموده است، در ادامه به مصاحبه با ایشان می پردازیم.

اولین سؤال، لطفاً خودتون رو معرفی و در خصوص تاریخچه و تاسیس مجموعه توضیحاتی رو بیان کنید؟

اینجانب سید مهدی یاسینی متولد ۲۹ شهریور ماه ۱۳۶۳ در شهر گلپایگان و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس در رشته بازرگانی می باشم و در سال ۱۳۸۵ به اتفاق برادرانم تصمیم گرفتیم شرکت توسعه صنعت یاسین را تاسیس نماییم.

ایده اولیه شما در رابطه با تاسیس و راه اندازی شرکت چه چیزی بوده است؟

با آغاز به کار پروژه اسقاط خودروهای فرسوده کشور، ما هم در سال ۱۳۸۴ وارد این حوزه شدیم و سپس با توجه به رویکرد کمک به مدیریت این حوزه در کشور و همچنین اهمیت مقوله محیط زیست و در ادامه روند توسعه مجموعه، با تاسیس شرکت توسعه صنعت یاسین در سال ۱۳۸۵، به مجموعه نوسازی ناوگان ملحق شدیم.

از دیدگاه شما کدام ویژگی فردی بیشترین تأثیر را در موفقیت شما داشته است؟

من موفقیت خود را مدیون لطف خداوند متعال، پشتکار و اتحاد بین خود و برادرانم می دانم.

در رابطه با کارآفرینی بصورت مستقیم و غیرمستقیم برای چند نفر اشتغال زایی نموده اید؟

با توجه به اینکه ایجاد اشتغال، در روند ایجاد ثبات اقتصادی موثر می باشد. خوشحالیم که توانسته ایم به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بالغ بر  ۲۰۰۰نفر ایجاد شغل ایجاد کنیم.

شکست در کار رو چگونه توصیف میکند؟ به نظر شما آیا شکست لازمه پیشرفت و پیروزی هستش؟

عموما فعالیت های اقتصادی همواره داری فراز و فرود‌های بسیاری هست و ما نیز از این امر مستثنی نبوده ایم. اما من شکست را نرسیدن به اهدافی که انسان برای خودش ترسیم نموده است می دانم و ایمان دارم که شکست پله اول موفقیت است.

وجه تمایز کار شما با افراد دیگر این حرفه در چه مواردی است ؟چه چیزی محصولات و خدمات شما را متفاوت می‌کند؟

مهم ترین بخش تمایز ما در سه قالب چابک سازی سازمان، استفاده بهینه از تکنولوژی روز و همچنین بهره گیری از پتانسیل نیروهای جوان و خلاق بوده است.

به‌جز کارآفرینی درباره چه مباحث دیگری فعالیت می کنید؟

من در صنایع مختلف اعم از ساختمانی، خودرو و همچنین امور بازرگانی فعالیت و سابقه کارآفرینی داشته ام.

مهندس مهدی یاسینی

 

آقای سید مهدی یاسینی چه زمانی به فکر ایده راه اندازی برند خود افتادید؟

با توجه به پتانسیل موجود در مجموعه، از همان ابتدا تصمیم به خلق برندی قدرتمند گرفتیم، که با ارائه خدمات متفاوت بتواند حس اعتماد را در مردم جامعه فراهم آورد.

یکی از مهمترین پشتوانه‌های یک کارآفرین نقدینگی و سرمایه مالی است. به عنوان یک کارآفرین این موضوع را چطور ارزیابی می کنید؟

قطعاً فرآیند مالی و سرمایه در مسیر هر کاری بسیار حائز اهمیت است. ما نیز در ابتدا با سرمایه خیلی کم شروع به کار کردیم و با استعانت و لطف خدا، پشتکار و استفاده از تجربیات همکاران موفق، توانستیم این موضوع پر چالش را به بهترین نحو مدیریت نماییم.

به عنوان شخصی که در زندگی تجربیات زیادی کسب کرده و توانسته پیشرفت کند چه توصیه‌ای به کسانی دارید که می‌خواهند در این راه قدم بگذارند؟

به عقیده من برای انجام موفقیت آمیز هر فعالیتی، ابتدا باید به انجام آن کار ایمان داشت سپس تبیین هدف نمود،پس از آن برنامه ریزی دقیق انجام داد و در نهایت با حرفه ایی گری آن کار را به انجام رساند. حتماً با رعایت این موارد شانس موفقیت بالا خواهد بود.

مهمترین دغدغه ای که اکنون با آن مواجه هستید چیست؟

در حال حاضر برای من بزرگترین دغدغه ایجاد ثبات در مسیر پیشرفت مجموعه با توجه به نوسانات اقتصادی و تحریم هایی موجود در کشور می باشد، اما همواره با استعانت از خداوند متعال، پشتکار و برنامه ریزی، تلاش کردیم. بهترین نتیجه را برای مجموعه و همکاران محترمی که به هر شکل در این شرکت امرار معاش می نمایند فراهم کنیم.

بزرگترین مشکلات موجود در بازارکار و اقتصاد از دیدگاه شما(تولید، عرضه و فروش) کدام است؟

شاید اصلی ترین مشکل و دغدغه پیش روی ما از نگاه اقتصادی، تغییرات گسترده و عدم ثبات در تصمیمات کلان کشور و قانون گذار (رگولاتوری) می باشد که ما در آن تاثیر گذار نیستیم و باید به سرعت خودمان را با این شرایط وفق بدهیم. شاید اگر ثبات بیشتری وجود داشت می توانستیم تصمیمات بلند مدت تری بگیریم  و موضوعات را با آینده نگری و اطمینان بیشتری مدیریت کنیم.

جناب آقای سید مهدی یاسینی آینده چشم انداز کسب و کار خود را در کوتاه مدت و درازمدت چگونه می بینید؟

ما با چشم انداز موفقیت، پای در میدان گذاشتیم و امیدوارم در گذر زمان ضمن گسترش و توسعه فعالیتها و جذب نیروهای کارآمد، نقش تاثیرگذاری را در مسیر کارآفرینی و اشتغال زایی کشور ایفا نماییم تا از این طریق در روند زندگی افراد جامعه به واسطه ایجاد اشتغال تاثیرگذار باشیم .

از توضیحات شما بسیار سپاسگزارم. در انتها اگر موضوع یا صحبتی هست بفرمایید؟

خدا را شاکرم که با لطف همیشگی خود، ما را در اجرای رسالتمان همراهی نمود و ما نیز با پشتکار و تلاش بی وقفه، در مسیر شکوفایی و توسعه مجموعه و پیشرفت همکاران عزیزمان سربلند بوده ایم و امیدوارم در این راهی که آغاز نموده ایم برای جامعه و کشورمان مفید و موثر باشیم.

سید مهدی یاسینی

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر