|
کدخبر: 180868

اختصاصی گسترش‌نیوز:

مال باختگان صرافی کریپتولند چه کار کنند؟

از امروز اول تیرماه ۱۴۰۰ کاربران صرافی کریپتولند می‌توانند با مراجعه به سایت cryptoland.com مشخصات خود را جهت حسابرسی ثبت کنند.

فناوری مال باختگان صرافی کریپتولند چه کار کنند؟

۲۷ اردیبهشت ‌ماه سال جاری بود که خبر دستگیری سینا استوی مدیرعامل صرافی کریپتولند در رسانه‌ها منتشر شد. این خبر سرمایه‌گذاران کریپتولند را به شدت نگران کرد و بیش از یک ماه است که منتظر اخبار تازه از این صرافی هستند.

واکنش‌های اولیه در خصوص سرمایه مردم چه بود؟

هم‌زمان با بسته شدن صرافی کریپتولند به واسطه بازداشت سینا استوی عباس آشتیانی رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مردم را به آرامش دعوت کرد. قرار بر این بود که دارایی دیجیتال مردم بعد از بررسی سوابق تراکنش‌ها به آن‌ها برگردد.

همچنین ۳ روز از بازداشت استوی گذشته بود که سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: مالباختگان این صرافی می‌توانند مدارک خود را در خصوص میزان سرمایه از دست رفته، به سایت گرداب ارائه کنند.

البته صبر کاربران کریپتولند هم در این یک ماهه تمام شد و ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ مقابل دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تجمع کردند. نکته جالب این هست که این صرافی بالغ بر ۱۵۰ هزار کاربر دارد.

کاربران-کریپتولند

کاربران چگونه دارایی خود را از کریپتولند دریافت کنند؟

روز گذشته اعلام شد که فرآیند حسابرسی کاربران صرافی کریپتولند از امروز اول تیرماه، آغاز می‌شود. کاربران برای احراز هویت طبق جدول زمان‌بندی باید به سایت cryptoland.com مراجعه کنند.

البته این زمان‌بندی بر اساس کد ملی هست و نوبت ثبت‌نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۰، ۱ و ۲ است، روز سه‌شنبه اول تیرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ است.

همچنین نوبت ثبت‌نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ارقام ۳، ۴ و ۵ است، روز چهارشنبه ۲ تیرماه خواهد بود.

نوبت ثبت‌نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ارقام ۶، ۷ و ۸ است، پنجشنبه ۳ تیرماه هست.

در نهایت هم نوبت ثبت‌نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آن‌ها رقم ۹ است و همچنین کاربرانی که به هر دلیل موفق به ثبت‌نام در تاریخ‌های قبلی نشده‌اند، جمعه ۴ تیرماه خواهد بود.

روند سامانه به چه صورت هست؟

بر اساس رقم آخر کد ملی در زمان مشخص شده باید به سامانه cryptoland.com مراجعه کنید. این سامانه از شما در چندین مرحله اطلاعاتی را می‌خواهد.

در ابتدای ورود با این پیام مواجه می‌شوید که مبنی بر بررسی میزان دارایی کاربران صرافی کریپتولند و الزام به خود اظهاری دارایی ریالی و رمز ارزی کاربران و انجام احراز هویت هر یک از آنان و در نهایت استرداد دارایی آنان، بر اساس جداول ذیل نسبت به ورود به سایت و تکمیل مراحل فوق اقدام نمایید، بدیهی است دارایی اظهار شده توسط کاربران نباید از طریق فعالیت‌های غیرمجاز از جمله پول‌شویی، شبکه‌های قمار، شبکه‌های هرمی، حساب‌های اجاره‌ای، قاچاق ارز و رمز ارزها، ارتشا و... تحصیل شده باشد و در غیر این صورت مسئولیت کلیه جوانب آن به عهده کاربر بوده و شخصاً پاسخگوی مقام قضایی خواهد بود.

مرحله اول ورود اطلاعات کاربر هست که کد ملی، شماره موبایل و ایمیل وارد شده در سایت کریپتولند را باید وارد کنید.

در مرحله دوم باید اطلاعات هویتی را وارد کنید که در این قسمت هم باید دقیقاً اطلاعاتی را وارد کنید که در سایت کریپتولند درج کرده‌اید. به طور مثال حتماً شماره کارت‌بانکی مربوط به اکانت کریپتولند خود را وارد نمایید.

در مرحله سوم سرمایه را اضافه می‌کنید که باید دقت کنید، نام ارز به درستی وارد شود. خیلی از ارزها نام نزدیک به هم دارند. نکته مهم این هست که میزان دارایی غیر ارزی خود را باید حتماً به ریال وارد کنید.

در مرحله چهارم سامانه به شما کد پیگیری می‌دهد که از طریق کد پیگیری می‌توانید وارد بخش پیگیری درخواست شده و وضعیت حسابرسی خود را مشاهده کنید.

پلیس فتا دست کلاه‌برداران را کوتاه می‌کند؟

نکته پایانی این هست که مالباختگان کریپتولند در این شرایط با کلاه‌برداران نیز مواجه می‌شوند و مشکلاتشان مضاعف شده است. روند رسیدگی به این پرونده هر چه سریع‌تر شود، این کلاه‌برداران نیز به مقصود خود نخواهند رسید. در این یک ماه مشاهده شده است که کلاه‌برداران با دادن وعده به مالباختگان کریپتولند به صوت خصوصی به کاربران پیام می‌دهند و مدعی هستند که از دفتر مالزی کرپیتولند هستند و می‌خواهد پول یا رمز ارز آن‌ها را بازگرداند، در نتیجه خواهان دریافت اطلاعات حساب، کارت و سایر مشخصات مردم هستند.

 

  • معصومه ارسالی در

    اطلاعات صرافی رو ازمون گرفتن ولی مشخص نیست کی میخوان بررسی کنن
    هر چند پولمون در ریزش کریپتوکارنسی به گ. ا. ه. رفت.
    چهار دهست که کشور اشغال شد و منزل ایرانیان مصاده شد و الانم پول ایرانیان در بورس و رمز ارز دزدیده شد
    اگه سعید. ط. بودیم الان هم پول داشتیم هم خونه ای از جانب ر.ه.ب.ر مستضعفان بهمون هبه میشد..

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها