|
کدخبر: 180971

برگزاری نمایشگاه عکس «آسیب» با موضوع اعتیاد

آیین رونمایی از کتاب آسیب همزمان با گشایش گالری عکس با موضوع اعتیاد برگزار می شود.

آیین رونمایی از کتاب و گشایش نمایشگاه عکس "آسیب" با موضوع اعتیاد مصادف با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در روز جمعه4 تیرماه یکهزار و چهارصد در گالری مجازی دور بین دات نت ساعت ۱۶ به آدرس doorbin.net/gallery website برگزار خواهد شد.

پوستر_اعتیاد

مسأله اعتیاد به مواد مخدر و محرک در جوامع، همواره مورد توجه همگان بوده است. اما از منظر رفتارشناسی، هر امری که به عادت بدل شده را اعتیاد گویند که عمدتا میان افراد دارای نقاط مشترکی است . این مجموعه حاصل مطالعه، پژوهش و تحقیق و بیش از ۸ سال حضور در پاتوقها و کمپ‌های ترک اعتیاد و همنشینی با افراد معتاد است. افرادی که با این بیماری زندگی می کنند و بعضاً از بدو تولد دچار آن بوده اند.

اولین موضوعی که به آن پرداخته شده، خالکوبی، توهم، رویا و خیالبافی، به مثابه زبان مشترک میان معتادان و محصول ذهن و شخصیت آنها است .موضوع دوم، محیط اعتیاد و تاثیر آن بر افراد در پاتوقها است که باعث درگیری میان آنها میشود. سومین موضوع، پژوهشی است در مورد فعل و انفعالاتی که پساز مصرف مواد به وجود میآید و تاثیری که بر جسم آنها دارد و باعث تخریب جسم فرد معتاد میشود مانند تخریب لثه ها و دندانها. مجموعه پیش رو، به اعتیاد را به عنوان یک بیماری که عوامل مختلفی در ایجاد آن نقش دارند، مینگرد. سبک زندگی اشتراکی و آسیبهای وارده به آنها بدون ذکر اسامی افراد مورد نظر در معرض دید قرار گرفته است. مجموعه فوق حاصل حمایت فردی دلسوز در این حوزه به نام آقای علیرضا مهدیقلی (معروف به حاج علی صافکار) و همچنین بعضی از کمپ داران است.

در بخش پاتوق ها از همکاری حبیب بهرامی (موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهائی) بهره برده ام، همچنین از پزشکان متخصص کاهش آسیب های اجتماعی و مدیر هنری کتاب؛ دکتر سیداحمد سیدعلی نقی، دکتر محمدصادق شیرازی، دکتر محمدرضا حدادی(مرکز مطالعات اعتیاد ایران)، دکتر شهلا میرفخرائی و آقای فرهاد سلیمانی که همراه اینجانب بودند، از همگی عزیزان سپاس گزارم.

 

ارسال نظر