|
کدخبر: 201204

تیزر تبلیغاتی آسان‌ترین راه برای رساندن صدای برندتان به گوش مخاطبان

امروز ما در عصر تبلیغات دیجیتالی زندگی می‌کنیم. دیگر همۀ سازمان‌ها، از مؤسسات بزرگ گرفته تا کسب‌وکارهای کوچک، محصولات خود را به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی و دیگر بسترهای دیجیتال تبلیغ می‌کنند. اما وقتی این تبلیغات در قالب ویدئوهای جذاب انجام می‌گیرد، نتایج بسیار عالی‌تری در پی خواهد داشت.

سبک زندگی تیزر تبلیغاتی آسان‌ترین راه برای رساندن صدای برندتان به گوش مخاطبان

تیزرهای تبلیغاتی از دیگر قالب‌ها سرگرم‌کننده‌تر و حتی و آموزنده‌تر هستند. بازاریابان می‌توانند طیف وسیعی از مخاطبان را با استفاده از تبلیغات ویدئویی برای آگاهی از محصولات خود هدف قرار دهند. البته باگذشت زمان، ساخت تیزر تبلیغاتی تکنیکی‌تر و حتی سخت‌تر می‌شود. چراکه دیگر مخاطبان عادی با تله‌ها و دام‌های کلاسیک تیزرها آگاه هستند و شما باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید.

علاوه بر مزایایی که نصیب شما و کسب‌وکارتان خواهد شد، مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند بر اساس اطلاعات ارائه شده در تیزر، تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد محصولات بگیرند. به‌هرحال از هر طرف که نگاه کنیم، این ویدئوها با هدف گرفتن ویژگی‌های روان‌شناختی انسان، نقش مهمی در برندآگاهی دارند. اما چه مزایایی دیگری می‌توان برای تیزرهای تبلیغاتی نام برد؟ با ما همراه باشید تا با برخی مزایای ساخت و انتشار تیزرهای تبلیغاتی آشنا شویم.

تبدیل بازدیدکننده به خریدار

تبلیغات ویدئویی راهی عالی برای خلق بازدیدکننده و تبدیل او به خریدار است. تیزرهای تبلیغاتی جذاب، باعث می‌شوند مصرف‌کننده به صفحۀ اجتماعی یا وب‌سایت شما مراجعه کند و پس از آگاهی از ویژگی‌های محصول، خرید موردنظرش را انجام دهد. البته هر تیزری موجب این اتفاق نمی‌شود. تیزری لازم است که در عین کوتاه و ساده بودن، تعجب‌برانگیز و به‌یادماندنی نیز باشد.

این بسیار مهم است که در تیزر تبلیغاتی خود یک فراخوان و دعوت قوی برای اقدام مخاطب گنجانده باشید. آمارها نشان می‌دهند استفاده از تبلیغات ویدئویی در توضیحات محصول می‌تواند فروش را تا 40 درصد افزایش دهد.

قابلیت اشتراک‌گذاری بالا

اغلب مردم دوست دارند ویدئوهایی که توجهشان را جلب می‌کنند بین اعضای خانواده، دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. این اتفاق روزانه بارهاوبارها در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد. آمارها نشان می‌دهند که تقریباً 92 درصد از ویدئوها به طور مرتب در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته می‌شوند. این یعنی مؤثرترین راه برای دستیابی به مخاطبان عظیم، آن هم به شیوه‌ای ارگانیک و کم‌هزینه.

حال هرچه تعداد اشتراک‌گذاری یک تیزر خاص بیشتر باشد، نمایان شدن نام تجاری بیشتر خواهد بود. برای هدف قراردادن گروه خاصی از مصرف‌کنندگان، باید نام تجاری خود را درون ویدئویی میخکوب‌کننده حل کنید تا در کنار نمایش محتوای جذاب، برندتان نیز جلوه پیدا کند. این راهکار سطح تعامل را افزایش می‌دهد و شما را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد. 

متناسب با موبایل و تبلت

امروزه اغلب مردم تمایل دارند با موبایل و تبلت‌هایشان وارد فضای دیجیتال شوند و ساعت‌ها در آن غرق شوند. پس این تمایل نیز وجود دارد که تبلیغات ویدئویی هم بر روی این دستگاه‌ها مشاهده شود. تیزرها با انعطاف‌پذیری بالایی که دارند، قادرند در هر بستر و هر دستگاهی پخش شوند. برخلاف بروشورها یا بیلبوردهای فیزیکی که در برندآگاهی کاربرد محدودی دارند.

