|
کدخبر: 195473

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با یک کارشناس دکوراسیون مطرح شد:

این سبک از دکوراسیون جذاب و ارزان است!

افزایش گرایش عمومی به دکوراسیون داخلی با وسایل دور ریختنی حکایت از کاهش قدرت خرید خانوار و فاصله گرفتن از هزینه های دکوراسیون معمول است.

اقتصاد این سبک از دکوراسیون جذاب و ارزان است!

در چند سال اخیر، افزایش قیمت دلار و نوسانات ارزی، بصورت دومینووار بر سایر بخش های زندگی عموم مردم اثر گذاشته و سبک زندگی افراد را دستخوش تغییرات زیادی کرده است. این تغییرات حتی در بازار طراحی و دیزاین منزل نیز تاثیر گذار بوده، به طوری که امروزه افراد بیشتر از هر زمان دیگر به دنبال راه هایی برای بهینه سازی در استفاده از تجهیزات دکور و طراحی منزل خود هستند. 

از این رو طراحان دکور سعی بر آن دارند که در طراحی خود از متریال ها نهایت استفاده را کرده، و با در نظر گرفتن عواملی چون: به صرفه بودن لوازم مورد استفاده، موجود بودن آن در بازار، کیفیت و جنس لوازم، از نهایت نبوغ و خلاقیت خود استفاده کرده و به ایجاد طرح های زیبا و در عین حال به صرفه در طراحی دکوراسیون بپردازند. در رابطه با این موضوع با بردیا طاهری طراح و دیزاینر داخلی منازل به گفت و گو نشستیم، تا از حال و احوال کسب و کار دکوارتورها در ایام کرونا و تاثیرات گرانی مصالح براستفاده از مواد ضایعات در طراحی دکوراسیون داخلی جویا شویم. 

مواد بازیافتی، به صرفه و خلاقانه در طراحی دکور

طاهری در خصوص روند روز افزون استفاده از مصالح بازیافتی در طراحی و دکورایسیون منزل گفت: زمانی که طراحی و دیزاین متناسب با بودجه و هزینه های پروژه است، کمتر شاهد استفاده از مصالح ضایعات برای استفاده از دکوراسیون هستیم، اما اکنون به دلیل گرانی مصالح، طراحان به فکر ایجاد سازوکاری برای پیش بردن فرایند طراحی و دیزاین هستند، بطوری که در عین زیبایی، بتوان از مصالح بیشترین بهینه سازی را انجام داد. 

وی افزود: استفاده از مواد و مصالح ضایعات امروزه رواج بیشتری پیدا کرده، به طوری که گاهی طراحی و دکور با وسایل ضایعات توسط خود اشخاص در منازل انجام می گیرد، یعنی کاربر فضا، خودش اقدام به دکوراسیون با وسایل ضایعات در خانه یا در کافی شاپ می کند، و دلیل عمده این امر بودجه کم و افزایش قیمت روزافزون مصالح است.

بردیا_طاهری.jpg2

از طرفی موضوع نبوغ و برتری طراحان دکوراسیون نیز در میان است، حس اثبات و برتری از سایر طراحان سبب بروز خلاقیات در میان طراحان دکوراسیون شده است. 

دکوراسیون به سبک ایرانی، گران قیمت و کم طرفدار

طاهری اظهار کرد: طراحی ودکوراسیون خانه به سبک ایرانی، که انعکاس دهنده فرهنگ و سنت و آداب ایرانیان است، کمتر رواج دارد چرا که از بین سبک های رایج در طراحی دیزاین، سبک طراحی دکور ایرانی و رومی از سایر سبک ها متحمل هزینه های بیشتری است، اما از طرفی می توان سبک های ایرانی را به گونه ای اجرا کرد تا هزینه های کمتری را ایجاد کند. با این وجود باز هم تمایل مردم برای استفاده از طرح های دکوراسیون به سبک مدرن بیشتر شده و همین امر باعث پیش روی خط فکری طراحان دکور به سمت طراحی به سبک مدرن شده است. 

تاثیر کرونا بر کسب و کار دیزاینرها

از زمان شروع تشدید تحریم ها علیه ایران، نمی توان تاثیر مستقیم بازار ارز بر رکود کسب و کار دیزاین و استفاده از مصالح درجه یک را نادیده گرفت، علاوه بر آن با شیوع کرونا افت صد در صدی را در بازار طراحی و دیزاین داخلی تجربه کردیم، بسیاری از کارفرمایان از طراحی و دیزاین صرف نظر کرده و مردم نیز به دلیل ترس از کرونا تمایلی به نوسازی و طراحی دیزاین در منزل خود را نداشتند، اما در حال حاضر با عادی شدن بحث کرونا در جامعه، رونق حرفه ی دکوراسیون داخلی  پر رنگ تر شده است. 

ارسال نظر