آموزش و انتقال اطلاعات

بازاریابان می‌توانند با گنجاندن ایده‌ها و اطلاعات ارزشمند در تبلیغات ویدئویی خود، مخاطبین را در مورد یک موضوع خاص آموزش دهند. مثلاً در کنار آموزش نحوۀ کار یک محصول، می‌توان در مورد خود برند و خصوصیات متمایز آن نیز حرف زد.

از طرفی تیزرها یکی از بهترین رسانه‌ها برای قصه‌گویی هستند. ازآنجاکه این نوع ویدئوها می‌توانند هم از نظر بصری و هم صوتی جذابیت بالایی داشته باشند، قادرند اطلاعات موردنظر را در مدت‌زمان کوتاهی منتقل کنند. این موضوع برای انسان بی‌حوصله و عجول عصر مدرن دقیقاً مثل یک معجزه است. البته در کنار همۀ این‌ها نباید از تأثیر احساسی مطلوب تیزرهای جذاب غافل شد.

کمک به سئو و رتبه‌بندی سایت

موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و غیره بیشتر از آنکه به سایر قالب‌های محتوا علاقه داشته باشند، محتوای ویدئویی را به جستجوگران نشان می‌دهند. به این صورت که محتوای ویدئویی را در بالای صفحۀ جست‌وجو نمایش می‌دهند. بنابراین ساخت ویدئوی تبلیغاتی هوشمندانه می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند.

از طرفی انتشار ویدئوها در بسترهای مختلف رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما در رسیدن به مخاطبان هدف کمک کند. مثلاً می‌توانید تبلیغات ویدئویی را در صفحۀ ابتدایی وب‌سایت خود قرار دهید تا همان ابتدا توجه مخاطبین را جلب کنید.

یا مثلاً بازدیدکنندگانی که پست وبلاگ را می‌خوانند، با مشاهدۀ تیزر شما کنجکاو می‌شوند در مورد محصولات جدیدی که تولید کرده‌اید اطلاعات کسب کنند. البته مهم است که محتوای ویدئویی را برای سایت خود بهینه‌سازی کنید. یک ویدئوی کوتاه با عناوین و محتواهای چشم‌نواز به‌احتمال زیاد توجه مخاطب را جلب می‌کند.

نتایج قابل‌اندازه‌گیری

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تبلیغات ویدئویی قابل‌اندازه‌گیری بودن است. تجزیه‌وتحلیل چنین ویدئوهایی با گزارش‌هایی که مثلاً یوتوب یا اینستاگرام به ما می‌دهند، به‌راحتی قابل انجام است. میزان لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری و باقی مواردی که در قسمت Insight قابل‌دسترسی هستند، می‌تواند به بازاریاب کمک کند تا کمپین بازاریابی خود را بهبود ببخشد یا حتی آن را بازسازی کند.

تبلیغات نتیجه‌بخش و مقرون‌به‌صرفه

پلتفرم‌های آنلاین مثل آپارات، اینستاگرام، یوتوب و... بسیار ارزان‌تر از رسانه‌های سنتی هستند. تبلیغات ویدئویی به مدت طولانی در نتایج جستجوی گوگل می‌مانند و به این راحتی‌ها حذف نمی‌شوند. پس در صورت ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب، این قابلیت می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

شرکت تبلیغاتی اسپایرل در ساخت تیزر تبلیغاتی

بهترین تیزرها برای به‌روزترین سلیقه‌ها!

آژانس تبلیغاتی اسپایرل آماده است با ساخت تیزرهای تبلیغاتی متفاوت و هنرمندانه، شما را در مسیر معرفی محصولات یا خدمات جدیدتان یاری کند. شما قرار است ببینید یک تیزر عالی که با استانداردهای روز دنیا ساخته شده باشد، واقعاً می‌تواند برای شناسایی برند شما معجزه کند. سابقۀ درخشان ما در ساخت ویدئوهایی الهام‌بخش، ابتکاری و حرفه‌ای، نشانگر این است که در کار خود وسواس ویژه‌ای به خرج می‌دهیم تا بهترین تیزرها را برای جدیدترین سلیقه‌ها ارائه دهیم.

 شما می‌توانید انواع تیزر تبلیغاتی مانند معرفی محصول، تور کارخانه یا شرکت، تریلر فیلم، مصاحبه، موشن‌گرافیک، استاپ‌موشن و هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را داشته باشید. دیگر دورۀ حسرت و فکر کردن به ایده‌ها به پایان رسیده. باید قدمی در راستای عملی کردن ایده‌هایتان بردارید. تیم تبلیغاتی اسپایرل تا دیدن نتایج و لمس اهدافتان، با شما همراه خواهد بود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها